Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

stress in diagnoseland

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
doto92ok

stress in diagnoseland

Bericht door doto92ok »

paar jaar geleden de eerste keer ´vage´ klachten (hartritme wat overstuur was, neurologische problemen, vermoeid, parkinson achtig trillen) wat ogenschijnlijk uit een B12 tekort kwam, volgens de huisarts kon dat het niet zijn maar spuiten verlichtte het wel en verder zoeken wilde hij toch niet. Het zou wel mentaal zijn

Nog altijd bovengemiddeld bijspuiten, maar toch in maart opeens onderuit gegaan met als gevolg een gekneusde pols wat maar niet herstelde.

in november verergerde het opeens, extreem moe krachtsverlies in mijn linkerbeen, wazig zien in mijn rechteroog, en nog wat vage dingen.

via de huisarts eerst voor die vermoeidheid waar ze zelf geen idee voor had anders dan de vitamine D die iets laag was doorverwezen naar internist. Die kon natuurlijk niets vinden en was er na 1 bloedtest klaar mee, leukocyt en lymfocyt verhoogd dus zal wel van de doorgemaakte ontsteking zijn (jaar eerder).
Pas na veel aandringen omdat die waarden amper zakten verder getest, maar niets gevonden.

De uitval moest maar door neuro bekeken, die dacht pseudoradiculair, maar niet aangetoond. ga maar naar psychosomatische fysio. De fysio heeft het na 5 behandelingen opgegeven omdat het amper hielp en het langzame herstel na 3 maanden toch al op gang was.

het verminderde zicht, ach ik zit 9-12 uur per dag achter de pc, dus zal wel gewoon bril worden. De opticien vertrouwde het alleen niet, die dacht iets afwijkends in het oog te zien. Doorgestuurd naar de oogarts.

Dat is de eerste van het rijtje die denkt dat alles kan samenhangen en toch maar even een hersenscan wil. Dinsdag bij de oogarts het verzoek naar neurologie voor een scan: Woensdag al telefoon of ik maandag langs kon komen bij Dr. B; en die blijkt in het MS Centrum te zitten: nu slaat dus even de stress toe... het zal toch niet?

Nu vanmorgen bij Dr. B. in het MS centrum geweest. Die legt wel een verband tussen de 3 afzonderlijke episodes, en heeft na het rijtje opgeschreven te hebben geuit dat het wellicht MS wou kunnen zijn en hij toch wel graag aanvullend onderzoek wil om te bevestigen of ontkrachten.

Nu dus aan het wachten op MRI hersenen en wervelkolom met contrast en een aanvullend oogzenuw onderzoek.

Ik weet dat jullie er ook niets zinnigs over kunnen zeggen, maar even schrijven lucht ook op ;)
Sharon

Bericht door Sharon »

Er gebeurt opeens in zo'n korte tijd zoveel, dat ik me goed kan voorstellen dat je eventjes behoefte hebt om van je af te schrijven.

Fijn dat de neuroloog je klachten serieus neemt en verder onderzoek gaat doen. Hopelijk kan je op vrij korte termijn onder de MRI scan en krijg je daarna meer duidelijkheid.

Sterkte!
doto92ok

Bericht door doto92ok »

even een korte update:

Vandaag de laatste afspraak bevestigingen in het online account:
13 april VEP
4 mei MRI
16 mei terug naar de neuroloog.

Gister na werktijd nog een bijeenkomst gehad (en als gedetacheerde tijdens een reorganisatie natuurlijk altijd slim te zorgen dat je de 'vrijwillige' dingen wel probeert bij te doen ;) )

Nu behoorlijk afgepeigerd, dus maar rustig aan het bankhangen zodat het niet opvallend word dat ik niet 1 dag maar meerdere dagen moet bijtanken van zo'n avondje
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Mooi dat het allemaal ingepland is; ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Klick

Bericht door Klick »

Ik hoop ook dat je snel duidelijkheid krijgt wat het is...
Wat mij zelf rust gaf toen ik in spanning zat voor de diagnose was een opmerking van iemand.."wat het ook is.. je hebt het al een tijdje en het zal niet veranderen wie je bent."
belladonna

Bericht door belladonna »

Wat een gedoe allemaal hè.

Denk je zelf ook dat je mogelijk ms hebt of
laat je het over je heel komen?
Vele vage klachten kunnen vele verschillende oorzaken hebben.
Ik hoop voor jou dat het iets makkelijk is.
Vitamine tekort, schildklier ofzo.

Veel sterkte in deze verwarrende tijden.
Probeer iedere dag naar buiten te gaan, even de wind door je haren bevrijd je even van je zorgen.
doto92ok

Bericht door doto92ok »

Ik hoop vooral op duidelijkheid ;)
De vitamines waren het helaas al niet, B12 spuit ik al jaren bij; en D krijg ik ook al tijden voorgeschreven. Dus ja, het had zeker na een opmerking van een trainingsmaatje in het begin wel door mijn hoofd gespeeld.... maar begon bijna te geloven dat het (ondanks het mentaal sterker dan ooit te zijn geweest in de sport) mentaal was. Tot de opmerking van de neuroloog binnen kwam en de verdenking ook uitte...

En ja, wat het ook is, als er maar duidelijk is wat het is en of er eventueel vervolg is om er iets aan te doen. (mentaal of fysiek)

Het naar buiten gaan doe ik zoveel mogelijk, voorlopig werk ik weer volledig, dus elke pauze even naar buiten en in de lunch een blokje om met een collega.
doto92ok

Bericht door doto92ok »

Nou de VEP inmiddels gehad, altijd ´grappig´ als de uitvoerende na de eerste van 2 geplande onderzoeken wegloopt om een collega te raadplegen. :huh:
De vraag was of de 2e wel nodig was. Collega vroeg hem wie de aanvrager was, Dr B. `ow dan kun je wel ophouden, dit is overduidelijk genoeg´ :eek:

Dat het duidelijk was dat er verschil was had ik hun overleg niet voor nodig om te weten, het slechte oog trok tijdens het onderzoek een zwarte waas voor langs. Maar ja, zo zonder context verder is het vooral schrikken dat de opmerking is dat het zo duidelijk aftekend dat B. er wel genoeg aan heeft.

Nu nog weer 2,5 week wachten op de MRI.
C31

Bericht door C31 »

Het wachten duurt allemaal zo lang he😏 ik wacht ook al vanaf begin maart al op een mri, nu mag ik eindelijk 19 april, en een week later langs de neuroloog voor de uitslag.. pff wat ben ik bang!!

Nog even geduld 😊

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
doto92ok

Bericht door doto92ok »

wachten duurt zeker lang, ik ben echter allang blij dat het bij deze neuroloog na doorverwijzing van de oogarts niet afgedaan is als psycho-somatisch.
Gek genoeg , misschien omdat ik na de laatste aanval vooral nog moe ben en de dag structureel stijf en met ´spierpijn´ begin en eindig en verder relatief weinig klachten heb, ben ik niet bang (meer) voor wat het mogelijk is.

We zijn wel aan het kijken naar mogelijkheden om iig mijn hoofdsport weer op te pakken. Lastige is daaraan dat mijn belangrijkste hulpmiddel mijn rechteroog is, en laat die het nu juist niet goed doen. Balans is nog niet helemaal top terug, dus echt zoeken naar de balans.

Belangrijkste is echter op dit moment de balans terugvinden in een voltijdbaan met daarnaast een HBO studie en dan toch nog de rust kunnen pakken die nodig is.

En ja, zoals hierboven al opgemerkt is, er veranderd weinig als ze een sticker kunnen plakken, behalve dat je dan weet waarom je lichaam je in de steek begint te laten en je in mijn geval voor de sport kunt beginnen te kijken naar oplossingen.

@c31 heel veel succes alvast met de MRI, en het gesprek de zeek erop

correctie gedaan: vraag gecorrigeerd die al beantwoord was en spelfouten verwijderd
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp