Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vraag

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Marjolein123

Vraag

Bericht door Marjolein123 »

Goedemorgen,

Ik ben Marjolein, 41 en moeder van 3. Kids
Hier mijn verhaal
In mei 2017 kreeg ik klachten.
Het begon met een gek gevoel in mijn linkerbovenbeen been, wat zich uitrolde naar mijn hele linkerbeen en voet.
Binnen 2 weken was mijn hele linkerdeel van mijn lijf gevoelloos
Bij het neerleggen van mijn linkerarm op de stoelleuning voelde het prikkerig en wat lichte pijn. Het was mooi weer die periode en bij het in het water staan op het zwembad voelde mijn voet de temperatuur van het water niet. Was ook een heel raar gevoel in mijn voet hoe het water voelde. Ik ben door de huisarts doorgestuurd naar de neuroloog. Daar allerlei onderzoeken gehad en wisten ze eigelijk niet zo goed wat er aan de hand was. Dus MRI scan.
Bloed was overigens goed. Uit de scan van mijn hersenen en rug kwam naar voren dat er bij de hersenen niets te zien was maar dat er op het ruggenmerg hoger in de rug een witte vlek zichtbaar was. De neuroloog gaf toen al aan. Als ik deze vlekken ook in de hersenen had gezien had je ni de diagnose MS gekregen.
Ik in shock want daar had ik geen rekening mee gehouden.
Uiteindelijk trokken de klachten langzaamaan weg en ik heb dan ook geen medicatie gehad.
Wel nog een uitgebreid bloedonderzoek maar daar kwam niets uit. Conclusie van de neuroloog.
Vermoeden van een eerste uiting van MS

Gewoon verder leven gaf hij aan, niet teveel over nadenken want voor hetzelfde geldt heb je jaren nergens lat van. Op zich gaat me dit redelijk af maar het zit in je achterhoofd.

Het gaat eigelijk goed, wel moe vaak vooral in de benen.