Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Plotseling klachten

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Lubje26

Plotseling klachten

Bericht door Lubje26 »

Hallo :cool:

Ik stond op mijn werk en ineens kreeg ik dus gevoelloze handen,de avond was het weer weg, de volgende dag kwam het weer terug, later kreeg ik daar zware benen bij, een aantal dagen later krachtverlies in mijn linker hand en tintelingen/branderig gevoel in mijn linker hand.

Dit heeft tien dagen geduurd, waarbij de klachten steeds toenamen in ernst,waar ik de laatste dagen moeilijker liep dan normaal, ook had ik evenwichtsstoornissen en kon ik sommige dingen moeilijker pakken ivm ruimtelijk inzicht.

Omdat mijn schoonmoeder ook al ms heeft konden we eerst niet geloven dat ik ook zulke rare neurologische klachten kreeg, mijn dokter zegt dat het ook aan mijn schildklier kan liggen omdat ik daar ook iets mee heb.

De internist daarentegen zei dat de kans klein was dat dit met mijn schildklier te maken heeft, deze klachten hebben ongeveer tien dagen geduurd, daarna nam het redelijk snel af, een week later leek ik weer de oude te zijn.

Als de uitslag van de schildklier binnen is en daar komt uit dat het niet daar aan kan liggen, wil mijn dokter me pas doorsturen naar een neuroloog, ben een man van 26, lijken deze klanten op ms ? Ik ben er nogal ongerust over.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hallo Lubje, allereerst welkom op het forum. Zoals je kunt zien, heb ik wat witregels toegevoegd in je tekst. Veel mensen hier hebben last van hun ogen en kunnen zo'n lap tekst niet lezen. Inhoudelijk is er niets veranderd, wel heb ik een paar punten toegevoegd om je zinnen ergens te laten ophouden ivm de witregels.

Wat betreft je vraag: het klinkt voor mij niet als een duidelijk MS-dingetje. Je hebt in 10 dagen tijd diverse klachten gehad, wat mogelijk wel iets met neurologie te maken heeft. Maar je verhaal laat mij niet meteen richting MS denken.

Ik begrijp dat je onder controle staat en dat je je internist binnenkort weer ziet? Dan zou ik die afspraak eerst even afwachten. Mocht je internist je naar een neuroloog sturen, dan hoeft het ook echt niet meteen MS te zijn. Neurologische klachten zij er ook zonder dat iemand MS hoeft te hebben.

Succes met de onzekerheid, en fijn als je ons even op de hoogte wilt houden.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Oké, dan ga ik het nog even afwachten.
belladonna

Bericht door belladonna »

Misschien zit er een zenuw beknelt .
Ik zou mijn nek en rug laten kraken.
Klinkt enger dan het is.

Ergste wat je kan doen is doemdenken en zelf gaan dokteren.
Heel erg veel dingen gebeuren namelijk niet en verpesten je leven als je je daar wel druk over gaat maken.
Niet lullig bedoeld. :D
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Dat klopt wel, maar omdat het erg veel lijkt op symptonen van ms, ook heb ik voor die klachten een rood en geïrriteerd oog gehad, kan toeval zijn.het voelde voor mij als een eerste schub, ik hoop dat ik het mis heb.hoe begint ms meestal en hoe lang duurd een schub gemidddelt?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Lubje, een rood en geïrriteerd oog hoort zeer zeker niet bij MS. Bij een oogzenuwontsteking zit het probleem in de zenuw achter je oog, en aan het oog zelf is dan niets te zien. Roodheid en irritatie hebben niets met je oogzenuw te maken.

MS kan op vele manieren beginnen, daar is niet veel zinnigs over te zeggen. Het is een zenuwziekte, dus je moet denken aan afwijkingen in neurologische functies. Schubs zijn ook heel wisselend, maar je mag toch wel denken aan 4 weken tot enkele maanden.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Dan had ik mij daar iets anders bij voorgesteld, deze periode was ik wel heel vermoeid, kon niet veel meer, het rare is dat een week na die klachten het weer grotendeels weg was, ben denk ik weer 90 procent de oude.

Misschien wel 100 procent.

Zijn er hier mensen me ms die in enkele dagen tot een week zijn hersteld en een korte schub hebben gehad?
Stefan

Bericht door Stefan »

Ik heb nog niet zo lang MS, maar toch al aardig wat klachten gehad die een paar dagen of een week duren. Laatst was het een gebrek aan gevoel in mijn benen, daarvoor was het overgevoeligheid in 1 been, deze week was het dat ik opeens geen smaak meer kon proeven.

Of dit komt door een mini schub weet ik niet. Gewoon verwarde zenuwen denk ik
roos30

Bericht door roos30 »

Lubje, is er bij jou gekeken naar een eventuele nekhernia?
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Nee dat niet, zijn nu de schildklier uitgebreid aan het onderzoeken, volgende week woensdag zal er wel uitkomen dat het daar niet aan kan liggen, de internist zei al dat de kans heel erg klein is dat het door de schildklier komt.

maar er zijn extreme gevallen, omdat ik daar een medisch verleden mee heb willen ze eerst dat uitsluiten, als het aan de schildklier had gelegen was het wss contstant geweest en niet een aanval, nader onderzoek volgt allemaal nog.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp