Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kan dit MS zijn? Wie kan helpen?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Noontje

Kan dit MS zijn? Wie kan helpen?

Bericht door Noontje »

Beste mensen ik ben een vrouw van 36 jaar en wil graag mijn verhaal in het kort uitleggen.

Klachten al 10 jaar lang erg veel last van moeheid. Best veel stress in mijn leven gekend. Door problemen in het verleden slik ik oxazepam en paroxetine en dit al meer dan 10 jaar.
Ik ben een type die heel goed tegen alcohol kan en medicatie.

Met 34 jaar werd bij mij de ziekte van Pfeifer vastgesteld. (aangetoond in het bloed.) Ik heb hier qua moeheid ook vreselijk veel last van gehad. Ook heb ik regelmatig (al jaren) best last van trillende handen in rust. En vooral ook als ik druk ben geweest.Ook voor de medicatie al.

Een jaar geleden kreeg ik spierschokken in mijn rechterbeen. Dit begon toen mijn hond mij plotseling aanraakte op de bank(in rust) en toen schopte ik uit het niets. Ging helemaal automatisch.
En dit was al een jaar met enige regelmaat zo. Wel vervelend maar ik accepteerde het maar.

Afgelopen zomer hadden we een dorpsfeest van 3 dagen lang. Nou veel alcohol natuurlijk. Maar dit is elk jaar zo en wat ik al schreef ik kan daar goed tegen. Maar plots klap gleed ik weg (volgens anderen)en klapte ik hard op mijn voorhoofd. Ze hebben mij naar de EHBO gebracht ter plekke en ik zakte toen diep weg.1 uur lang bewusteloos geweest. Ik reageerde ook niet meer op pijnprikkels. Ook kreeg ik een vreemde ademhalingen (gaspen) en ze hebben mij toen naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance. Na een snelle CT-Scan geen bloedingen zichtbaar.

Maar de nachten er na kreeg ik vreselijke schokken tijdens het slapen. Waardoor ik elke keer omhoog sprong. En dit hield een week aan en nu heb ik overdag schokken. En als ik bijvoorbeeld een eind gewandeld heb wordt het erger. Ook voel ik dat mijn spieren regelmatig aanspannen.. Het verschilt per dag maar wel elke dag heb ik ze. Dan mijn arm dan mijn been en mijn nek trekt dan weer stijf. Ook heel soms (heb ik ook al jaren) zie ik vlekken voor de ogen. Dit was een migraine oog volgens de huisarts toen.
En 1 keer heb ik in de winkel gehad dat mijn linker pols naar achteren trok uit het niets. (allemaal rare klachten)

Inmiddels ben ik bij de neuroloog geweest.Hij hoorde snel mijn verhaal aan en deed wat lichamelijk onderzoek paar kleine testjes. Lopen op de hakken en tenen enz. Zulke dingen. En ik kreeg een tremor onderzoek waar heel duidelijk veel schokken op te zien waren. Eind conclusie neuroloog is: het komt door stress..... en dat is het.Ik heb geen MRI scan gehad en geen bloedonderzoek en ook geen andere onderzoeken........ :???: En vond dit zo vreemd. Kan een neuroloog dit zo snel zien? Natuurlijk is het fijn om te horen maar ik vind de conclusie snel getrokken.... wat vinden jullie hiervan?? Moet ik een second opinion aanvragen? of wat te doen. Ik moet nu naar psychosomatische fysiotherapie van de neuroloog die mij moet gaan resetten zoals de neuroloog het noemde. Wat vinden jullie van dit verhaal ......
Klick

Bericht door Klick »

welkom Noontje al is de reden dat je hier bent natuurlijk niet echt fijn..

ik ben geen arts maar je klachten komen op mij niet echt over als typisch MS. Maar MS heeft 1000 gezichten dus ook dat zegt dan weer weinig.

Je kan je huisarts vragen je bloed te testen op alle vitamines en mineralen. Een tekort of overschot aan stofjes in je lijf kan ook hele rare vage klachten geven.

De medicijnen die je gebruikt gaan niet echt goed samen met alcohol en kunnen je moeheid verklaren. De oxazepam kan ook coordinatie klachten geven.

[url]http://www.apotheek.nl/medicijnen/parox ... jwerkingen[/url]
in de bijsluiter staat:
[QUOTE]-U kunt de eerste tijd suf zijn. Rijd dan geen auto.
-Pas op met alcohol. Dit kan u nog suffer maken[/QUOTE]

[url]http://www.apotheek.nl/medicijnen/oxaze ... r-oxazepam[/url]
[QUOTE]-U kunt suf, slaperig of vermoeid worden en uw reactievermogen neemt af.
Gebruikt u oxazepam als slaapmiddel? Denk eraan dat deze bijwerkingen ook overdag nog aanwezig zijn.
-Gebruikt u minder dan 50 mg zo af en toe? Dan mag u vanaf 16 uur na inname weer autorijden.
-Pas op met alcohol. Dit kan u nog suffer maken.
-Andere bijwerkingen: slappe spieren, verminderde coördinatie en geheugenproblemen. U kunt eerder vallen.[/QUOTE]

misschien heb je hier wel last van. Je kan misschien wel goed tegen alcohol, dat je niet snel dronken wordt.. maar misschien reageerd je lijf wel zoals je beschrijft.

Wat ik zou doen?
overleggen met de huisarts en vragen of dit bijwerking zou kunnen zijn en of hij vervangende pillen heeft (er zijn zoveel soorten pammetjes) + stoppen met de alcohol..

sterkte!!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Vraag aan wat je wil zou ik zeggen, als het je helpt je beter te voelen zou ik het doen, je mag het dus doe het ook.

p.s. Drank maakt meer kapot dan je lief is.
Noontje

Bericht door Noontje »

Dank voor jullie reacties!

Even voor de duidelijkheid ik drink nooit alcohol ;) alleen ongeveer 1 per jaar tijdens dat dorpsfeest en heel soms maar 1 drankje in het weekend.

En wat betreft alcohol en oxazepam dit zou natuurlijk wel de oorzaak kunnen zijn geweest van de val. Maar dit gebeurde dus tijdens het dorpsfeest.

Maar het is natuurlijk wel fijn om te horen mijn klachten niet lijken op ms! Daar ben ik blij om.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik ben een type die heel goed tegen alcohol kan en medicatie.

Even voor de duidelijkheid ik drink nooit alcohol alleen ongeveer 1 per jaar tijdens dat dorpsfeest en heel soms maar 1 drankje in het weekend.

Ik voel me heel dom nu maar mis ik iets?
Noontje

Bericht door Noontje »

Deze zin die je schreef lijkt me wat erg overdreven

""p.s. Drank maakt meer kapot dan je lief is.""

Het kwam even op me over ik meer zo'n alcohollist ben....:???:

In het verleden heb ik wel meer gedronken hoor op feestje of weet ik wat waar....dus weet wel of ik wel of niet tegen alcohol kan.....

Dus vreemd is het nog niet wat ik schrijf....

Maar goed dat was ook niet de reden dat ik hier een bericht schreef. Helaas niet meer antwoorden van andere mensen...
Sharon

Bericht door Sharon »

Noontje, ook ik zie niet direct een link tussen jouw klachten en MS. Maar ik ben ook geen arts. Misschien is het een idee om jouw gevoelens over het contact met de neuroloog eens te bespreken met je huisarts en eventueel samen de mogelijke volgende stappen te bekijken?
belladonna

Bericht door belladonna »

Spiersamentrekkingen kunnen door meer ziekten dan ms komen.
Wellicht beknelde zenuwbanen.
Ik denk niet dat je ms hebt, maar voordat je gaat juichen.
Ik ben geen dokter.

Als de neuroloog aan geeft dat dit door spanning komt, zou je daar mee aan de slag kunnen gaan.
Waar komt de spanning vandaan, beweeg je genoeg, ontspanning oefeningen doen.

Veel succes.
Noontje

Bericht door Noontje »

Beste Sharon dank voor je antwoord.

Ik heb hier veel aan! ik ga contact opnemen met mijn huisarts.
Ik wil naar een ander ziekenhuis voor een second opinion.
Ook moet ik een nachttest ondergaan maar duurt veelte lang hier. 3 maanden minimaal ivm kapotte camera's.

En beste Belladonna ook dankjewel, het is in ieder geval fijn om te horen het niet op ms lijkt! Lijkt me vreselijk die ziekte...... ik leef ook echt met jullie mee..... :( En idd ik heb ook gelezen dat spierschokken door meerdere ziektes veroorzaakt kunnen worden juist daarom vind ik dat er te weinig onderzoek is gedaan bij mij. We zullen kijken het verder verloopt.
Nogmaals dank!
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Beste Noontje.

Vervelend te lezen dat je deze klachten hebt. Ik krijg ook niet meteen het gevoel dat het ms kan zijn. Maar ook ik ben natuurlijk geen arts.

Ik ken een vriendin die ook pfeiffer heeft gehad, na een jaar was ze volgens de artsen hersteld maar er bleven toch klachten. Dit bleek later ook stress gerelateerd. Niet stress uit haar hoofd, maar stress die het lichaam te verwerken had na de pfeiffer.
Na diverse therapieen gaat het nu goed met haar.

Maar ja, voor dit verhaal geldt ook, ik ben geen arts maar ik herkende wel dingen uit jouw verhaal.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp