Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Te kort aan vitamine D

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Jeanette1976

Te kort aan vitamine D

Bericht door Jeanette1976 »

Het is even geleden dat ik hier ben geweest.
De weg door diagnose land gaat traag.

Na aandringen van mijn kant opeen bloedonderzoek op de vitamine, heeft de neuroloog deze laten uitvoeren.
De uitslagen vandaag gekregen.

Er zijn 2 vlekjes op de MRI gevonden, verkeerde gebied. De zenuwmeting was niet afwijkend genoeg.

Maar mijn vitamine d was toch ernstig laag.
Ik hoop van harte dat mijn klachten die ik heb verdwijnen met extra vitamine d die ik nu ga krijgen.

Verder is het afwachten wat het lichaam doet.
Maar ik wil vooral jullie bedanken omdat jullie mij wezen op de noodzaak van testen op vitamine d te kort.

Groetjes jeanette
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik hoop ook voor jou dat het opkrikken van je vitamine D helpt de klachten te verbeteren.

Mijn vitamine D was een paar jaar geleden ook iets aan de lage kant volgens de huisarts dus gebruik ik sindsdien de voorgeschreven pilletjes en schommelt het zo tussen de 100 en 125.

Ik heb nooit echt klachten gehad die wezen op een vitamine D tekort en merkt ook geen verandering nu ik de pilletjes gebruik, maar ik denk dat het tekort bij mij niet zo heel erg groot was.

Sterkte!
Klick

Bericht door Klick »

vitamine b12 is ook een hele balangrijke, de norm (wat artsen goed vinden) is niet voor iedereen goed...

vitamine D en B12 waren de 2 supplementen waardoor ik me beter ging voelen vlak na mijn diagnose.
er zijn topics over deze vitaminen ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp