Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Plotseling klachten

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

De klachten die al jaren spelen en ook nog zijn, zijn sneller prikkels in de ledematen en heel vermoeid.de andere klachten zijn al 2 maanden weg.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=melissa3216;1024927]
Wat ik wel apart vind is dat je nogsteeds wel de lichamelijke klachten heb maar dat er niks op de MRI te zien is. Ik dacht dat je wel een ontsteking kon hebben op MRI zonder klachten maar niet andersom, dus klachten maar geen ontsteking op de MRI.[/QUOTE]

Is ook heel apart. Maar het kan wel.
Ik heb in 2003 een MRI gehad omdat ik MS-achtige klachten had. Kwam helemaal niks uit.
In 2014 weer klachten en bleek ik 9 laesies te hebben.

Raar dat je klachten kunt hebben zonder laesies, maar blijkbaar kan het.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Niet alle laesies hoeven zichtbaar te zijn op een MRI. De afbeeldingen worden in "plakjes" gemaakt, en een plakje kan net 0,1 mm naast een laesie zitten. Dan staat die laesie dus niet op het MRI-beeld, maar hij zit er wel.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Juni 2015 opende ik dit topic in de angst dat ik ms had, in die tijd heb ik medicijnen gekregen voor de schildklier (die ik tot op heden nog steeds slik)

Verder was er niks te zien op de mri scan die ik destijds gehad heb.

nu dus 2.5 jaar later kreeg ik ineens weer precies dezelfde klachten, terwijl ik in die jaren niks gehad heb.

beide benen zwaar
Beide armen zwaar
Gevoelloze armen
branderig gevoel in linkerhand

lage rugpijn de eerste dag

Inmiddels heb ik er 4 dagen last van, telkens als ik smorgens opsta en uitgerust ben heb ik er minder last van.

De laatste 3 dagen in de late middag neemt de gevoelloosheid en prikkels in mijn linker arm toe, terwijl het savonds weer wegtrekt.

Dit is telkens links en op een bepaald moment op de dag.

De zware benen en armen en gevoelloosheid is wel elk moment, maar overdags neemt het toe aan de linkerkant.

ik snap er helemaal niks mee van en ben toch weer bang dat ik ms heb omdat deze klachten er zo op lijken.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik snap dat je schrikt en de angst weer opspeelt.
Als ik jou was zou ik me even melden bij de huisarts. Die kan dan wat testjes doen, of je weer doorsturen naar de neuroloog.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

[QUOTE=Hanna71;1095866]Ik snap dat je schrikt en de angst weer opspeelt.
Als ik jou was zou ik me even melden bij de huisarts. Die kan dan wat testjes doen, of je weer doorsturen naar de neuroloog.[/QUOTE]

dat heb ik gedaan en weer wil de huisarts de schildklier testen voor hij me doorstuurt naar de neuroloog, zo gezegd zo gedaan, ik moet wachten op de uitslag en vanuit daar kijken we verder.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

de vorige keer moest ik met mijn vinger naar mijn neus toe, en omdat ik dit nog kon zou het geen ms kunnen zijn, is dat niet heel makkelijk gezegd?

het is toch niet zo dat je bij een eerste aanval meteen niet je neus kan raken.
Tevy

Bericht door Tevy »

[QUOTE]de vorige keer moest ik met mijn vinger naar mijn neus toe, en omdat ik dit nog kon zou het geen ms kunnen zijn, is dat niet heel makkelijk gezegd? [/QUOTE]

Inderdaad, dat is makkelijk gezegd.
Ik had het puntje van mijn neus soepel gevonden en er kwam wel degelijk MS als diagnose, 9 jaar geleden.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Bij mij hetzelfde, Lubje26.
Alle neurologische tests heb ik goed doorstaan. Geen afwijkingen gevonden, alles functioneerde prima.
Toch met behulp van de MRI de diagnose MS gekregen.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Volgende week vrijdag een afspraak bij de neuroloog, morgen zijn de klachten alweer 3 weken, soms lijkt het weg te gaan maar later komt het weer terug.

moeilijk lopen, zware armen, vermoeidheid die niet over gaat.


Ik vrees het ergste.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp