Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Mogelijke oorzaak.

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Sven1985

Mogelijke oorzaak.

Bericht door Sven1985 »

Onderstaand mijn ervaringen vanaf mijn eerste klacht. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Klachten verloop

Zondag 29-10 wakker geworden met nekpijn. In de avond in slaap gevallen op de bank. Daarna met doof gevoel in de rechter arm wakker geworden. Had me hoofd op me hand gesteund.

Maandag 30-10 wakker geworden met het dove gevoel in rechter arm. Lopend van elleboog tot handpalm. Dit was de hele dag aanwezig. Vooral aanwezig aan de binnenkant van mijn arm.

Dinsdag 31-10 wakker geworden met niet direct klachten. Doof gevoel was niet echt aanwezig. In de loop van de ochtend waren er tintelingen / brandend gevoel aanwezig in mijn rechter arm. Dit was de hele dag aanwezig. Ook af en toe jeuk / prikkels op plekken van mijn lichaam.

Woensdag 1-11 wakker geworden met doof / koud gevoel in rechter voet. Dit was tot de middag aanwezig. Als ik me benen over elkaar deed ontstond in mijn linker been ook een doof gevoel, maar was hierdoor minder voelbaar in me andere voet. Begint vanaf mijn knie. Af en toe tintelingen in rechter arm. Doof gevoel in me arm niet aanwezig. Ook af en toe jeuk / prikkels op plekken van het lichaam. Ook af en toe in mijn linker arm, hangt volgensmij ook af van mijn houding. Tegen de avond tintelingen in handen links en rechts.

Donderdag 2-11 goed geslapen. Wakker geworden zonder directe klachten. Na enkele minuten begonnen prikkels en tintelen voelbaar te worden aan mijn rechter voet. Lichte nekklachten nog steeds aanwezig. Tijdens de autorit continu gevoel in rechter voet. Bij aankomst op locatie na enige tijd geen actieve continue klachten. Loop van de ochtend prikkels in beide voeten. Is nu alleen links. Ligt ook aan de zithouding volgensmij. Na de lunch voelt me rechterhand minder krachtvol / doof aan.

Vrijdag 3-11 wakker zonder directe klachten. Tintelingen in mijn voeten begon nadat ik op een stoel ging zitten. Van armen geen last. Eigenlijk alleen rechter been. Hele dag aanwezig. In de avond soms wat tinteling/prikkend gevoel op meerdere plekken.

Zaterdag 4-11 wakker geworden met aanwezige nekpijn en tinteling in rechter arm. Tijdens het lopen verplaatst naar rechtervoet licht doof gevoel ipv tintel. Tijdens het wandelen jeukend/brandend gevoel in tenen rechter voet. Nadat ik schoenen uitgedaan had trok dit gevoel weg. Van de armen eigenlijk geen last. Linkervoet ook niet. Tegen de avond even op bed gelegd. Toen het gevoel van een spiertrekje in mijn linker hand. Doof gevoel van me voet verplaatst naar linker arm.

Zondag 5-11 na wakker worden heel licht doof gevoel in rechter arm. Nekpijn nog aanwezig. In de ochtend licht doof gevoel verplaatst naar rechtervoet. Voelt koud aan. Tijdens een rondje joggen geen voelbate klachten. Na het joggen een dof gevoel in rechter arm. Na een tijdje weer naar me rechter voet verplaatst.

Maandag 6-11 wakker geworden zonder klachten. Toen ik ging lopen begon de tintel in me rechter voet weer. Tijdens het slapen heb ik het gevoel dat mijn houding bepaald of ik wel of geen tintelingen krijg. Licht doof gevoel ook in rechter arm aanwezig. Klacht komt vanuit rechter knie. Licht vervelend gevoel in rechter pols. Doof gevoel aan de buitenkant van me rechter been. 20 min gebeld daarna last van binnenkant elleboog. Van de benen geen last meer.

Dinsdag 7-11. Geen last van armen. Alleen een soort lui gevoel in benen. Stijf gevoel rechter knie. Lichte tinteling in beide handen, voelen ook koud aan, in de middag niet meer aanwezig. Nekpijn ook nog steeds aanwezig. Tintelingen in linker voet, in de loop van de middag verdwenen. Einde van de avond prikkels in me rechter hand.

Woensdag 8-11. Nekpijn nog steeds aanwezig. Wakker geworden met tintel in rechter arm, lag aan slaaphouding denk ik. Is op een gegeven moment weggetrokken. Stijf gevoel in rechter knie. Drukkend gevoel in rechter pols af en toe ook links door de dag heen. Af en toe lichte prikkels in rechter arm. In de middag alleen nog last van mijn knie. Na de fysio tintelingen in beide handen/vinger. Knieen voelen branderig aan. Rechts meer dan links. Pijnlijke pols.

Donderdag 9-11 Wakker zonder klachten. Na een tijd drukkend gevoel in de rechter knie voorkant/binnenkant. Af en toe prikkel in rechter duim. Na langere tijd gezeten te hebben ook linker knie drukkend/zeurend gevoel. Na de middag alleen rechter.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Misschien even langs de huisarts?
Ik heb eigenlijk geen idee hoe je hier terecht bent gekomen.

(Oei, had ik toch bijna een grapje over het smweb-forum gemaakt....;))
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ga eerst eens langs de huisarts zou ik zeggen, je ben hier op een MS forum namelijk.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Gelukkig een vraag voor "zoekend in......" Het moet toch niet gekker worden hier.
Sven1985

Bericht door Sven1985 »

Ik ben bij de huisarts en bij de fysio geweest. Heb een verwijzing naar de neuroloog gekregen. Maar mijn vraag was echt serieus. Ik maak me echt zorgen dat ik ms zelf veroorzaakt heb. Heb namelijk niet tegen de huisarts gezegd dat wij beiden de klachten gekregen hebben nadat wij deze middelen gebruikt hebben. Mijn vrouw wil dit namelijk niet dat ik dit zeg, we schamen ons om dit zo te zeggen tegen de HA. Daarom stel ik hier ook de vraag.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Sven1985;1096357]Ik maak me echt zorgen dat ik ms zelf veroorzaakt heb.[/QUOTE]
MS kan je niet zelf veroorzaken.Ik zie geen enkele reden om aan MS te denken, en een huisarts hoort zoveel merkwaardige verhalen dat je je echt niet hoeft te schamen.
Sven1985

Bericht door Sven1985 »

Ik maak me gewoon zorgen omdat ik deze klachten al bij 2 weken heb. (zie mijn omschrijvingen) Ik lees op internet dat MS kan ontstaan door een infectie of bacterie. Ik ben gewoon bang dat in die latex dildo of dat glijmiddel (op waterbasis) een of andere giftige stof zat, en dat dit door een eventueel wondje in mijn bloedbaan is binnengedrongen.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Lees eerst eens wat MS is, via google kan je er alles over vinden. MS krijg je niet binnen 2 weken en zeker niet door jullie spelletjes en het zelf veroorzaken kan absoluut niet.

Een huisarts heeft geheimhoudingsplicht en heeft veel meer gekke dingen gezien en meegemaakt dan wat jullie doen.
Zo verlegen ben je met je vrouw ook niet dus stel je niet aan en ga gewoon langs de huisarts.

p.s. Ik kan hier totaal niet uit halen wat ook maar iets met MS te maken heeft.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Sven1985;1096360]Ik maak me gewoon zorgen omdat ik deze klachten al bij 2 weken heb. (zie mijn omschrijvingen) Ik lees op internet dat MS kan ontstaan door een infectie of bacterie. Ik ben gewoon bang dat in die latex dildo of dat glijmiddel (op waterbasis) een of andere giftige stof zat, en dat dit door een eventueel wondje in mijn bloedbaan is binnengedrongen.[/QUOTE]

Zou best kunnen maar een bloedonderzoekje via de huisarts zal dan veel duidelijk maken.
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Ms veroorzaak je niet zelf. Zeker niet door dingen die je uitvoert in bed. Zou toch wat zijn, zou dan moeten betekenen dat elke ms patiënt met glijmiddel en latexvoorwerpen bezig is en ook nog een wondje ergens heeft waardoor besmettingsgevaar aanwezig was. Van alle miljoenen ms patiënten op de wereld, wat is de kans dat zij allemaal met glijmiddel bezig zijn???
Dus nee dat kan je niet veroorzaakt hebben met jullie hete avond.

Heb voor bepaalde klachten in je lijst geen arts nodig om die te verklaren. Aan de hand van je seksdetails hier ziet het er rooskleurig uit in jullie slaapkamer of waar dan ook. Dat heeft als gevolg dat je soms nog wel eens met een adrenaline vol gepompt lijf wat je dus op dat moment niet opmerkte dat je te lang een verkeerde houding hebt aangenomen. Pijn in je knie kan dan best wel eens het gevolg zijn een aantal dagen. Slapen op de bank en nekpijn en lamme arm na een acht erop gelegen te hebben???? Hoef ik niet uit te leggen denk ik...Ik als ervaren bankslaper weet er alles van. Te lui om naar bed te gaan met spijt de volgende dag want nek, armen en benen nemen het je niet in dank af en heb nog wel een lekkere plofbank!

Je hebt bepaalde klachten die een arts nodig hebben. Maar zou starten met je bloed. Een infectie oplopen is gemakkelijk op vele manieren. De producten die jullie gebruiken kunnen een vuiltje hebben gehad of inderdaad een bestanddeel die niet klopt waarop jullie nu beide reageren. Je bloed zal je daarin verder helpen.

Dat je op het ms forum uitkomt snap ik ook totaal niet. Het sm web forum was inderdaad een betere match. Want je zal vast niet de eerste zijn die wat overhoudt aan een bepaald middeltje. Overigens zijn de mensen daar neem ik aan meer gelijkgestemd en is het ook makkelijker om meer gedetailleerd te praten over die avond en jullie hulpmiddelen waardoor er misschien wat meer duidelijkheid is en vast iemand die je al is voor gegaan...

Daar je serieus bent hier had je wellicht 1 iemand hier willen treffen met een soortgelijke ervaring. Wellicht gebeurt dat nog... al betwijfel ik dat.
geen braverikken hoor al die mensen met ms 😉 maar seksdetails staat nogal ver van alle lopende topics hier. Plus dat er denk ik niet veel mensen bestaan die denken dat ze hun MS hebben opgelopen door hun vibrator in hun nachtkastje...

Ms is geen virusje ofzo, wij vallen ons eigen aan door een over actief immuunsysteem. zeg maar een programmeerfoutje in de hersenen. Trojan horse??? Ach weet ik het, heb mijn kinderen het uitgelegd dat die internetkabel naar hun computer die ervoor zorgt dat ze verbonden zijn dat die kabel bij mij kapot is en daardoor de communicatie tussen de router en de computer slecht verloopt... Dus wat weet ik nou? Vergelijk mijn ms met een falende internet verbinding tussen 2 machines 😅😅 Ik zei letterlijk wat als je kabel beschadigd is van het internet wat gebeurt er dan? waarop mijn zoon zei dan lagged ( of hoe je het ook schrijft ) mijn computer. 😂
Ja mama lagged! 😅 mijn hersenen geven net als onzw router het seintje maar door de trojan horse zijn de kabels kapot gemaakt/ beschadigd waardoor de opdrachten slecht tot niet doorkomen waardoor dingen in ons lichaam (de computer) het niet meer doen of langzamer werken...
Maar goed, je ken uitgelachen worden om je pikante details en mensen kunnen mij uitlachen om mijn uitleg naar mijn kinderen. Maar voorlopig ze snappen wel wat ms is. Wellicht snap jij nu ook wat ms is als je nu naar je computer kijkt met deze uitleg 😉

veel succes bij de neuroloog al hoewel als ik jou was toch echt eerst infectie risico had opgezocht n.a.v. jullie avontuur samen. Niet of infectie iets als ms veroorzaakt want artsen weten zelfs nog geeneens de oorzaak van ms. Waarom zo ver zoeken? Een infectie kan genoeg klachten veroorzaken daar jullie beide klachten hebben had ik erop gestaan om mezelf en partner bloed te laten controleren. Daar kan de huisarts al voldoende voor zijn. Aan de hand van die uitslagen dan medicatie om het te verhelpen of naar de juiste arts die je dan gaat helpen.
Veel sterkte ermee.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp