Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

stress in diagnoseland

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
doto92ok

Bericht door doto92ok »

[QUOTE=Köln1985;1100367]Ik hoor graag van je wat de neurochirurg zegt over je stenose.
[/QUOTE]

Hi Köln, ik zou je nog laten weten wat er over de stenose gezegd is.
Kort geleden escaleerde het zo snel (uitval rechterbeen, gevoelsstoornis rijbroek gebied, geen ´vol´ signaal meer van blaas, overloopblaas) dat ik opnieuw via de huisarts -dit keer in overleg bedrijfsarts- doorverwezen ben naar een andere neuroloog. Deze vond het dusdanig zorgwekkende ontwikkeling omdat inmiddels uit het dossier gebleken was dat ook onderin de rug een aantal afwijkingen zaten waaronder een hernia die de S1 wortel iig in de verdrukking zette dat ik binnen een week MRI en consult had.

De afwijking in de onderrug zorgt ervoor dat er vlot geopereerd gaat worden, nog deze week hoor ik wanneer. De stenose in de nek is daarmee op ´observeren´ komen te staan. Net als de MS verdenking, waar hij zich ook nog in kon vinden.

Niet alles was vanuit de onderrug te verklaren, dus als sommige dingen niet weggaan moet ik na de herstelperiode contact met hem opnemen zodat dan ook gekeken kan worden of de stenose wellicht zenuwen of ruggemerg aan het afknellen is gegaan. Of dat er wellicht toch wat anders speelt in de nek/hersenen, maar omdat het nu even uit het reguliere naar een ZBC gesleept was kon hij die onderzoeken nu niet aanvragen.

Mocht na de operatie het niet gaan zoals verwacht (incontinentie die blijft, uitval van de spiergroepen die niet onder de S1 vielen enz.) gingen we dan kijken wat de goede route voor het vervolg was.
doto92ok

Bericht door doto92ok »

Voor nu ga ik jullie verlaten.
Na de operatie ben ik doorgegaan naar een revalidatie-arts omdat de uitval opgevangen moet gaan worden met waarschijnlijk een EVO.

In eerste instantie kon ik pas eind juni, maar toen ik belde was er een plekje vrijgevallen.
Reva-arts heel blij dat ik er nu al tussen gekomen was, want bij onderzoek bleek het een volledig Cauda Equina Syndroom te zijn.
Cauda syndroom is niet heel veel voorkomend (of herkend) maar betekend een automatische doorverwijzing naar een dwarslaesie revalidatie traject. (cauda valt onder de partiele dwarslaesies)

Met eerst nog even een semi-spoed uroloog, bevestiging neuroloog.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Case Closed.
doto92ok

Bericht door doto92ok »

Ik zou eigenlijk helemaal wegblijven, maar omdat ik in mijn fatsoensnormen heb meegekregen dat het op zijn minst netjes is te kijken of iemand nog gereageerd heeft toch even kort terug.

Bedankt voor de empathische reactie Dannifan, ik wens jou ook alle goeds. :hand:

Ik heb inderdaad geluk gehad dat de verdenking fout bleek, en dat ze alleen maar een gedeeltelijke dwarslaesie op L5 gemist hebben.

Dus ja case closed.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp