Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Anneke7

Bericht door Anneke7 »

Dank je wel, ik hou jullie op de hoogte!
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Sterkte met je zoektocht Anneke. Heb je een afspraak staan bij de neuroloog?
Anneke7

Bericht door Anneke7 »

Nog niet! Vandaag heeft de huisarts de verwijzing doorgestuurd en hij verwacht dat ik morgen gebeld word. Is er iemand die bekend is met het MS centrum in Dordrecht? (ASZ)
miszzwen

Bericht door miszzwen »

Succes morgen met de uitslag! 🍀:knuffel:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Morgen is toch alleen het gebeld worden door de neuroloog voor een afspraak? Alle onderzoeken moeten nog starten. ;)
Anneke7

Bericht door Anneke7 »

Ja dat klopt leeuwtje
Anneke7

Hoelang

Bericht door Anneke7 »

Hoelang

Goedemorgen allemaal!
Hoelang duurde het voor jullie de eerste afspraak bij de neuroloog hadden na doorverwijzing en hoelang daarna hadden jullie een diagnose?
Gewoon belangstelling :D
Fijne dag!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Anneke, ik kwam via de huisarts met spoed op dezelfde dag op de EHBO bij een neuroloog. Pas na de eerste onderzoeken en een vermoeden van MS, werd ik gekoppeld aan een MS-neuroloog. Echt geen idee meer hoeveel tijd daar toen tussen zat... Week of 3 misschien?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Mijn huisarts heeft mij met z'n vermoeden van nekhernia binnen 1 week naar de neuroloog verwezen; maar betrof dus witte stof laesies en geen hernia...

Als je hier rond leest zal je zien dat de één binnen 1 week (zeldzaam) een diagnose heeft en een ander pas na jaren soms tot 10-20 jaar, dit kan zo verschillend zijn...afhankelijk wat jou lichaam laat zien (zowel op MRI als klachten), waar de neuroloog aan denkt, en of je voldoet aan de criteria.

Daarbij schijnt over het algemeen dat aanval gewijze MS (RR-MS) iets gemakkelijker te duiden is vanwege de duidelijke periodes met uitval, dan wanneer er je een gestaag langzame achteruitgang zonder grote opflakkeringen van klachten ervaart (PP-MS)

Heb je inmiddels al een datum voor 1e consult Anneke?
Anneke7

Bericht door Anneke7 »

Hoi leeuwtje-nl,
Ik heb net contact gehad met de poli en mijn eerste afspraak staat op 11 April:eek:
Dat is twee maanden ongeveer!! De huisarts had er een spoedverwijzing van gemaakt en de neuroloog vind het denk ik toch niet nodig?
Vannacht wakker gelegen met een dood en stijf been, kramp in mijn voetzolen en oververmoeid. Kortom voel me ellendig en dan ook nog de onzekerheid van wat het kan zijn.
Ik heb net de huisarts gebeld of hij misschien kan helpen...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp