Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zoekende

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Lois37

Bericht door Lois37 »

Hallo Moon,

Bedankt voor je berichtje.

Ik vind de 220 ook laag op basis van mijn bevindingen op Google.

Dat er in andere landen ook andere waarden worden gehanteerd.

Maar de internist was enorm stellig. Ben met al mijn waardes langs de huisarts gegaan om te vragen om injecties om te kijken wat deze doen maar ze willen die niet geven. Ik heb die dure smelttabletjes gekocht online gekocht maar gaf geen resultaat.

Ik ben van huisarts gewisseld omdat deze me jaren liet aanmodderen. Ik heb nu wel een goede huisarts die me naar een internist, longarts, somnoloog en neurloog heeft gestuurd.

Maar het b12 verhaal dat bevestigt de huisarts gewoon niet.

Ik ben het zoeken beu....

Ik ga nu het advies opvolgen van de neuroloog.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

@Lois37Heb je er al eens aan gedacht om eventueel naar een zelfstandig (alternatief) arts te gaan? ...naar een praktijk/kliniek voor vage onbegrepen klachten?

Afhankelijk van je verzekering zal je al dan niet een deel vergoed krijgen, maar mijn ervaring is dat deze artsen meestal verder kijken en connecties tussen symptomen leggen, daar waar de reguliere geneeskunde nog wel eens steken laat vallen.
Wellicht dat hier iets uitkomt wat je kwaliteit van leven verbeterd.
Lois37

Bericht door Lois37 »

Omdat jullie allemaal zo vriendelijk waren om de moeite te nemen om
op mijn verhaal te reageren wil ik graag laten weten dat ik vandaag eindelijk na een lange zoektocht erachter ben wat ik mankeer.

Mijn gevoel bleef me zeggen dat er gewoon iets niet klopte...ondanks mijn bezoek aan de neuroloog. Dat hij zei dat mijn symptonen duiden op overmoeid zijn en uitputting.....ondanks voldoende rust.

Toch weer teruggegaan langs de huisarts....die me niet echt heel serieus nam en het gooide op een zware burn out. Mijn dochter heeft coeliakie maar hier ben ik vorig jaar op getest ik scoorde positief op gluten maar een darmbiopt wees te weinig schade aan slechts een lichte onsteking.

Afgelopen week wederom gevraagd om een nieuw bloedonderzoek. Volgens de huisarts onmogelijk dat ik toch coeliakie zou hebben.

Ik heb namelijk niet de klassieke buikpijn symptonen.

Toch blijven aandringen op nieuw onderzoek en vandaag werd ik gebeld dat mijn antistoffen het dubbele waren van vorig jaar. Vonden ze heel vreemd...

Nader onderzoek moet nog uitwijzen of er nu inmiddels wel darmschade is. Maar er is weer een opening.

Hoge antistoffen, erfelijkheid ivm dochter en een ana positieve score.

Ik wilde dit even delen ook aan degene die ooit gaat googelen en mijn symptomen herkent laat eens testen op coeliakie.

Aan een ieder hier met MS wil ik zeggen heel veel sterkte. Ik weet nu zelf hoe vreselijk het is om te kampen met zware vermoeidheid en dat slechts een ding dat overeenkomt naast al jullie andere klachten.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Fijn dat je dit even deelt.

Ik heb Coeliakie (Duhring) en MS. Het glutenvrij dieet heeft een deel van de vermoeidheid weg kunnen nemen. Helaas klachten zoals duizelig niet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp