Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat te doen bij een second opinium

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Probleempje X

Wat te doen bij een second opinium

Bericht door Probleempje X »

Wat te doen bij een second opinium

Hallo, een vraag of er misschien iemand tips over een second opinium gesprek heeft bij de neuroloog?

Kort samengevat ben ik vorig jaar even onwel geweest, zag duizelig, werd draaierig, zwart voor de ogen en ben daarna even buiten westen geweest.

Daarna een tal van onderzoeken bij de neuroloog, mri scan van de hersenen, kno onderzoek, e.n.g onderzoek, slaap onderzoek en verdacht van de ziekte van Meniere.

Nu zo'n 8 maanden verder is er nog steeds niet uitgekomen en heb ik binnenkort een second opinium bij een andere neuroloog in een ander ziekenhuis.

De huisarts weet het ook niet meer en schuift het af op psychisch en een burn-out of dergelijk. Echter heb ik sindsdien niet meer gewerkt. Omdat ik van beroep chauffeur ben mocht ik sowieso niet rijden na een uitval (onwel wording), dus lijkt mij een burn out wat overdreven.

Mijn klachten zijn o.a. draaierig en misselijkheid, deze klachten zijn een aantal weken bijna weggeweest, concentratieproblemen o.a. moeite met lezen en het bv typen van een brief, pijn en tintelingen in armen en benen, stijfheid, rugpijn, en sinds kort statisch geladen, koude handen en voeten, en toenemende moeheid.

Ik weet dat ik hiervoor bij een neuroloog of huisarts moet zijn, maar kent misschien iemand deze problemen of heeft misschien iemand tips,

Met vriendelijke groet,

Probleempje X
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Probleempje X, ik heb je topic even samengevoegd met een wat ouder topic van je.

Bij een second opinion krijg je over het algemeen een nieuw beeld van je ziekteverloop, met een arts die zich er nog niet eerder in verdiept heeft. Ik zou de second opinion afwachten, zo'n arts kan méér voor je doen dan wij op een online forum.

(Een burn-out kan overigens meer oorzaken hebben, dat hoeft niet gelinkt te zijn aan werken.)

Veel succes!
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Veel sterkte. Een second opinion kan soms hele nieuwe dingen aan het licht brengen.
Schrijf alles op wat je wilt zeggen en vragen.
Ik hoop dat de afspraak al snel is. Succes.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp