Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitslag Mri

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Tuba2501

Uitslag Mri

Bericht door Tuba2501 »

Beste ,

ik ben hier nieuw dame van 30 ..en struikel al paar jaar met klachten..het ergste klacht begon 3 weken terug met bliksemstoten in mijn gezicht ..tintelingen rechter arm en rechter been..

Mijn huisarts stuurde me door naar een neuroloog en na paar testen merkte hij dat rechter voet wat minder is met reflexen en wilde een mri met vloeistof..donderdag heb ik mri gehad van hersens en ruggenmerg..hij dacht een probleem met zenuwstelsel ..

op internet veel zoeken wat het kon zijn, kwam ik op ms uit en veel klachten dat bij mij past..14 nov heb ik de uitslag maar, duurt zo lang dit ook omdat ik veel klachten en en snachts niet kan slapen door slapend rechter voet en enorme spierstijfheid? kan het zo zijn dat ik eerder gebeld wordt mochten ze wat zien?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hey Tuba,

Wat vervelend dat je zulke nare klachten hebt.

Ik zou even bellen om te vertellen dat je echt heel veel last hebt van je klachten en of ze misschien medicatie voor je hebben.

Neurologen zijn vaak erg druk, maar wellicht kun je even tussendoor als ze horen dat het niet goed met je gaat. Ik denk niet dat ze je uit zichzelf gaan bellen als er wat is. Bij mij niet in ieder geval.

Probeer maar niet teveel te Googlen. Er zijn meer aandoeningen die ms-klachten geven, maar geen ms zijn. Wie weet.

Ik had mijn kop in het zand gestoken en niks opgezocht op internet. Ik had dus weinig wachtstress, maar wel een klap in mn gezicht bij de uitslag. Het is moeilijk, maar: 'het is wat het is'. Of het nu wel of geen ms is: piekeren gaat niet helpen.

Sterkte met wachten.
Tuba2501

Bericht door Tuba2501 »

Bedankt voor je berichtje..heb gebeld maar de radioloog had de uitslag nog niet..zonder dat konden ze geen medicatie geven..het is niet anders als afwachten. 😔
miszzwen

Bericht door miszzwen »

Succes! :aai:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Nou is de medicatie die ze geven voor symptoombestrijding ook niet alles. Ik ben na 2 dagen gestopt met het middel dat ze mij gaven.
Ik werd er een complete zombie van.

Ik ben toen wiet gaan gebruiken. Als je daar geen problemen mee hebt, kun je het proberen. Paar trekjes ongeveer een uur voor je gaat slapen.

Het heeft mij door die periode heen geholpen. Inmiddels heb ik geen pijn meer, omdat mijn ms rustig is en hoef ik het nooit meer te gebruiken (en dat doe ik dus ook niet, ben geen recreatie gebruiker geworden;))

Het is niet heel gebruikelijk om wiet te roken hier op het forum, maar ik gooi deze tip er toch af en toe in. 2 weken moeten wachten met slecht slapen en pijn is geen pretje en dit is een simpel iets dat kan helpen.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Vervelend te horen dat je zo slecht slaapt door de klachten.
Zelf wordt je zelden gebeld om eerder de uitslag te krijgen.

Ik hoop dat de neuroloog je over twee weken meer kan vertellen, ik moest helaas meerdere onderzoeken en dus afspraken afwachten voor ik de uitslag had.
De huisarts heeft mij toen wat tegen de pijn gegeven.
Tuba2501

Bericht door Tuba2501 »

Bedankt voor jullie berichtjes,

ik kan er echt niks mee volgens mij zit ik ook midden in een schub zo te zien..veel probleme met aangezichtspijn en niet te ontspannen spieren..had gister nog een keer gebeld of ze niks voor pijn en spasticiteit konden schrijven..werd met een verzoek gebeld om vanochtend terug te bellen ..nou teruggebeld kon niemand iets terug vinden ..ziek word ik er van ..mijn lichaam voelt zo anders 😢
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Tuba2501;1095995]ik kan er echt niks mee volgens mij zit ik ook midden in een schub zo te zien..[/QUOTE]

Het zou natuurlijk best kunnen maar dan zal toch eerst MS vastgesteld moeten worden toch?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp