Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat te doen bij een second opinium

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Probleempje X

Wat te doen bij een second opinium

Bericht door Probleempje X »

Hallo Allemaal,

Omdat ik nieuw ben zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Probleempje X en heb de ziekte van Meniere, dit is sinds eind 2017 vastgesteld.

Nu heb ik sinds enige tijd naast draaierigheid ook veel last van tintelingen, armen en benen die snel lui zijn (kramp), en wazigheid rondom de ogen.

Nu heeft de Kno arts mij doorgestuurd voor een E.N.G (evenwichtsonderzoek) en is er eerder een scan gemaakt van het hoofd waarop niets bijzonders te zien is, geen bijzondere afwijkingen.

Mijn vraag is of de tintelingen en toenemende kramp een of enig voorteken kunnen zijn van MS?

Is er iemand die deze ervaring misschien ook heeft.

Verdere problemen zijn o.a. slechter gehoor (wisselend), hoofdpijn die begint boven de ogen en die naar het voorhoofd trekt, moeheid, evenwichtsstoornissen, concentratieproblemen en aandrang hebben tot ontlasting en dan vaak loos alarm.

Alle tips en opmerkingen zijn welkom.

Groetjes,

Probleempje X
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik denk dat een arts je hierin veel beter antwoord kan geven. Wij zijn GEEN arts namelijk en alles wat wij zeggen is "ik denk"

Tintelingen en kramp kunnen tekenen zijn van, MS komt meestal tevoorschijn met andere tekenen maar wie weet.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Deze klachten komen bij MS voor, maar ook bij nog zo'n 100 andere ziektebeelden, dus ik zou het nog even afwachten.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Probleempje X;1103625]
Mijn vraag is of de tintelingen en toenemende kramp een of enig voorteken kunnen zijn van MS?

Is er iemand die deze ervaring misschien ook heeft.
[/QUOTE]

Hoi Probleempje X,

Je stelt vragen die eigenlijk door niemand te beantwoorden zijn, en al helemaal niet door ons leken vanachter een schermpje zonder enig onderzoek...

Want er zijn ongetwijfeld wel mensen met ms te vinden die klachten hebben die op die van jou lijken, maar wie zegt dat deze ook dezelfde oorzaak hebben?

En bovendien, als er enkele mensen bevestigend reageren, wat zegt dat dan? Want er zijn dan tegelijkertijd ook enkele duizenden mensen die het niet bevestigen.

Oftwel.... Ik zou gewoon de onderzoeken afwachten.
Wij kunnen niet bevestigen noch ontkennen dat het op ms lijkt (maar als ik eerlijk ben denk ik gezien je klachten er niet direct aan).

Houd in gedachten dat Dokter Google altijd wel een vervelende ziekte weet te vinden waar je symptomen op lijken. ;)
Ik hoop dat je snel antwoorden gaat vinden op je vragen en je weet waar je klachten vandaan komen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wat voor scan is er gemaakt van je hoofd?

Wanneer heb je tintelingen en hoe lang duren ze?

Ik vind je klachten niet overduidelijk ms, maar ze zijn wel erg vervelend. Sterkte met uitzoeken waar dit vandaan komt!
Probleempje X

Bericht door Probleempje X »

Allereerst bedankt voor de reacties.

Ik vraag niet op een oplossing, alleen om raad. Misschien kende iemand de klachten.

Maar bedankt voor de reacties, ik wacht het onderzoek af en maak snel een nieuwe afspraak met de huisarts,

Probleempje X
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Welke raad zou je willen krijgen dan? Je ben in onderzoek nu en meer kunnen wij je ook niet aanraden.

Ik denk niet dat je moet verwachten dat ik/wij zeg(gen) "ik zou dit of dat doen"

Wacht de onderzoeken rustig af en ga zoveel mogelijk door met leven in die tijd. Dat is het beste wat ik je kan meegeven.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dannifan, juist in het forumonderdeel "zoekend in diagnoseland" is het best logisch dat mensen zulke vragen stellen. Nee, wij weten het ook niet. En nee, aan herkenning danwel ontkenning hoeft iemand ook niets te hebben. Maar hier is wel plek om ervaringen te delen en je verhaal en onzekerheden kwijt te kunnen.
Tjitske

Bericht door Tjitske »

Ik kreeg in 1988 de ziekte van meniere , werd plotseling overvallen met draaiduizeligheid zelfs 's nachts en misselijkheid . In 1991 MS met daarvoor ook last van tintelingen en de klachten die bij MS horen maar ook deels bij Meniere dat maakt het lastig vast te stellen dat ik MS heb . Ik had/heb MS in een milde vorm . En Meniere ? Ik heb geen aanvallen meer gehad .
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="RoyalBlue"]
Tjitske, herkenbaar
De Menaire was voorbode van de MS klachten
door oververmoeidheid, zonlicht of scherpe verlichting warmte, later is de Menaire vervallen [/COLOR]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp