Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onzeker of het niet toch MS is

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
sonja11975

Onzeker of het niet toch MS is

Bericht door sonja11975 »

Ik schrijf omdat ik me zorgen maak om mijn man.
Hij heeft jaren geklaagd over vooral pijn in de nek en lichaam.
Na onderzoeken jaren geleden kwam hier fibromyalgie en artrose in de nek uit.

Sinds vorig jaar werden de klachten ineens steeds erger.
Hij had ineens tintelingen/geen gevoel in zijn vingers,kracht verlies in zijn handen,het idee dat hij strakke sokken aan had met lopen,tintelingen aan een kant van zijn gezicht,pijn in de nek en schouderbladen,snel moe en gevoelloze plekken op armen en benen.

Via de ha doorverwezen naar neuroloog en die kwamen uit op carpaletunnelsyndroom en slijtage in de nek! en hebben hem aan carpaaltunnelsyndroom geopereerd.
Na de operaties ging hij nog meer klagen en kon hij bijna niets meer.
We vonden dit erg raar en zijn voor second opinion naar Belgie gegaan.

Deze hebben op de scan uit Heerlen meteen gezien dat zijn liquor niet kon door stromen(blokkade) en dat zijn ruggenmerg beschadigd was maar wilden wel nog eigen scans maken.
Dit ook om MS uit te sluiten.Ze zagen wel vlekken op de scans maar dit zou volgens hun geen MS zijn maar te maken hebben met de beschadiging van het ruggenmerg.

Hij kreeg een operatie aan zijn nek dit om te voorkomen dat de klachten erger werden/kans op dwarslaesie weg te nemen en met een beetje geluk de klachten te verminderen.
we zijn intussen een aantal maanden verder en de klachten zijn hetzelfde gebleven helaas.

Als ik op google zoek bij zijn klachten kom ik steeds op MS uit en vraag me dan ook af of we niet toch verder moeten gaan?
Het is zo'n onzekere tijd want hij zit al een jaar thuis omdat hij niks meer kan maar vooruitzicht hebben we ook niet wat je radeloos maakt.

Wie zou verder gaan?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Wij hebben hier allemaal MS, als nu de artsen zeggen dat het GEEN ms is wat wil je dan weten van ons?

MS heet duizend gezichten dus iedereen kan op MS uitkomen met klachten maar heeft geen MS.

Ga desnoods voor een derde opinion en laat die eens opnieuw beginnen met zoeken. Aan de hand van de problemen zie ik geen MS maar ik ben dan ook geen arts natuurlijk.

Als een second opinion ook al geen MS laat zien denk ik dat je mag aannemen dat het GEEN ms is, wat het wel is zal alleen een arts kunnen bepalen denk ik.

Sterkte met je zoektocht verder.
rogier1973

Bericht door rogier1973 »

Hoi hoi, heb je Facebook? Dat communiceert makkelijker....
sonja11975

Bericht door sonja11975 »

Heb ik ,hoe kan ik je vinden Rogier?
of stuur me even een prive berichtje via hier
rogier1973

Bericht door rogier1973 »

Je bent pas net lid en priveberichten kun je dan nog niet ontvangen..../stuur mijn maar ff je fb naam dan voeg ik je toe
Suzan

Bericht door Suzan »

Leuk dat je even langskwam. Wellicht dat facebook de antwoorden op je vragen heeft. :cool:

Laat je nog eens horen wat er uit gekomen is?
rogier1973

Bericht door rogier1973 »

[QUOTE=sonja11975;1100174]Heb ik ,hoe kan ik je vinden Rogier?
of stuur me even een prive berichtje via hier[/QUOTE]

Anders kijk ff op Rogier Jacobs....heb tekening als profiel
sonja11975

Bericht door sonja11975 »

Dannifan, er is nooit geen second opinion geweest mbt MS de second opninion is geweest voor de klachten omdat eerste ziekenhuis zei het was carpaaltunnelsyndroom en dat bleek het dus niet te zijn
Sara

Bericht door Sara »

Sonja,

op zich lijkt het me niet raar dat de klachten van een blokkade / beschadiging in je nek lijken op MS-klachten. Ook bij MS is de oorzaak tenslotte dat het centraal zenuwstelsel beschadigd is.

Hebben jullie een goed gesprek gehad met de arts die jullie verteld heeft dat de vlekken niet van MS komen? Misschien hebben jullie op dit moment nieuwe vragen. Als het kan zou ik eerst nog een keer met hem of haar om de tafel gaan. De 'witte vlekken' van MS zijn vaak anders dan die van andere oorzaken. Misschien kan die arts jullie dat uitleggen.

Als jullie dan niet overtuigd zijn, is dat pas het moment voor een second opinion.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik sluit me helemaal aan bij het advies dat Sara hier schrijft.

Sterkte en ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp