Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

stress in diagnoseland

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
doto92ok

Bericht door doto92ok »

Hi Belladonna,

Bedankt voor je reactie, en idd... gelukkig geen MS, en wat is het dan wel.
Gelukkig gaat de neuroloog er vooralsnog ook vanuit dat het wel iets is wat mimic´t en gaat dus na zijn vakantie verder zoeken.
Te starten met een goed MRI van cervicale kolom, omdat daar niet een goed beeld van gemaakt is. Hopelijk werpt dat wat licht, anders verder zoeken.
Al heeft hij wel ook al aangegeven dat er ook neurologische aandoeningen zijn waar ze nog geen labeltjes voor hebben ;)

Vanmiddag toch maar een goede stok gehaald om het lopen iets makkelijker te maken, vorige keer werd er zo stellig gezegd door de eerste neuroloog dat het waarschijnlijk niet terug kwam dat ik me er toen zonder hulpmiddel doorgewerkt heb, maar toen zat ik ook in de ziektewet.
Nu andere werkgever, en gaan we het proberen zonder ziektewet door tussendoor extra pauzes, mss afentoe thuis werken enz.
Iom de neuroloog verwacht hij dat dat het herstel niet vertraagd, en het daarmee geen kwaad kan.
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik kan me goed voorstellen dat je er een dubbel gevoel aan over gehouden hebt. Natuurlijk ontzettend fijn dat het geen MS is, maar wat dan wel. Goed dat het serieus genomen wordt en er verder onderzoek gedaan gaat worden.

Overigens kan je (ook zonder de diagnose MS) gewoon in dit topic posten. Ik denk dat vele met je meeleven en uiteindelijk ook graag willen weten hoe het verder gaat met je. Sterkte!
doto92ok

Bericht door doto92ok »

Zo het kan wel vlot, 4 mei MRI. De afspraak neuroloog 16 mei stond nog gewoon.
Hopelijk dan een stap dichter bij een oorzaak en hopelijk een oplossing.

Vannacht niet zo heel denderend geslapen door een krampachtig gevoel in dat been, en een brandend gevoel in beide voeten.
doto92ok

Bericht door doto92ok »

pff, even slikken als je opeens beseft dat je contract bijna afloopt en je contactpersoon bij detachering langs komt om bij te praten. Die was nog niet op de hoogte van wat allemaal speelt, maar als je een stok nodig hebt om overeind te blijven valt het op.
Gelukkig werd het positief opgepakt, waarschijnlijk ook omdat mijn inlener(opdrachtgever) me wil aanhouden.

Hij gaf wel aan toen ik mijn twijfel over het HBO nog op tijd af kunnen ronden uitte dat het voor mijn toekomst als gedetacheerde wel belangrijk was, dus net nogmaals mijn planning concreet in lijsten lopen prutsen.
Binnenkort overleggen met de nieuwe leidinggevende of ik mijn stagetraject binnen mijn huidige werk mag doen, aangezien we toch midden in een veranderproces zitten. Dan hopen dat mijn lijf me nog even de kans geeft om met de steun van mijn omgeving dit nog ´even´ af te ronden.

volgende week MRI van de nek, dan de 16e uitslag en vervolg bespreken. Evt met de oogarts in gesprek omdat er geen aanwijzing is waarom ik wazig zie.
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik kan me voorstellen dat het zeker even confronterend was. Ontzettend fijn dat er goed op gereageerd werd. Goed dat je nu een planning hebt. Hopelijk lukt het je om je daar goed aan houden.

Fijn dat je al snel onder de scan en naar de neuroloog mag. Sterkte!
doto92ok

Bericht door doto92ok »

Ondanks een overvol hoofd met alles wat er nu speelt, ook qua onzekerheid iig goede stappen gemaakt.
Stage is bijna rond, als ik de laatste harde eisen kan waar maken met contracten mag ik zodra de studiepunten er zijn iig beginnen. En dat heb ik heel mooi gedelegeerd naar de legal afdeling van het detacheringsburo :D (moet vertrouzelijkheid kunnen waarborgen, en gezien een interne vacaturestop moet het contract voor stage zo gevuld worden dat ik gewoon in dienst detacheerder blijf)

Maandag economie examen, praktijkdag bijna voorbereid. Nu redelijk gaar, maar weer redelijk op planning terug

En nog beter, ondanks dat het veel energie vreet dit schema, en ik op mijn ´vrije´ dagen rustig ´s middags met studieboek in de hand in slaap val ;) kreeg ik gister op het werk compliment dat mijn lopen langzaamaan toch weer wat beter lijkt te worden (iig als ik nog redelijk fris ben, end van de dag wat minder). Dus de hoop dat het ook deze keer weer zonder al te veel restverschijnselen wegtrekt.

De scan inmiddels gehad, dus ´rustig´ aan het afwachten tot het 16 mei is.
doto92ok

Bericht door doto92ok »

Lopen gaat langzaam wat beter.. als nu de blaas ook nog mee wil gaan werken word het een stuk simpeler. Linkeroog helaas nog steeds belabberd, en als ik mn linkeroog afdek (zoals voor de sport zou moeten) lijken de signalen toch echt niet goed door te gaan, dan trekt het gewoon als een zwarte waas op die pas verdwijnt als ofwel het linkeroog mee mag doen, of wel er gedwongen opnieuw gefocussed word. Jammer, want eigenlijk zou ik ondanks m´n gekwakkel toch wel graag op de Nederlandse kampioenschappen aan de start verschijnen (wishful thinking zoals het nu lijk)

pff.. nu toch wel redelijk nerveus voor morgen aan het worden, gelukkig nog altijd heel begripvolle leidinggevenden (iets met einde dag kort lontje) ;) :o
Denken heel goed mee of mijn rooster nog wel haalbaar is, of we mss moeten schuiven met roostervrije dagen, of het wel handig is als ik met het dagelijkse overleg een kwartier moet blijven staan of dat het mss handiger is als ik de telefoonwacht op me neem enzo.

Detacheerder kwam opeens vanmiddag wel met het verzoek een vragenlijst in te vullen voor de noriskpolis, iemand ervaring ermee en dan vooral of dat idd geen consequenties heeft voor mijzelf, maar vooral voordelen voor de werkgever bied?
Klick

Bericht door Klick »

Sterkte vandaag!
Sorry .. geen ervaring met die noriskpolis..
doto92ok

Bericht door doto92ok »

nou het goede nieuws is... er is ook in de nek niets gevonden wat verklaart dat ik slecht loop, niets wat verklaard waarom mijn rechteroog regelmatig gewoon zwart optrekt, of waarom ik opeens last van incontinentie enzo krijg. Slechte nieuws was dus dat er geen verklaring is waarom ik van semi-topsport binnen een half jaar niet eens meer normaal kan lopen

Conclusie, we weten het niet, nu dus doorverwezen naar de neuropsycholoog om te kijken of er langs die weg verbetering komt in de klachten, en als het erger word ipv beter weer bellen. Meestal trekt het wel weer weg, dus zal nu ook wel gebeuren.
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik kan me voorstellen dat deze uitslag een beetje een dubbel gevoel geeft. Aan de ene kant ontzettend fijn dat er in je nek geen schade zit die de klachten kunnen verklaren. Aan de andere kant heb je die klachten wel en zou je er graag een verklaring voor krijgen.

Hopelijk kan je samen met de neuropsycholoog opzoek naar hetgeen de klachten veroorzaakt. Ook ik heb geen ervaring met een Noriskpolis
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp