Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat te doen bij een second opinium

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Probleempje X

Bericht door Probleempje X »

Bedankt Tjitske,

Misschien dat mijn Meniere dan mogelijk iets anders is.Ik heb de voorlopige naam passend bij Meniere gekregen.

De aanvallen van Meniere zijn bij mij langzaam weggetrokken, leken door de medicatie (Betahistine) weg te zijn, maar komen nu weer sneller dan verwacht terug.

Daarbij zijn de klachten van vermoeide benen en armen, kramp, pijn langzaam aan het toenemen.

Woensdag krijg ik de uitslag van het E.n.g. onderzoek en donderdag heb ik al een afspraak met de huisarts gemaakt,

Via deze tips en reacties is het misschien mogelijk om mogelijk gerichter te kunnen zoeken voor een oplossing...
Tjitske

Bericht door Tjitske »

Hoi Probleempje , wacht eerst die uitslagen maar af . Bij mij was het wel Meniëre , klachten beginnend met oorsuizen...waar ik nog steeds last van heb , maar ben daar aan gewend geraakt , draaiduizeligheid...de wereld draaide heel snel voor mijn ogen en ben nu helemaal doof aan mijn rechter oor , links is goed . En gebruik nog steeds Betahistine .

Ik wens je veel succes volgende week
Probleempje X

Bericht door Probleempje X »

Bedankt Tjitske,

Gisternacht onwel geworden en even buiten westen geweest.

De volgende dag de Kno poli gebeld, klachten van tevoren verteld o.a. duizeligheid, draaierig en het gevoel om te vallen, wat dus ook is gebeurd.

Verdenking toch Meniere, vandaag al bloed laten afnemen, morgen een gesprek met de Kno arts, dus nog genoeg te doen;)

Straks langs de huisarts voor de overige problemen, tintelende armen en benen, mocht ik meer weten dan zal ik sowieso laten weten,

Groetjes.
Probleempje X

Bericht door Probleempje X »

[QUOTE=Toeter;1103656]Wat voor scan is er gemaakt van je hoofd?

Wanneer heb je tintelingen en hoe lang duren ze?

Ik vind je klachten niet overduidelijk ms, maar ze zijn wel erg vervelend. Sterkte met uitzoeken waar dit vandaan komt![/QUOTE]

Er is een scan van het evenwicht gemaakt, ik weet niet precies de exacte naam van het onderzoek, maar deze uitslag was niet verontrustend. (Werd er verteld). De tintelingen wisselen zich af, vooral last van de armen, en benen na even gelopen te hebben.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ok als ze je evenwichtsorgaan scannen, hebben ze niet gezocht naar ms. Dat zit in een ander deel van je hoofd.

Daar was ik benieuwd naar. Of de neuroloog zelf naar ms zoekt.

Je tintelingen klinken eerlijk gezegd ook niet als ms. Mijn handen tintelen nu 6 jaar en inspanning heeft er eigenlijk niets mee te maken.

Wat heftig die uitval in de nacht! Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen met een diagnose en oplossing.
Probleempje X

Bericht door Probleempje X »

Ik kreeg gisteren te horen dat het geen Meniere is.
Dus terug naar de huisarts.

MS kon het ook niet zijn, omdat de scan dit aanwees. Daar waren ze zeker van, en ze maakten daar geen fouten in werd er gezegd.

Nu ga ik bij de huisarts vragen om een ander ziekenhuis, aangezien ze mij nu 3 maanden Meniere medicatie hebben gegeven (Betahistine), 99,9 % zeker waren van de ziekte van Meniere, en het nu dan toch niet is. Het vertrouwen is daar weg.

Er word nu teruggestuurd naar de huisarts, met optie voor de neuroloog, maar die ziet daar weinig in. Ja chef de clinique, dan word je vanzelf arrogant.

Maar ja, het zal wel weer, .........
Knillis

Bericht door Knillis »

Heel vervelend Probleempje dat er terwijl je zo veel klachten hebt er geen aanwijsbare reden voor is.

Misschien moet je proberen een poosje het medisch circuit achter je te laten met natuurlijk altijd de huisarts op de achtergrond waar je terecht moet kunnen als je klachten hebt/krijgt waardoor je steeds verder achteruit gaat.

Sterkte met alles.
willem1

Bericht door willem1 »

[QUOTE=Probleempje X;1103625]Hallo Allemaal,

Omdat ik nieuw ben zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Probleempje X en heb de ziekte van Meniere, dit is sinds eind 2017 vastgesteld.

Nu heb ik sinds enige tijd naast draaierigheid ook veel last van tintelingen, armen en benen die snel lui zijn (kramp), en wazigheid rondom de ogen.

Nu heeft de Kno arts mij doorgestuurd voor een E.N.G (evenwichtsonderzoek) en is er eerder een scan gemaakt van het hoofd waarop niets bijzonders te zien is, geen bijzondere afwijkingen.

Mijn vraag is of de tintelingen en toenemende kramp een of enig voorteken kunnen zijn van MS?

Is er iemand die deze ervaring misschien ook heeft.

Verdere problemen zijn o.a. slechter gehoor (wisselend), hoofdpijn die begint boven de ogen en die naar het voorhoofd trekt, moeheid, evenwichtsstoornissen, concentratieproblemen en aandrang hebben tot ontlasting en dan vaak loos alarm.

Alle tips en opmerkingen zijn welkom.

Groetjes,

Probleempje X[/QUOTE]

Meniere is heel moeilijk vast te stellen, medicijnen zijn er ook eigenlijk niet voor.
Vaak is het ook als je naar bed gaat dan lijkt het net of je in een afgrond valt.

Wat een arts vaak vergeet is een onderzoek naar oorgruis,dit is heel vaak de oorzaak van duizeligheid.

Dit gruis is los komen te zitten in je gehoorgang en dit moet weer op zijn plek komen.

De behandeling is heel eenvoudig en duurt een paar minuutjes.
Zou toch maar even een afspraak maken met een kno arts om dit uit te sluiten.

Na de behandeling krijg je papieren instructies mee, en als je er weer last van hebt kan je het zelf doen, is heel eenvoudig en niet pijnlijk.
Probleempje X

Bericht door Probleempje X »

Bedankt voor de reactie's. Ik word nu doorverwezen naar een andere neuroloog voor een second opinium. De huisarts begint nu toch te twijfelen, omdat de gezondheid verslechterd. Mocht de neuroloog bij een second opinium niets uithalen dan word er nog naar de mdl gekeken, de al aanwezige colitis ulcerosa en de daarbij passende gewrichtsklachten. Misschien is er nu wel een verfrissende nieuwe kijk, afwachten maar weer.....
Mobile

Bericht door Mobile »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1103706]Dannifan, juist in het forumonderdeel "zoekend in diagnoseland" is het best logisch dat mensen zulke vragen stellen. Nee, wij weten het ook niet. En nee, aan herkenning danwel ontkenning hoeft iemand ook niets te hebben. Maar hier is wel plek om ervaringen te delen en je verhaal en onzekerheden kwijt te kunnen.[/QUOTE]

👍🏻👍🏻
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp