Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat zou ik kunnen hebben? MS?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Helaas jocm,

dat is normaal hoor dat je 3 weken moet wachten op de uitslag van de lp.
ademloos
JocM

Bericht door JocM »

Dus als je mogelijk MS hebt zien ze het toch in zo een ruggenprik he?
Bedankt om zo snel te reageren :)
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij veel mensen die bepaalde afwijkingen op de MRI hebben zitten ook vaak zgn "oligolocale" (als ik het goed schrijf?) bandjes.

Niet bij iedereen is dit zo en voor zover ik weet kan men bij alleen deze bandjes (en dus een schone MRI) niet de diagnose MS stellen.

Of er andere diagnoses mee te stellen zijn weet ik zo niet.

Sterkte met wachten.
JocM

Bericht door JocM »

Ja het wachten is wel spannend 😣 ik heb al geen infectie maar toch hoop ik dat ze iets vinden dat ik de ziekte kan bestrijden... ik zal wel zien
Dank u om zo snel te antwoorden
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Je hebt het wel of je hebt het niet.
Emile D

Bericht door Emile D »

Hoi JocM

niets zo erg als wachten op een onderzoek als dit, wat de uitkomst ook is het zal altijd tegen vallen en niemand bij nijd je hierom, de meeste hebben dit meegemaakt.

Als het onderzoek neg of pos. zal dat op jezelf en op je omgeving nog zoveel vragen doen oproepen.

Niet vergeten dat een onderzoek naar MS een interpretatie is van wat wij denken waar MS aan zou moeten voldoen.

toekomst zal alles duidelijk maken en dat is een reactie waar je niet op zit te wachten.

Je wil duidelijkheid en die ga je voorlopig niet krijgen, ook niet met deze uitslag.

Ik schrijf dit om je te behoeden op veel reactie die je online maar ook in je privé omgeving gaat krijgen.

Het gaat om jou, en pas op dat je niet teleurgesteld wordt door uitspraken van artsen en leken.

Veel succes en probeer zoveel mogelijk te genieten van de dingen om je heen di je nu hebt.
JocM

Bericht door JocM »

Hey
Emile dat is heel mooi gezegd :)

We moeten afwachten maar zelf heb ik nog een paar vraagjes voor jullie.

Als ze zo een wit vlekje vinden op je hersenen (MRI) is dit dan altijd slecht? De neuroloog vertelde me dat dit hersendeel beschadigd is.

Door wat krijg je zo witte vlekjes op je hersenen? Wijst dit altijd op een ziekte?

Groetjes
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=JocM;1092729]
Door wat krijg je zo witte vlekjes op je hersenen? Wijst dit altijd op een ziekte? [/QUOTE]
wit vlekje wijst op beschadiging, de oorzaak kan velerlei zijn

ziekte, ouderdom (dementie en co), boksers, ongevallen,...
Suzan

Bericht door Suzan »

Migraine kan ook vlekjes veroorzaken. Maar de radioloog en neuroloog zien echt wel het verschil. :cool:

Het schijnt dat zo ongeveer iedere 30-plusser wel in meer of mindere mate vlekjes heeft. Een kwestie van al een tijdje rond lopen. ;)
JocM

Bericht door JocM »

Hey

Ah oké zelf ben ik 20 nu en dat vonden ze al jong voor een wit vlekje ...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp