Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ms?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Ik heb mijn lumbaalpunctie er net opzitten, volgens de artsen zijn mijn spieren verkrampt door de houding.

kan niet meer rechtop zitten of liggen zonder stekende pijn, in de hele rug en nek doet alles zeer en voel me totaal ziek, werd zelfs even helemaal wit en licht in mijn hoofd door de pijn, 6 ibuprofen genomen vandaag en 2 paracentamol, helpt niks, ook nog hoofdpijn erbij maar dat was bij meer mensen.

En gister ging het na de prik de hele dag goed.

Wat een gezeik, voor mij nooit meer zon prik!
Lieslies

Bericht door Lieslies »

Oh jee ocharme. Heb je al een uitslag?
Suzan

Bericht door Suzan »

Lubje26,

Lang niet iedereen heeft last van hoofdpijn na een lp, maar helaas sommige mensen wel.

En dan is het een kwestie van horizontaal blijven liggen, genoeg drinken en vooral caffeine schijnt te helpen.
Dus hopla aan de koffie en cola. :cool:

Mocht de pijn nog dagen aanhouden, gewoon contact opnemen met de neuro en aangeven dat je het echt niet volhoudt en zo de kerstdagen niet doorkomt.

Je hoeft geen weken onnodig met pijn te lopen. Maar met een beetje mazzel zakt het al snel. :ja:
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Ja baal momenteel het meest van de feestdagen, als het vrijdag niet weg is mogen ze er wat aan doen.

Dan heeft het 5 dagen geduurd.

Uitslag pas over 3 weken.

lees dat mannen en een jonge leeftijd negatief uitpakken wat betreft de hoofdpijn bij een lp.

Dus dat verklaard een hoop.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Kalium werkt samen met natrium. (Of het vlekken kan veroorzaken denk ik niet....althans kalium zelf niet direct,maar als organen slecht beginnen te functioneren door een laag kaliumgehalte dan zou dat misschien wel tot ontstekingen/vlekken kunnen leiden.Kalium is een belangrijke stof voor alle cellen in het lichaam,dus een laag gehalte hieraan kan veel processen ontregelen)

De natrium/kalium huishouding wordt vooral gereguleerd (uitgescheiden) door de nieren.
Aangezien je zegt Lyme te hebben gehad (en mogelijk (ik denk zelf waarschijnlijk) nog steeds hebt), dan hebben je nieren het e.e.a. te verwerken gehad qua afvalstoffen. Dat zou mogelijk kunnen samenhangen.

Stress in de breedste zin vh woord veroorzaakt ook een verhoogde kalium uitscheiding. (Mja....voor wat is stress geen boosdoener?!)
Lieslies

Bericht door Lieslies »

Het is momenteel eerst die tumor en devic uitsluiten. Zucht. Ze opereren zelfs niet in het ruggenmerg op de hoogte waar er een vlek is gespot op de mri.

Ik vraag me echt af..wat dan.

Als het allemaal niks is laat ik het zo. Ik heb op die vingers en dat beetje arm na niets last.
Ik ben fit en nog krachtig en heel bang dat wel.

Zo enerverend dat wachten...
Lieslies

Bericht door Lieslies »

Volgens de artsen is lyme absoluut niet meer mogelijk.
Ze gaan uit van een ooit eenmalige infectie...of indien de vlek weldra met contrast aankleurd een goedaardig gezwel. Of Devic maar het gekke is dat ik tot al die stress begon geen last had..van niks. Ik kan ook niet zeggen of mijn vingers erger worden..mss gaat het heel traag...
Het is wel zo dat het dagelijks verschilt...dat vind ik raar.
Maar hier volgens neuroloog zeker geen ms. Zeker geen lyme en die b12 ( 270) en VitD (24) zijn het ook al niet.
Ik heb kleirkoorts gehad als 13 jarige..kan ook niet.
Heel ziek geweest tijdens reis Afrika..kan ook niet

Soms denk ik..mss is die vlek er al lang en ligt het toch aan iets in de schouder waardoor ik last het van rare vingers.

De neurologe zei me dat we waarschijnlijk nooit zullen weten wat het zal geweest zijn.

Tenzij er vanalles vies woont in de hersenvocht

Ik heb de indruk dat ze in nederland toch ànders werken
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Een D-waarde van 24 is wel heel laag hoor..... Advies is toch wel rond de 80-100 te zitten (met MS zelfs 100-150).
Klick

Bericht door Klick »

vitamine D zou je een stootkuur van je neuroloog of huisarts voor moeten krijgen! die is echt te laag...anders olie capsules kopen 3000ie is max hier verkrijgbaar.
(stootkuur is 50000 per week..)
b12 kan deze waarde voor je lijf te laag zijn.. is voor artsen hoger dan de norm dus goed.. maar die zou ik bij gaan slikken als ik jou was.. 5000mcg pilletjes deze bijvoorbeeld [url]https://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/ ... ans-pride/[/url]
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Lieslies,

zoals mijn voorgangers al gezegd hebben vit d /24 is echt veel te laag. In nederland houden ze als ondergrens 50.

Ademloos
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp