Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onzeker

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Kelly1980

Onzeker

Bericht door Kelly1980 »

Hallo,

Ik ben twee weken geleden wakker geworden met een doof gevoel van de billen/schaamstreek en de buitenkant van mijn voeten. Toen ik bij de huisarts kwam doorgestuurd naar de neuroloog. Daar deden al mijn reflexen het goed, maar om een hernia uit te sluiten de dag erna een MRI gehad. Deze was gelukkig ook goed! Ook het bloed (algeheel bloedbeeld en ziekte van lyme) was goed.
Nu moet ik nog een mri van mijn hoofd en de rest van de rug nog laten maken over 2 weken en vervolgens de dag erna uitslag.

Echter heb ik nu bij de billen en schaamstreek en in beide voeten en groot gedeelte van mijn onderbenen geen gevoel en spierzwakte. Ik ben al een paar keer gestruikeld en gevallen en het lijkt met lopen alsof ik gedronken heb..

Is dit nu typisch iets voor MS? Of is dit iets anders?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Welkom Kelly.

Er zijn naast MS een tal van aandoeningen die zenuw verstoringen kunnen geven, waarbij er vaak een overlap van klachten speelt.

Fijn dat je al over 2 weken vervolg MRI,s en de uitslag krijgt.
Hopelijk snel meer duidelijkheid...
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Er zijn zaken die typisch MS zijn maar die van jou niet geloof ik, het zou kunnen maar het hoeft niet. Ga je niet gelijk gek zitten maken met MS want dat is helemaal niet nodig.

Ga niet op google af want dan kan bijna iedereen met klachten op MS uitkomen.

Als de onderzoeken tot nu niet op MS wijzen ga je dan geen enge dingen in je hoofd halen ook. Over 2 weken weet je meer en als je vraagt of dit typisch MS is zeg ik NEE.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Welkom hier! Je vraag aan de neuroloog is verwijderd, aangezien dubbele posts niet zijn toegestaan op het forum. Net als mijn voorgangers zou ik zeggen: wacht het onderzoek en de uitslag af, er kan op dit punt nog vanalles zijn. In mijn ogen is het ook niet typisch iets wat bij MS hoort.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hey kelly,

Wat een enge klachten heb je. Gelukkig neemt de neuroloog je klachten serieus en zul je snel duidelijkheid hebben.

In tegenstelling tot mijn voorgangers, denk ik dat de klachten wellicht wel bij ms zouden kunnen passen.

Sterkte komende tijd met wachten. Probeer jezelf niet gek te maken. Zoek wat afleiding.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

In tegenstelling tot mijn voorgangers, denk ik dat de klachten wellicht wel bij ms zouden kunnen passen.

Fijn dat jij iemand echt gerust kan stellen. (zucht)
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Dannifan;1102242]In tegenstelling tot mijn voorgangers, denk ik dat de klachten wellicht wel bij ms zouden kunnen passen.

Fijn dat jij iemand echt gerust kan stellen. (zucht)[/QUOTE]

Maar wat is zo'n geruststelling waard als het onverhoopt toch MS zou zijn? Jij zegt heel stellig dat niet niet typisch MS is, Toeter zegt wellicht wel. Maar niemand hier weet nog of het wel of geen MS is.

Voor Kelly: er kunnen tal van oorzaken zijn voor je klachten. Het heeft geen zin om je nu al druk te maken over wat het eventueel zou kunnen zijn.
Je klachten worden in ieder geval serieus genomen en goed onderzocht. Succes met afwachten!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ja ik twijfelde er ook over dannifan, maar ik besloot gewoon te zeggen wat ik denk in plaats van haar naar dr mond te praten. Doofheid, krachtverlies en dronkemansloopje zijn echt serieuze neurologische klachten, die in het beeld zouden kunnen passen.

Ik zie hier vaak genoeg klachten waar ik niks in herken en dan zeg ik het ook.

Ik ben geen neuroloog, maar ze ziet zelf ook wel dat de neuroloog alles uit de kast trekt met al die mri's.

Straks is het wel ms en komt ze hier nooit meer, omdat iedereen hier zei dat het niks was en ze denkt 'nou daar heb je toch ook niks aan'.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Iemand die al onzeker is moet je geruststellen, als, als, als hebben we niets aan. Als het wel zo is hebben wij het gewoon verkeerd en wie neemt het ons kwalijk denk je, zijn wij artsen?

Doofheid en krachtsverlies kan ja maar waar? De onderzoeken zijn allemaal goed tot nu waarom dan toch denken aan MS?

Je kan nog beter niets zeggen dan de onzekerheid voeden terwijl er geen reden voor is om aan MS te denken.
Als er nu geen enkel onderzoek is wat het woord MS heeft laten vallen, in welke vorm dan ook, moeten wij niet bijdehand willen doen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wij hebben dus een andere mening over wat geruststellend is.

Betutteld worden is zeer frustrerend. Ze heeft serieuze klachten en dat mag benoemd worden, zonder dat ik haar een diagnose ga geven of op ga hitsen.

Met de onderzoeken die gedaan zijn, kunnen ze geen ms vinden. Die onderzoeken die ms zouden kunnen vinden komen nog.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp