Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

toch MS na schone MRI?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Ach moontje, wat een vervelende ervaring :(
Hopenlijk kan de neuroloog door verder onderzoek snel wijzer worden.
Overigens, door het warme weer van de laatste tijd, kunnen jou klachten ook verergeren.
Dat zie je nogal vaak bij patienten met CZS aandoeningen...
(ik heb daar ook last van.)

Veel sterkte maar weer voor komende periode !

Warme groet,
Artemis-:)
moontje85

Bericht door moontje85 »

Dank je wel Artemis-
Merk inderdaad dat ik het de laatste tijd steeds moeilijker heb met de warmte.
Vorige keer trokken mijn klachten redelijk snel weer bij maar nu helaas nog geen verbetering... Ik kan me hele kleine stukjes voortbewegen in huis met ondersteuning van krukken en mijn vriend maar kan dan ook niet te veel doen want dan zak ik zelfs met ondersteuning nog door mijn benen.

De neuroloog die gister heeft gekeken dacht eerder dat dit een probleem was met mijn spieren dan met de zenuwen. Hij gaat alles met de neuroloog bespreken en had het erover dat ze wilde onderzoeken om te kijken of ze mischien nog op een andere diagnose te komen? Ik wacht het maar weer allemaal af en hoop dat ik snel weer kan lopen. Vindt het vreselijk dat mijn vriend nu alles moet doen, voel me daar zo rot over...

Hoop jullie op de hoogte!
En jij ook sterkte! Het extreem warme weer zal voorlopig helaas nog wel aanhouden denk ik
kim82

hoe is het nu

Bericht door kim82 »

hoe is het nu

Dit is al een wat verouderd topic, maar ik lees je verhaal (moontje85) en ik zie gewoon mijn eigen verhaal staan.
Ik ben dus heel benieuwd hoe het nu met jou gaat? Is er nog iets uitgekomen uiteindelijk? spieraandoening? toch MS ?
Liefs van Kim
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Hai Kim,

Welkom alhier! Moontje is in 2013 voor het laatst op het forum geweest, dus de kans bestaat dat ze je berichtje niet ziet, maar wellicht zijn er meer mensen die in een vergelijkbaar schuitje zitten en kunnen vertellen hoe het hun vergaan is.
kim82

Bericht door kim82 »

hoi anna, ik zag het inderdaad, maar had de hoop dat zij misschien een mailtje krijgt met een melding dat er een nieuw bericht is... en idd, misschien zijn er meer mensen met dezelfde klachten, ik ben heel benieuwd.
Mijn neuroloog verdenkt mij van MS, ... heb ook echt typisch ms klachten, maar mijn mri hersenen en rug zijn schoon (gelukkig!) .. toch gaat zij nu verder overleggen of ik toch nog MS zou kunnen hebben.. spannend.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Forumleden krijgen alleen een mailtje dat er gereageerd is in een topic, indien zij dit zelf hebben ingesteld door een 'abonnement' in te stellen voor het topic mét een melding per mail. Dit is niet iets dat standaard gebeurt, ook niet bij topics die je zelf start.
haan76

mri goed

Bericht door haan76 »

mri goed

Hallo Allemaal,
I ben nieuw hier heb al jaren klachten mijn huisarts dacht aan ms. Nu heeft de neuroloog de diagnose functionele neurologische stoornis gesteld.
Ik zie heel veel overeenkomsten maar zijn hier mensen waarvan de mri goed was en toch ms hebben?

groeten
stijn

Bericht door stijn »

Een schone mri én een diagnose ms gaan volgens mij niet samen.
( Let op; Geen diagnose, betekent niet; Geen MS).
Het komt voor dat mensen jarenlang klachten hebben, een schone mri scan hebben en dat jaren later de diagnose ms alsnog gesteld kan worden op basis van onstekingen aangestoond middels mri. Een mri van het ruggenmerg kan ook een optie zijn.

Ik zelf heb ook veel klachten welke wijzen op ms, maar wel een schone mri van de hersenen.

Ik vermoed dat onstekingen in hersenen en ruggenmerg slechts één symptoom vormen van een syndroom is welke we MS noemen.
Er is heeeeel veel nog onduidelijk over ms.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi haan76,

het is niet onmogelijk om een diagnose MS te stellen bij een 'schone' MRI.

Bij mij is het in 2000 gebeurd. Ik had in de vijf jaar daarvoor wél twee keer een oogzenuwontsteking gehad, een duidelijke periode van gevoelsuitval in m'n benen en ondertussen vermoeidheid die me 't werken onmogelijk maakte. Ook wees de lumbaalpunctie op MS.

Een MRI is dus maar één van de factoren in een diagnose, maar wel een belangrijke. Een schone MRI maakt 't best onwaarschijnlijk dat nu de diagnose MS gesteld kan worden.

"Functionele stoornis" is een ingewikkelde diagnose. Volgens mij bedoelt niet iedere dokter daar 't zelfde mee.

Je zou es met je huisarts kunnen overleggen of een second opinion een goed idee is, of hoe je anders met de beoordeling van je neuroloog kunt omgaan.

Er zijn andere ziektes dan MS die neurologische problemen kunnen opleveren. Je kunt je gegevens bij 't ziekenhuis opvragen, kijken welke onderzoeken gedaan zijn, en met je huisarts overleggen hoe nu verder. Naar vitamine B12 kun je in ieder geval (laten) kijken. Een tekort kan nare gevolgen hebben, en is gemakkelijk te behandelen.

Het kan best zijn dat er nu niks anders op zit dan zo goed mogelijk met je klachten leven, ook zonder diagnose. Dat komt echt vaker voor, helaas.

Misschien dat over een aantal jaren er wél een diagnose gesteld kan worden, MS of iets anders. Misschien dat je klachten 'vanzelf' of door behandeling verminderen.

Héél veel sterkte, ik snap dat de onzekerheid héél vervelend is!!!
haan76

Bericht door haan76 »

Hee hallo mijn mri is van 1 of 2 jaar terug. Nog wel ct scan gehad. Neurologische stoornis is door neuroloog gediagnosticeer. Alleen twijfel.ik wel es.

B12 injecteer ik me alle weken 2x mee dus das op orde.
Ik heb een hele reeks klachten zo langzamer hand. Oa verlammingsverschijnselen vermoeidheid woordvindsttornissen geheugen aangezichtspijn onrustige handen en voeten veel.pijn. Dit zijn de meest voorkomende
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp