Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Symptonen MS

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Emma86

Bericht door Emma86 »

Hallo,

Bedankt voor de reacties. Voor mijn gevoel zijn dit wel klachten die bij ms kunnen voorkomen aangezien mijn moeder het ook had en een deel mij bekend voor komt daarvan.

Ik vul zelf niet in waarom de arts een lp heeft aangevraagd dat was dus om ms uit te sluiten. Heb hier vandaag contact iver gehad. k heb al een algeheel bloedonderzoek gehad en alles was goed. Alle vitaminen enzo en geen schildklier afwijking. Dus dat kan het niet zijn.

Maar begrijp ik dan goed dat jullie die klachten niet herkennen ? Dat jullie die biet hebben? Want als ik het Google ( net gedaan) zijn dit juist de meest voorkomende klachten van ms ?

Wat zijn trouwens leasies ?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

De klachten die jij hebt genoemd zijn niet alleen maar specifiek voor MS...
Het kàn MS zijn, maar kàn netzogoed passen bij meerdere aandoeningen.
Vandaar dat sommigen hier zeggen; wacht de onderzoeken rustig even af.

Een laesie is een ontstekings plaque/ witte stof letsel aan de zenuwen, te zien op MRI.
Bij MS moet er sprake zijn van meerdere laesies op diverse plaatsen in het centraal zenuwstelsel: hersenen/ruggenmerg/oogzenuw.

Google maar eens op McDonald criteria voor verder uitleg...;)
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Welkom op het forum.
Ook ik herken bepaalde klachten wel en andere niet.
Voor een diagnose moeten zowel in je hoofd als rug laesies te zien zijn.
Bij mij heeft het twintig jaar geduurd voordat ik de diagnose MS kreeg. Ik heb meerdere artsen gezien en diagnoses gehad. (al die diagnoses werden na loop van tijd weer ingetrokken).
Hiermee wil ik zeggen hoe moeilijk het is om een diagnose te stellen en hoe vaak klachten bij meerdere ziektebeelden voor kan komen.
Ik hoop dat er voor jou snel meer duidelijkheid komt.
Emma86

Bericht door Emma86 »

Dank jullie wel voor de reactie. Ik heb alleen nog maar een scan van de rug gehad ( vanwege de hernia ). Dus heb ook geen idee of ze dat gezien hebben op de scan. De arts gaf aan een LP te willen. Ik heb gevraagd waarom en kreeg als antwoord om te kijken of het ms is.ik was volledig overrompeld dus van alles vergeten te vragen eigenlijk. Nu denk ik zal ze iets geziem hebben dan ? Hier kunnen jullie niks.mee haha maar zat het me zo af te vragen. 20 jaar ? Jeetje wat ongelofelijk lang zeg !!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp