Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Anneke7;1102108]Ik heb die neiging ook. Ga maar gewoon voor Maart. Mocht het evt nodig zijn zal ze me heus doorsturen[/QUOTE]

p.s. En als ze het heeft over een MRI je niet laten afschepen dat het wel een maand of meer kan duren voor je aan de beurt ben.

Als er een voetballer van Feyenoord een blessure heeft kan hij morgen een MRI laten maken, gewoon zeggen dat je snel wil weten wat je heb en ook snel een MRI wil laten maken, de onzekerheid nekt je zeg je maar en dat wil wel eens helpen.
Anneke7

Bericht door Anneke7 »

Bedankt vd tip! Ik ga dat zeker tegen haar zeggen als een mri nodig is! Vaak moet je idd ook op zulke onderzoeken heel lang wachten. Ben heel benieuwd wat ze zegt. Als ik andere verhalen lees heb ik heel veel klachten niet, en een aantal klachten wel. Maar Ik zal het gewoon af moeten wachten:moe:
Sara

Bericht door Sara »

Anneke, als dat niet helpt om snel die MRI te regelen, kun je ook je zorgverzekeraar bellen. Die weet waar je snel een MRI kunt ondergaan. Even vragen hoe je de beelden bij je neuroloog krijgt, maar doet is vast geen probleem.

Sterkte!
Anneke7

Bericht door Anneke7 »

Dat wist ik niet, Dank je Sara!
Anneke7

Stijfheid

Bericht door Anneke7 »

Stijfheid

Regelmatig heb ik periodes dat ik wakker word met ontzettend stijve knieën en/of onderrug. Zijn er hier meer die er last van hebben? Kan dit bij MS horen?
Er is effe geen beweging meer in te krijgen en heel erg pijnlijk😢
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik herken het niet mag ik zeggen, ik ben wel stijf als ik me omdraai en uit bed kom maar wat schrijft ken ik echt niet.

Ik herken het ook niet als typisch MS maar er zullen er best wel weer zijn die dit wel herkennen.
Anneke7

Bericht door Anneke7 »

Dannifan, ik snap het... Je wilt zo graag antwoorden op alles wat je voelt. Ik weet ook dat dat niet kan...
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Anneke7,

Ik herken het om eerlijk te zijn niet als iets ms'sigs. Het lijkt ook niet echt iets neurologisch.

Misschien dat het je meer rust geeft als je probeert (ja, ik weet dat dit moeilijk is) je gedachten meer op iets anders te richten dan op elk piepje en kraakje van je lichaam. ;)
Want je bent nu zo enorm op elk dingetje gefocust, dat je dus werkelijk [I]álles [/I]voelt... Ook de dingen die je normaal niet eens op zou merken.

Maak jezelf niet gek. Je kunt nu toch even niets doen dan afwachten. Aan jouw de keus of dat gestrest afwachten wordt, of redelijk relaxt afwachten... :cool:

Sterkte i.i.g.
Anneke7

Bericht door Anneke7 »

Hoi Suzan,
Bedankt voor je reactie! Het is helemaal waar wat je zegt. Als je je druk maakt ga je van alles voelen. Dit heb ik echter al heel lang en omdat ik nu doorgestuurd word ga je ook denken dat alles erbij hoort.
Ik moet ook idd gewoon relaxed afwachten maar vind het niet meevallen. Iedere dag lijkt er èèn te veel voordat je terecht kunt. Ik ga proberen je raad ter harte te nemen. Ik word er alleen vaak mee geconfronteerd en dan ga ik vanzelf weer piekeren. Als ik bijvoorbeeld op de fiets naar mn moeder ga moet ik 3 bruggen over. Dat moet tegenwoordig lopend. Snap je, dan word je weer herinnert aan je doorverwijzing en denk je weer aan wat het kan zijn.
Ik ga mijn best doen, Dank je wel!
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Anneke,

Ik heb het al vaak geschreven voor mensen die nog in het onderzoekstraject zitten, en doe het nu weer voor jou...

Probeer te onthouden dat wat er ook uit komt, je [I]geen enkele invloed[/I] hebt. Of jij nu nog een paar weken de zenuwen loopt te hebben of niet, als je ms of iets anders blijkt te hebben, dan vinden de artsen dat wel.

Het enige verschil is dat jij je ongelukkig zit te voelen en elk signaaltje uitvergroot beleeft, terwijl het totaal uit je handen is.

Dus probeer je dat te beseffen en ook echt te voelen: Het is uit je handen, je hebt geen invloed maar probeer ondertussen gewoon door te leven.
Want of jij nou ongelukkig bent of niet, het zal werkelijk [U]niets[/U] aan de eventuele uitslag veranderen.

Dus dan maar beter iets minder ongelukkig en gestresst proberen te zijn, lijkt me. :aai:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp