Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Start klachten hepatitus B?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
christinegoes

Start klachten hepatitus B?

Bericht door christinegoes »

Hoi,

Ik heb diverse klachten (chronisch moe, pijn, benauwd) welke gestart zijn na het krijgen van een hepatitus B vaccinatie jaren geleden.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? (heb gezien dat de klachten bij Marleen33 ook gestart zijn).


Mvg, Christine
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=christinegoes;1094848]Hoi,

Ik heb diverse klachten (chronisch moe, pijn, benauwd) welke gestart zijn na het krijgen van een hepatitus B vaccinatie jaren geleden.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? (heb gezien dat de klachten bij Marleen33 ook gestart zijn).

En een diagnose/oplossing?

Mvg, Christine[/QUOTE]

foutje
Dannifan

Bericht door Dannifan »

foutje
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Christine, welkom op het forum! Vervelend dat je je niet goed voelt. Voor zover ik weet heeft Marleen33 geen MS, of er moet inmiddels wat veranderd zijn. Om welke reden denk jij aan MS? De klachten die je benoemt, zijn niet typerend.

Ben je al bij een neuroloog geweest? Heb je een MRI of LP gehad, is er verder onderzoek gedaan?

Let wel: op dit forum kunnen géén diagnoses gesteld worden! Daarvoor moet je echt naar een arts. Oplossingen kunnen ook niet gegeven worden, hooguit tips voor benoemde problemen. Dus wellicht kun je daar iets specifieker in zijn?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik dacht even dat ik het verkeerd gelezen had, wat heeft hepatitis met MS te maken???

Of wij een diagnose of oplossing weten? schiet mij maar lek.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Er is een tijd geleden in Frankrijk een onderzoek geweest waar een verband werd gelegd tussen een hepatitis b vaccinatie en een statistisch verhoogd risico op het ontwikkelen van ms.

Mijn huisarts bleek het onderzoek te kennen en gaf aan dat het later weer weerlegd is met andere onderzoeken.

Ik had zelf ook twijfels. Mijn eerste klachten begonnen niet lang na een boostervaccinatie voor hepatitis B.

Overigens zijn chronische vermoeidheid, pijn en benauwd niet specifiek ms-klachten. Het ligt er heel erg aan wat voor pijn en waarom je benauwd bent. Bijvoorbeeld door een ms hug zou je benauwd kunnen worden, maar dan is de ms hug duidelijk aan te wijzen. Moeheid heeft al helemaal veel oorzaken.

Wat zegt je huisarts ervan?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp