Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onzeker

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoofdpijn achteraf is inderdaad heel verschillend per persoon maar ook per keer dat de punctie gedaan wordt.

Ik heb er in de loop der jaren 3 x een gehad. De eerste is al 40 jaar geleden, de tweede 24 jaar en de derde 20 jaar geleden.

Echt pijn heeft de prik zelf nooit gegeven maar de eerste twee keer heb ik twee tot drie weken echt gruwelijke hoofdpijn gehad waardoor ik nauwelijks van bed kon.

Ik zag dan ook enorm op tegen de derde keer dat ik het moest ondergaan. In overleg met mijn neuroloog ben ik toen 24 uur opgenomen geweest. Destijds moest je nog een aantal uren plat blijven liggen en dat is de laatste keer 24 uur geworden en of het nou door het lange liggen kwam of dat het toeval was maar die laatste keer helemaal nergens last van gehad.

Zo ontspannen mogelijk proberen de punctie te ondergaan is het enige dat je er zelf aan kunt bijdragen en ik denk dat het in de meeste gevallen echt goed verloopt.

Sterkte Merce
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Neeltjep;1103041]Je moet je rug goed bol kunnen maken: Neus op je knieën! Naderhand moet je een poos plat blijven liggen. Hoofdpijn achteraf schijnt voor te kunnen komen maar ik heb geen last gehad.[/QUOTE]

Ik lag plat in bed en ze kwamen 6 bekers water brengen en als die op waren mocht ik naar huis, wel even naar de wc natuurlijk maar zelf naar huis gereden en negens last van gehad ook.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp