Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Opnieuw door de molen? Of afwachten

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=marieke6292;1099234]In hoeverre beperkt jullie ziekte je in het dagelijks leven?
Ik heb 2 kleine kinderen... hoe dat allemaal moet als het wel zo bijkt te zijn??

Probeer me maar vast te houden aan het feit dat ik al 10 jaar weinig hinder ervaar...[/QUOTE]

Je moet je daar nu geen zorgen om maken, je heb 10 jaar weinig hinder zeg je, waarom zou er wat veranderen met een diagnose???

Een in hoeverre MS iemands leven bepaald is werkelijk voor IEDEREEN anders, kan niemand voor je zeggen wat je bent uniek.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=marieke6292;1099234]In hoeverre beperkt jullie ziekte je in het dagelijks leven?
Ik heb 2 kleine kinderen... hoe dat allemaal moet als het wel zo blojkt te zijn??

Probeer me maar vast te houden aan het feit dat ik al 10 jaar weinig hinder ervaar...[/QUOTE]

Ik begrijp je angst en onzekerheid hierover, maar het feit of je wel of niet MS zou hebben is niet allesbepalend.
Het hoeft niet tot een erg scenario uit te monden.
(Vergeet ook niet dat je in de media in de meeste gevallen,de meest schrijnende voorbeelden ziet for obvious reasons, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo loopt.)

Daarbij.....de kans dat je wordt aangereden is net zo groot. Wat dan met je kinderen?
Het is goed om een algemeen vangnet te hebben geregeld voor je kinderen zolang ze nog jong zijn,mocht er iets met je gebeuren,maar laat het ook daarbij...
Ga niet verder in je gedachten allerlei ramp scenario's voorstellen die mogelijk (waarschijnlijk) helemaal niet aan de orde komen.
De invulling van details zijn voor als het daadwerkelijk ooit aan de orde zou zijn.
marieke6292

Bericht door marieke6292 »

Paniek, kan aan niks anders denken. Huisarts ook nog vakantie...
Suzan

Bericht door Suzan »

Waarom? Je bent jezelf gek aan het maken. Snap out of it.
marieke6292

Bericht door marieke6292 »

Toch maar in de medische molen. De klachten vergeren toch helaas. Stuurloos en krachtloos linkerbeen en arm. Zenuwpijn, flitsen zien, minder keacht in romp...
Neuroloog heeft MRI hoofd aangevraagd...wachten tot 2-2
Knillis

Bericht door Knillis »

Gelukkig is het al snel 2 februari. Sterkte met wachten :bloem:
marieke6292

Bericht door marieke6292 »

De hersenen zijn schoon... na 10 jaar nog geen diagnose... neuro vind MS steeds onwaarschijnlijker omdat de scan clean is. Zelf ben ik er nog steeds bang voor en dat ik nu geen remmers slik... de neuro heeft afgesloten... ik heb nog steeds klachten.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Marieke, is er al eens bloed getest op een vitaminetekort ?
Vooral B12 en D tekort kunnen hele vervelende klachten geven die lijken op sommige MS klachten.

Wanneer er herhaaldelijk in afgelopen jaren niks op een MRI tevoorschijn komt, lijkt het logischer een andere richting op te gaan zoeken...

Remmers slikker waarvoor?
Eerst maar eens de oorzaak achterhalen, dan pas kan je gericht handelen.
Sterkte en succes met jou verdere zoektocht.
marieke6292

Bericht door marieke6292 »

Het is gewoon dubbel: er is 2 keer gezegd dat ze aan MS denken, en qua klachtenpatroon lijkt het er precies op. Maar sinds 2007 tot nu geen afwijkingen op de hersenscan. Natuurlijk mooi hoor, maar wat is het dan wel? Lab was ok. B12 ook.. er is nog nooit een lumbaalpunctie gedaan, dat wil mijn neuro niet doen als de hersenen schoon zijn. Er is niet naar de rug gekeken. Terwijl ik wel last vd benen en blaas/darmen heb. Wel èènzijdig...
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=marieke6292;1101654]. Er is niet naar de rug gekeken. Terwijl ik wel last vd benen en blaas/darmen heb. Wel èènzijdig...[/QUOTE]

Toch lees ik in jou eerste posting dat er wel een scan van de nek en rug is gemaakt...

Hoe zuur ook, een arts heeft aanknopingspunten nodig, bewijs van aangetaste functies.
Wanneer dat ontbreekt zal een neuroloog inderdaad kunnen besluiten om vervolg onderzoek ( zoals bijv. LP ) stop te zetten.

Wellicht ben je gebaat bij een multi disciplinair revalidatie traject, waarin je handvaten krijgt om zowel de fysieke als psychische ongemakken aan te pakken ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp