Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vage klachten, wat moet ik hiermee?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Devilicious

Vage klachten, wat moet ik hiermee?

Bericht door Devilicious »

Hallo allemaal,

Ik val hier even binnen...... ik ben een alleenstaande vrouw van 57 (2 kinderen, 1 kleinkind)..... en heb sinds 2 jaar vage klachten..... het begon allemaal met een 3 tal oogontstekingen.... dacht eerst dat het allergie was voor mascara, lenzen oid..... enfin na 2 maanden was dat eindelijk voorbij (bleef wel droge ogen houden)..... toen had ik ineens tintelingen in mijn handen en voeten...... soms paar dagen niks.... dan weer aantal malen op 1 dag!

Richting huisarts.... die constateerde hoge bloeddruk en hoog cholesterol...... voor beiden medicijnen mee gekregen en maar weer door...... tintelingen werden alleen maar meer.... soms zelfs de hele rechterkant van mijn gezicht... en ik kreeg zelfs uitval in mijn benen en armen..... soms viel zomaar ineens de kracht in mijn arm of been weg....... duurde 2 min..... en dan ging het wel weer.

Tot het moment dat ik op het werk (ik ben boekhoudster) in een enorm drukke en stressvolle tijd.... ik ineens mijn ogen voelde wegdraaien...... ik kan het niet goed uitleggen maar ik had het gevoel dat mijn ogen alle kanten oprolden..... ontzettend draaiierig.... van alles geprobeerd.... hoofd tussen mijn benen...... niks hielp..... na een min of 5 werd alles weer rustig... dus maar weer gewoon doorgewerkt.

Doorgestuurd naar de neuroloog..... maar die kon niks vinden,.... hij had hier ook nog nooit van gehoord en gooide het op stress.

Weer paar maanden verder..... tintelingen en uitval werd erger,.... ook heb ik soms het gevoel van “kippenvel” op mijn lijf..... het gevoel zeg maar als je een heel goed nummer op de radio hoort.... dat je van die tintelingen over je lijf voelt.... vaak een duizelig gevoel... soms een paar dagen goed... en dan weer paar dagen een onbestendig gevoel, ik kan het niet goed uitleggen..... en moe.... doodmoe soms....... weer naar huisarts..... die gooide het op Burnout.....
Ik moest meteen de ziektewet in..... en kreeg psycholoog toegewezen.

Mijn contract moest omgezet worden naar een contract voor onbepaalde tijd,.... maar mijn baas zag dat gezien de onzekere situatie met mijn gezondheid niet zitten...... dus werd ik ook nog werkeloos. Gek genoeg...deed het mij minder als ik had gedacht....... ik wilde gewoon weer gezond worden... kreeg angstaanvallen..... oxazepam voorgeschreven.... maar die heb ik amper ingenomen. Ik hou niet zo van dit soort medicijnen en vond dat ik het op eigen kracht moest doen... Dat lukte aardig.... maar de klachten bleven...

Ook na 10 behandelingen bij de psycholoog. Zij wuifde ook al mijn klachten weg met “ ja meid,... dat hoort bij een burnout”...... ook de huisarts zei iedere keer hetzelfde. Inmiddels was ik er ook wel achter dat ik van de cholesterolverlagers (statines) behoorlijke bijwerkingen had.... en ik daar ook niet gelukkiger van werd.

Tot een halfjaar geleden ik wederom die enorme draaiduizelingen kreeg..... ik kon niet meer lopen.... viel tegen de muren in huis.... in paniek 112 gebeld.... en zij constateerden hoge bloeddruk (120/210) en ik moest maar terug naar de huisarts gaan. Maar wederom werd ik weggestuurd met “dit hoort bij je burnout”.

2 dagen later weer enorme aanval van draaiduizeligheid en tevens liet ik mijn kleindochter (toen ½ jaar) uit mijn arm vallen.... omdat de kracht van mijn arm ineens wegviel. Toen was ik het echt zat en heb gezegd dat ik niet zou weggaan zonder verwijsbrief voor een neuroloog. Zuchtend kreeg ik deze godzijdank van de huisarts.

De neuroloog vond mijn klachten ook echt zorgelijk en zei ook dat het onzin was dat dit allemaal bij een burnout zou horen. CT-scan gehad..... en daar vonden ze een litteken op mijn hersens...... dus meteen een MRI ingepland..... en toen hoorde ik als donderslag bij heldere hemel dat ze wel 8 littekens op mijn hersens hadden gevonden.

Gezien mijn andere klachten zat de neuroloog ook richting MS te denken..... maar wilde geen voorbarige conclusie trekken, dus werd besloten om deze over 3 maanden nog eens te doen..... om te zien of er littekens bij waren gekomen, ook kreeg ik bloedverdunners mee voor het geval dat het tia's zouden zijn. Tevens het advies om voorlopig in de ziektewet te blijven,...

Afgelopen 3 maanden ging redelijk goed, op de duizelingen en het kippenvel na,.... gestopt met de statines (heb nu injecties tegen de verhoogde cholesterol.... dit gelukkig zonder bijwerkingen)....
vorige week dan de herhaal MRI gehad,.... dit keer met contrastvloeistof. Hiervan krijg ik 20 nov. de uitslag..... dus nog even fingers crossed!!

Ik vind het soms zo moeilijk aan anderen uit te leggen wat ik nou mankeer..... ze zeggen elke keer “goh,..... loop je nou nog steeds in de ziektewet,.... je ziet er wel goed uit?” Tja.... het feit dat ik mij wel opmaak en goed verzorg als ik de deur uitga..... wil nog niet zeggen dat ik mij 100% voel.....

Ik weet eigenlijk nu niet zo goed wat ik hier allemaal van moet denken...... moet ik mij terecht zorgen maken...... of stel ik mij aan? Horen deze klachten inderdaad allemaal bij MS.... of zou ik dan meer klachten moeten hebben?

Sorry voor mijn lange verhaal...... maar het voelt wel goed om het even op "papier" te zetten.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Devilicious,

Om de vraag die je in je topictitel stelt te beantwoorden: [I]Jij [/I]moet er helemaal niets mee.
Jij moet geduldig afwachten tot de artsen een eensluidende verklaring kunnen geven voor je klachten. :cool:

De artsen nemen je klachten serieus en verrichten inmiddels allerlei onderzoeken om duidelijkheid te krijgen.
"Men is er mee bezig".

Want of jij je nou druk maakt of niet, je hebt geen enkele invloed op de uitslag. Ongeacht wat je nu wel of niet hebt, het staat al vast. Je wist het alleen nog niet.

Maar gelukkig hoef je nog maar een weekje te wachten voor je uitsluitsel krijgt.
Probeer die week niet al te veel te googlen op je klachten, want je komt de meest vreselijke aandoeningen tegen en het enige wat je er mee bereikt is dat je nóg meer stress en angstgevoelens krijgt... Maak jezelf niet zieker dan je bent. :nee:

Ga ondertussen jezelf bezig houden met leuke dingen in je leven. Ga met je kleinkind bezig, maak de tuin winterklaar, bedenk het maar. Maar ga niet googlen. Voor je het weet is die week voorbij.

En pas als de arts je kan zeggen waar je klachten vandaan komen, is het tijd om je zorgen te maken.
Nu heeft het geen enkel nut, anders dan dat je jezelf ongelukkig maakt om "iets wat misschien wel kan zijn". :aai:
Devilicious

Bericht door Devilicious »

Dank je wel voor je reactie....
Dat googlen had ik meteen al afgeleerd..... daar wordt een mens inderdaad niet vrolijk van :D
Het is meer de verandering in mijn lijf, die mij onrustig maakt..... "wat gebeurt er allemaal van binnen?" .... aan de buitenkant niks aan de hand.....
Voor de rest ben ik nog steeds een positief mens hoor.... mensen merken op zich weinig aan mij...:cool:
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Welkom op het forum, helaas niet om een leuke reden (maar dat hebben we allemaal eigenlijk niet).

Heb je de uitslag al? Ik ben benieuwd hoe het was.
Sterkte met alles.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp