Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat zou ik kunnen hebben? MS?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
JocM

Wat zou ik kunnen hebben? MS?

Bericht door JocM »

Hallo allemaal

Ik zal beginnen met het begin.
Ik heb al meer dan een half jaar last van mijn gezondheid. Zelf heb ik een heel stressvol leven en vaak last van migraine.

Maar nu voor meer dan een half jaar heb ik een wazig zicht aan mijn linkeroog.

Dit is constant de hele dag door een wazig zicht. Ik word hier gewoon gek van. Zelf al naar de oogarts geweest maar deze heeft niets gevonden.

Niet alleen mijn oog doet raar maar heel mijn linkerkant van mijn lichaam. Het is een raar gevoel precies dat ik er niet alle controle over heb. In mijn linkerarm heb ik vaak een soort van spierpijn.

De aanrakingen aan mijn linkerkant voelen ook helemaal anders dan aan mijn rechterkant.

In mijn benen heb ik ook een raar gevoel vooral mijn knieën, juist of ik ga doorzakken.

Na het opstaan heb ik energie maar deze is al heel snel weg en ben ik snel terug vermoeid.

Ook cognitief ben ik achteruit aan het gaan, ik voel van mezelf dat ik stilletjes achteruit ben aan het gaan.

Ik heb nog van alles meer deze zijn het ergst voor mij. Met deze klachten ben ik naar de dokter geweest en deze wilde een MRI van mijn hersenen.

De uitslag van de MRI was goed behalve een witte vlek. Nu is er de kans dat ik MS heb. Ik moet van de neuroloog nu nog 2x onder de MRI met contrastvloeistof voor mijn hersenen en mijn nek.

Ook moet ik een VEP doen. Ik weet soms niet wat ik moet denken en ben soms hopeloos. Heb ik MS? Of niet? Maar wat is het dan?

Ik wilde graag weten van mensen met MS of dit misschien herkenbaar is. Kan het dan ook MS zijn.

Een dikke merci om mijn verhaal te lezen :p
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hallo Jocm,

De neuroloog denkt gezien de vep en extra mri's, waarschijnlijk in de richting van ms of cis (eenmalige ms-aanval) of je het daadwerkelijk hebt, zal uit de onderzoeken moeten blijken. Wij kunnen daar niks zinnigs over zeggen.

Wazig zicht en gevoelsstoornissen, zijn dingen die ook bij ms voorkomen, maar ook bij andere ziektes en wij kunnen aan jouw berichtje niet zien waar jouw klachten vandaan komen.

Is je bloed al geprikt? Wanneer krijg je de uitslag van de nieuwe onderzoeken?

Sterkte met je klachten en het wachten op de uitslag!
JocM

Bericht door JocM »

Hey

Bedankt voor de snelle reactie :)
Ja mijn bloed is geprikt en getest op veel aspecten maar dit was allemaal goed.

Nu woensdag en donderdag en volgende week dinsdag moet ik terug naar het ziekenhuis. Volgende week dinsdag weet ik mijn resultaten dan. Het is wel een beetje beangstigend.

nogmaals bedankt voor de reactie :)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Gelukkig schiet het wel allemaal op! Volgende week dinsdag is al best snel!

Het is lastig, maar probeer jezelf niet te druk te maken. Misschien is het wel iets anders dat makkelijk te verhelpen is!

En ook MS is niet het einde van de wereld. Een diagnose zet je wereld op zijn kop, dat zeker, maar genoeg mensen die (met wat aanpassingen her en der) nog alles kunnen doen wat ze willen.

Lees in deze spannende tijd maar niet teveel verhalen van mensen die het heel zwaar hebben.

De mensen met ms waar het heel goed mee gaat, komen niet op internet om te schrijven dat ze nu weer zijn gaan backpacken (met ms) of weer een promotie hebben gekregen op het werk (met ms). Die leiden gewoon hun leven en zijn er niet al teveel mee bezig. Dus je krijgt nogal een eenzijdig verhaal van internet.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi JocM,

Welkom hier. Wat zit je op het moment in een onzekere periode. Bah.
Maar gelukkig word je wel serieus genomen door de artsen en men doet hun best om duidelijkheid voor je te krijgen.

Deze week word je al (weer) op van alles getest. Het is dus nog even geduld hebben voor je meer weet. En ondertussen moet je jezelf voorhouden dat het geen nut heeft om je druk te maken.
Want of jij je nou ongerust en zorgen maakt, dit verandert niets aan de uitslag.

Dus hoe moeilijk het ook mag zijn, probeer jezelf niet al te gestrest te laten worden. Want het enige wat je er mee bereikt is dat je er bepaald niet gelukkig op wordt. :cool:
JocM

Bericht door JocM »

Heey

Dank u voor de reactie. Ja we zullen wel zien wat er gaat gebeuren he :)

groetjes :)
JocM

Wat zou ik kunnen hebben? MS?

Bericht door JocM »

Wat zou ik kunnen hebben? MS?

Hey

Na vele onderzoeken zijn ze nog niet zeker wat ik kan hebben.😣 nu willen ze nog een onderzoek doen, ze willen een ruggenprik maken, zelf zie ik daar echt tegen op pffff heeft iemand al hier ervaringen mee?
Groetjes
JM
1207

Bericht door 1207 »

niets om bang van te zijn
wel de 1e 2 à 3 dagen rustig aan doen
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

De prik zelf is appeltje eitje. Doet geen pijn.

Daarna heb ik me wel rot gevoeld, maar ik had eerder aan de bel moeten trekken, dan had ik een bloodpatch kunnen krijgen.
JocM

heey

Bericht door JocM »

heey

heey

Ik heb de ruggenprik gekregen en oef viel mee :)
Maar is het normaal dat het 3 weken duurt voordat ze iets weten???

Groetjes
pS: ik heb al geen infectie in mijn hersenvocht
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp