Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Allerlei rare klachten

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Damned

Allerlei rare klachten

Bericht door Damned »

Hallo allemaal,

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen maar laat ik beginnen wanneer mijn depressieviteit begon. Dat ontwikkelde zich rond mijn 22e jaar. Ik weet niet of het een depressie was maar die diagnose was wat mij betreft te snel gemaakt door de huisarts.

Mijn familie leden maakten zich ontzettend zorgen omdat ik alleen maar kon slapen .... Het was zelfs zo erg dat ik verschillende keren de crisisdienst over de vloer had omdat ik mijzelf niet goed verzorgde
ik sliep gemiddeld 16 uur per dag. Ik had geen prestatie drang meer ook geen winnaarsmentaliteit. Het enige wat ik kon doen was slapen (maar nu nog steeds).

Er werd gestart met anti depressiva, als ik eraan terugdenk was dat veel te jong. Wat ik denk is dat daardoor het cognitieve geheugen is aangetast (althans dat dacht ik altijd).

Op mijn 24e ben ik aan een hernia geopereerd de klassieke HMP lumbaal 4/5, maar ik werd wakker en mijn hele linkerbeen deed het niet meer en mijn god. Wat was dat een helse pijn. De hele S1 zenuw aan de linkerzijde doet het sindsdien niet meer en het hele S1 gebied dat tintelt, Anfin! Daar is iets waar ik mee moet dealen. Volgens de neurochirurg is de zenuw niet geraakt en er is ook geen beknelling te zien op de mri.

Volgens de chirurg heeft hij alleen de zenuw voorzichtig met speciale instrumenten opzij getrokken om de hernia te verwijderen dat schijnt een methode te zijn bij hernia's. Het lijkt alsof de zenuw sinds die periode nooit meer is hersteld. Ik ben inmiddels 32 jaar oud

Maar ik heb sinds de laatste 3 jaar echt vage/rare klachten. Al ruim 3 jaar echt een raar gevoel in mijn buik. Alsof er een ballon binnen zit echt het gevoel dat er iets zit wat er niet hoort.

Volgens de huisarts is het acnes dat heeft te maken met een buikwand zenuw. Ik word er op dit moment voor behandeld door de anesthesist, maar het helpt voor geen ene meter. Sinds een paar weken ook dat rare gevoel aan de andere kant van mijn buik, maar ook dat me gezicht tintelt rondom me ogen en dat zakt wel weg, maar het komt en gaat.

Wat voor mij de druppel was is dat ik gisteren ineens onder de douche door beide benen zakte. Niet flauw vallen maar alsof ze even uitgeschakeld werden. Het was zo raar ik heb dat nog nooit meegemaakt.

Zijn dit van die rare klachten die met ms te maken kunnen hebben want ik heb de afgelopen jaren zo een zoektocht.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Alles kan natuurlijk maar ik zie hier totaal geen MS in maar er zijn altijd mensen die meer zien dan ik.
Sara

Bericht door Sara »

Hi Damned,

MS kan zich op heel veel verschillende manieren manifesteren. Bij wat er bij jou nu aan de hand is denk ik ook niet meteen aan MS, maar het lijkt me toch ook niet raar om de vraag es aan een neuroloog voor te leggen. Hopelijk komt er een duidelijk antwoord uit!
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Damned,

Als ik je klachten zo lees, denk ik echt geen moment aan ms moet ik zeggen.
Maar dat zegt natuurlijk niets want tenslotte ben ik geen arts en heb ik niet je volledige dossier tot mijn beschikking.

Wat dat door de benen zakken betreft: Misschien speelde je hernia even een momentje op?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp