Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ms?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Lieslies

Ms?

Bericht door Lieslies »

[RIGHT][/RIGHT]Dag iedereen, ik ben nieuw hier. Ik heb reeds 6 jaar tintelende vingers. Ze zijn niet gevoelloos eerder hypergevoelig. Mijn boven hand en arm heeft ook andere gewaarwordingen. Dat is het enige dat ik heb.

Nu moest ik een mri laten nemen, de dokter dacht aan nekhernia. Er is reeds 3 keer EMG genomen maar niks te vinden.

Op de MRI zag men een wit restletsel in de nek.
Ik zal dus verder onderzoek naar MS moeten laten doen en ik ben doodsbang. Verder mankeer ik niks, ik ben actief en heb lichamelijk geen last.
Laag vitD gehalte en B 12 is niet supergoed maar geen tekort (277).

Omdat mijn hand al 6 jaar blijvend is ben ik vooral bang dat ik de erge vorm heb. Er komt niks bij er gaat niks weg.

Ooit had ik Lyme , is behandeld geweest met antibiotica.

Kan dat ? MS met enkel vlek op mri en gevoelloze vingers? Ik denk dat een vlek altijd negatief is. Hersen mri volgt nog en wss punctie ook.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Heb je 6 jaar lang elke dag de hele dag tintelingen? Of verdwijnt dit ook soms?
Lieslies

Bericht door Lieslies »

Het is begonnen na zwangerschap en borstvoeding. Nogal raar gelegen om eten te geven en dacht dat hetr daaraan lag.
Carpel tunnel gedacht maar elke EMG was prima in orde. Tot nu die vlek in ruggemerg. Ik heb verder nergens last van. Dat voze vingers gevoel is inderdaad altijd.
Iets erger als ik in verkeerde houding aan pc zit ijdens het werk of te lang op smartphone.
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Als je verder niks mankeert en nog in staat bent om je dagelijkse activiteiten te beleven zou ik vooral rustig blijven.

Stress maakt erger (wat er dan al niet is)

denk dat niemand je hier kan vertellen of het ms is, omdat het bij iedereen anders begint, jou klachten kunnen passen bij zoveel minder erge dingen.

Ben zelf ook in de medische molen, bij mij zit er krachtverlies in benen en nog een hele hoop andere dingen waardoor in niks meer kon.
Lieslies

Bericht door Lieslies »

Maar een vlek in ruggemerg op mri wijst toch zeker op MS als ik dokter google mag geloven 😕
Lieslies

Bericht door Lieslies »

Wat rot. Heb je het de hele tijd en plots?
Lubje26

Bericht door Lubje26 »

Het is aan het herstellen lijkt.

Ik heb mezelf ook voor het eerst op vitamine D laten prikken.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Lieslies;1097809]Maar een vlek in ruggemerg op mri wijst toch zeker op MS als ik dokter google mag geloven 😕[/QUOTE]

... En daar ga je al...
Je zit al in een onderzoekstraject, heeft het ook maar énig nut om op de stoel van de artsen te gaan zitten?

Want of jij je nu van alles in je hoofd haalt dankzij google, het verandert niets maar dan ook niets aan de uitslag.
Het enige wat je er mee bereikt is dat je jezelf doodongerust en ongelukkig maakt om dingen die waarschijnlijk niet op jou van toepassing zijn.

Laat de artsen hun werk doen en probeer ondertussen jezelf niet gek te maken met wat er allemaal mis met je zou kunnen zijn. Als je ms (of iets totaal anders zoals een nekhernia :cool: ) blijkt te hebben, komt dat wel boven water.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Hulde voor Suzan, heel wijze woorden.
noira

Bericht door noira »

Hoi lieslies ,

Zelf voor dokter spelen is niet goed voor je gemoedsrust.

Echter...jouw verhaal, al jaren tintelende vingers komt mij bekend voor.

Jaren geleden dacht de neuroloog aanvankelijk bij mijn tintelende/pijnlijke vingers ook aan een hernia.

Ik heb MS en helaas niet alleen meer in handen en vingers.

Maar.... mijn leven is nog steeds heel leefbaar en gezellig.

Wens je veel sterkte, leef je leven, hopelijk zonder de diagnose MS.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp