Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw hier en in afwachting

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Hedy

Nieuw hier en in afwachting

Bericht door Hedy »

Hallo ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is hedy 48jaar en getrouwd.
Begin november bij de huisarts geweest met klachten als lopen op watten, weinig tot geen controllen over linker voet, overgevoelige huid en kracht verlies.

Hier eerst een bloed onderzoek gehad naast reflextesten. Blijkt b6 tweemaal normale waarde te zijn, of ik suplementen slikte. Nou ja ben ook erg moe en dacht zal wel weer verminderde weerstand hebben dus beetje bij voeren naast gezond eetpatroon.
Dan komt de vraag, waren de klachten eral voor je begon met de suplementen. Ja, dat was een tegenvaller want ze dacht de oorzaak gevonden te hebben.

Dan toch doorverwijzen naar neuroloog. Zo dat werd een sneltrein, in korte tijd lag ik in de mri voor rugscan. Uitslag week erna. Was erg gespannen want heb in de familie 2 gevallen van ms waarvan mijn neef al overleden is, binnen 6 jaar, aan de gevolgen van ms.
Deze was verdacht, ms of hernia. Dat laatste kon niet zijn want werd niet af gekneld maar de leasie op t12 kleurde aan.

Dus nieuwe afspraak binnen een week van nek en hersenen.
Hierop zijn nog meer leasies te zien, niet actief, maar wel ms regio.
Toch wil de neuroloog niet definitieve diagnose ms geven. De voorgaande klachten zijn niet ook gezien door neuroloog.
Samen met de huisarts later over gehad en die zei dat de voorgaande klachten nu wel een plekje krijgen.

Nu op vakantie kom ik mezelf erg tegen want ondanks redelijk herstel blijft dat linkerbeen achter. :huilen:
Zo een lang verhaal waar ik niet echt mijn gevoel nog ik uit, helaas ben nog te bang om in neerwaartse spiraal te komen wat denken betreft.

In maart heb ik een vervolg mri hoop dan meer duidelijkheid te krijgen.

Bedankt dat ik hier, ookal is het nog wat zakelijk, mijn verhaal mag schrijven.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

(waarvan mijn neef al overleden is, binnen 6 jaar, aan de gevolgen van ms.)

mhhhh, ik ken hier toch wel veel mensen na zoveel jaar maar heb nog niet gehoord dat iemand, aan de gevolgen, van MS is overleden.

Vertel mij eens, als je wil tenminste, wat MS te maken had met zijn overlijden.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dat is een vrij gangbare uitspraak hoor, Dannifan. Meestal is je weerstand zo laag, dat je bijvoorbeeld een longontsteking niet meer te boven komt. Wellicht geen directe link met MS, maar ook hier op het forum is deze uitspraak al vele malen voorbij gekomen. Dus om nou een nieuw persoon hier meteen op aan te spreken.....
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik stel gewoon de vraag maar, ik val de persoon niet op aan zover ik weet maar ik wil graag weten wat de oorzaak is zoals ze zegt.

Na 6 jaar lijkt mij wel heel snel want als ik hier een beetje rond kijk hebben de meeste het al (veel) langer dan zes jaar en ik weet alleen dat er "soms" bewust voor gekozen wordt om het leven te beëindigen.
mari

Bericht door mari »

Dannifan, helaas is het realiteit dat het soms knetterhard achteruit kan gaan. Bedlegerig wordt en dan bv overlijd aan een longontsteking. Dat zijn de geolgen van ms dan indirect.

Gelukkig is dit een klein percentage, maar wel voorkomend.

Hedy, wat een spannende tijd, sterkte met afwachten!
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Welkom Hedy:)

Op dit forum vind je een schat aan info en ervaringsverhalen, vragen staat vrij.
Succes met het verdere verloop en jou onderzoeken...
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Helaas zie ik wel veel dingen die mij aan MS doen denken. Ik zeg dit zelden maar dit maal wel.
Hedy

Bericht door Hedy »

Dannifan ik voel me genigzins aangevallen hoor. Mijn neef is aan de gevolgen overleden, denk in dit geval aan ontstekingen van stoma chateter en door bedlegerig zijn longontsteking en de hersenen waren erg aangetast.

Hij had een, zo werd het genoemd, agressieve vorm van ms.

Verder iedereen bedankt voor jullie reacties. Modder deze vakantie verder aan en hoop dat ik toch nog heel even in de sneeuw kan spelen.:bidden:
Knillis

Bericht door Knillis »

Je kunt vast nog wel even in de sneeuw spelen denk ik, ik duim er in ieder geval voor.

Sterkte.
Anne67

Bericht door Anne67 »

En Hedy? Heb je inmiddels duidelijkheid mbt je klachten?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp