Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw hier en in afwachting

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Hedy

Bericht door Hedy »

hallo Anne67

Er is al weer bijna een jaar om, tijd vliegt.

Ben veel bezig geweest met ervaren en accepteren dat ondanks gezonde leefstijl de uitslag niet was wat we hoopte.

Heb na 3 maanden een controlle mri gehad en toen was er in frontelkwab een nieuwe actieve laesie te zien.
Dus ja, zoals vele in de reacties al dachten is het MS.

Heb niet kunnen skiën :huilen: maar ga het weer proberen deze januari.
Ben fysiek goed hersteld met kleine rest verschijnselen als dovige voetzolen en een eigenwijs been bij wandelingen boven 45min :ogen:.

Voor zover het kan in dit redelijk kort tijds bestek is het ingedaald en probeer ik en mijn man onze weg te vinden.

Er vallen trouwens wel wat kwartjes want achteraf gezien heb ik al langer/vaker een shub gehad. Deze werden niet als zodanig herkend.
Het is stress of de leeftijd want tja de overgang heeft veel verschillende klachten. Zie het even aan voor een week of twee, en tja dan verdwenen de klachten, blijven de klachten kom dan maar terug kijken we dan verder.

Om het verhaal compleet te maken in maart weer een mri en gesprek dan pas krijg ik te horen welke vorm hij denkt dat ik heb.

In eerst instantie gaf hij al voorzichtig aan dat het vermoede was voor ppMS maar bij 3 maanden controle gesprek was hij daar niet zo zeker meer in want liep echt tig keer beter dan bij het eerste gesprek. Dus ff afwachten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp