Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Plotseling klachten

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Vandaag naar het ziekenhuis geweest, eerst hebben ze foto´s gemaakt van mijn rug in een klein donker kamertje met het nodige apparatuur.

daarna een foto van mijn ogen gemaakt om te kijken of er geen splinters in zitten vanwege mijn werk.

Toen voor de mri scan geweest voor mijn hersenen en nek, dit duurd zon half uur a 3 kwartier.

ben benieuwd wat donderdag de uitslag is.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Vanmorgen kreeg ik te horen dat er niks afwijkends te zien was, op de hersenscan nek en rug ook niks te zien.

ik moest de volgende keer met klachten sneller terugkomen, die aanval van neurologische klachten is alweer dik 2 maand geleden.

omdat ze me eerst naar een internist stuurde duurde het allemaal wel lang, ik snap er even niks meer van, is het mogelijk dat er geen littekens te zien zijn als je te lang wacht met onderzoek, of dat er helemaal niks te zien is op een scan, In de begin fase van ms?

de neuroloog zei dat ms wel kon beginnen met mijn klachten maar vond me wel jong voor de diagnose, ik ben 26 nu :D
Hilma

Bericht door Hilma »

dat is onzin, 26 te jong!
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij mij zijn in het (verre) verleden tot drie keer toe onderzoeken geweest omdat ik van MS werd verdacht.

De eerste keer was ik erg jong (ik denk 23) omdat ik veel last van mijn benen had en niet zo ver kon lopen. Er werd toen niets gevonden.

De tweede keer toen ik 37 was omdat ik een OZO had en juist dat gzien mijn leeftijd zou kunnen wijzen op MS (volgens de neuroloog).

Maar ook toen was er helemaal geen enkele afwijking te zien.

Bij mij werd dus drie keer = scheepsrecht want op m'n 41e viel de rechter lichaamshelft langzaam uit en toen bleek ik een enorme plek in het halsgebied te hebben en een klein plekje in het hoofd.

Het stellen van de diagnose MS kan inderdaad jarn op zich laten wachten. Want als er geen sluitend "bewijs" is wordt er geen diagnose gesteld.

Dat komt omdat er erg veel symptomen zijn die wellicht bij MS horen maar er zijn ook heel veel andere ziektebeelden die dat soort symptomen geven.

@ Hilma
26 is inderdaad niet te jong om Ms te krijgen maar de arts bedoelde misschien aan te geven dat de symptomen waar Lubje last van heeft op die leeftijd vaak (nog) niet wijzen op MS.

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Boven de 60 krijg je ook geen MS meer wordt wel gezegd. Nou niets is minder waar. Het gebeurt alleen niet zo heel vaak ;)

Lubje ik wens je sterkte want toch weer verder moeten in het medische circuit valt vaak niet mee.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ook ik heb eerder onderzoek gehad naar MS, waar niks uit kwam. 12 jaar later blijk ik het toch te hebben.
Maar dat betekent niet dat je er nu van uit moet gaan dat dat er later alsnog uit gaat komen. Je klachten kunnen op veel meer wijzen, ook minder ernstige dingen.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Wow ruim 18 jaar na de eerste klachten pas de diagnose, van de ene kant maar goed dat het zo lang heeft geduurd knillis.

mijn schoonmoeder zat 2 jaar na de diagnose in een rolstoel en is na 5 jaar compleet verlamd, zo kan het ook gaan, ik hoop dat het bij mij altijd weg blijft of heel lang gaat duren.

omdat ik lees dat het bij mannen ook heel ernstig gaat, ben er nog niet gerust op :(
al moet ik het nu wel gewoon loslaten.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Heb van meerdere mensen gehoord dat mijn klachten ook van andere ziekten/of aandoeningen kunnen komen, zelf lees ik fibromyalgie die er op kan lijken, maar hier heb je ook pijnen.

Schildklierklachten zijn uitgesloten, b12 te kort ook.

Ben benieuwd welke ziekten overeen komen met die klachten.

Lijstje nog een keer op een rij.

Zware armen en benen
Beide armen gevoelloos tot aan schouder
Branderig tintelend gevoel in linkerhand en onderarm
Daarna ook krachtverlies in linkerhand
Heel erg moe (alleen maar kunnen liggen)
Evenwichtstoornis bij lopen
Geen ruimtelijk inzicht bij gebruik van mn armen (misgrijpen)
Traag denken en niks kunnen onthouden
Telkens epileptische achtige schokken door ledematen

Al deze klachten waren contstant en namen toe in ernst.

Wat zou dit nog meer kunnen zijn buiten MS ?
Knillis

Bericht door Knillis »

Heb je onderstaand topic als eens doorgekeken?

[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=24353[/url]

Hierin staan veel verhalen van mensen met allerlei MS achtige symptomen maar niet die diagnose hebben.

Sommigen weten nog steeds niet wat er aan hen mankeert en sommigen hebben inmiddels een andere diagnose gekregen.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Oke ik ga eens kijken !
melissa3216

Bericht door melissa3216 »

Vervelend dat ze geen uitsluitsel kunnen geven! Ik ben 22, had binnen een week na mijn eerste klachten de diagnose.

Wat ik wel apart vind is dat je nogsteeds wel de lichamelijke klachten heb maar dat er niks op de MRI te zien is. Ik dacht dat je wel een ontsteking kon hebben op MRI zonder klachten maar niet andersom, dus klachten maar geen ontsteking op de MRI.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp