Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wanneer ?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Jeanette1976

Wanneer ?

Bericht door Jeanette1976 »

Goede middag

Het is alweer even geleden dat ik hier was.
Geen diagnose MS, Maar ook niet weggestreept.

Met vitamine D en magnesium tabletten hopen dat het beter gaat.
Maar helaas, soms gaat het goed en soms zijn de klachten weer weken aanwezig.

De onzekerheid wat ik vorig jaar voelde, de angst, dat is weg.
Niet omdat ik zekerheden heb gekregen , maar met tobben kom ik ook nergens.

Dus heb ik mijn oude baan ( veel trappen op en af elke dag) vaarwel gezegd en heb ik nu een baan waar ik zelf bepaal hoeveel ik loop, sta enz.
Dat geeft enorm veel rust, de druk is eraf en daardoor is er minder stress op mijn schouders. Je wil niet steeds je collega's belasten om dat je mindere dagen hebt.

Maar sinds een week gaat het weer even minder lekker. Na een periode waarin ik dacht dat we " erdoor heen waren"
Gaat het weer even minder.

Wanneer ga je dan terug naar je arts?
Ik wil ook niet overkomen als een aansteller.

Omdat ik zolang van mijn oude huisarts te horen kreeg dat het tussen mijn oren zat... ( ik heb nu een andere huisarts) is mijn vertrouwen wel een beetje weg.

Mijn neuroloog zei dat ze wel zag dat er iets niet goed zit, maar voor nu afwachten is hoe het zich ontwikkeld.
Toch wil ik ook niet bij ieder wissewasje kleppen.

Hoe hebben jullie dat gedaan in jullie " onzekere tijd"?

Groetjes jeanette
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Je toch maar vasthouden aan wat de artsen zeggen, links en rechts rondvragen en op google naar eventuele oorzaken zoeken is het slechtste wat bestaat.

Google geeft maar weinig hulp en met rondvragen krijg je alleen reacties van mensen die dit en dat ook hebben of gehad hebben en die heb "dit". (een bepaalde kwaal of ziekte)

Artsen zijn waarschijnlijk de enigen die iets kunnen betekenen voor je.
Klick

Bericht door Klick »

ik zou de huisarts overslaan en een belafspraak maken met de neuroloog (dat kan vast wel) die zei dat er iets niet goed zit.
dan kun je telefonisch uitleggen wat je klachten zijn en hoe je je leven hebt aangepast.
Anne-Marije

Bericht door Anne-Marije »

Ik herken je situatie..

1,5 jaar lang wel klachten gehad en mezelf steeds afgevraagd moet ik heen of niet.. vorig jaar december zat ik er zo doorheen, veel klachten en mijn gevoel zei 't gaat niet meer. Ik heb de stap van de huisarts overgeslagen.. Afdeling neurologie gebeld, uitgelegd wat de situatie was en dat ik daar anderhalf jaar geleden nog ben geweest. Er werd een afspraak ingepland. Was niet met liefde, want officieel moet je na een jaar niet onder behandeling te zijn geweest eerst via de huisarts... Maar goed, het is gelukt.

Helaas zat bij mij mijn gevoel goed en was het idd niet goed op de scans vergeleken 1,5 jaar geleden. Dus luister naar je gevoel.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wat is 'even wat minder lekker'? Als je ms opspeelt is dat vaak nogal concreet: zichtverlies, krachtverlies, gevoelsstoornissen.

De fatigue en brain fog zijn minder concreet en ga ik ook niet mee naar de neuroloog. Hij kan daar niks mee.

Ik neem aan dat je onder controle blijft bij de neuroloog? Wanneer is je volgende afspraak?
Jeanette1976

Bericht door Jeanette1976 »

Goedemorgen toeter,

Mijn volgende afspraak is pas weer in oktober.

Mindere periodes zijn voor mij dat ik ontzettend moe ben, ontzettend last heb van tintelingen en verkrampt gevoel in mijn voeten en benen. Het zicht in mijn rechteroog is erg verminderd en mijn bril helpt niet.
Het lopen is lastiger, onstabiel.

En dan wat vage dingen, ik denk door de vermoeidheid. Ik kan niet op woorden komen, alsof er vertraging op de lijn zit. Dit is niet plots boem, het komt gelijderlijk in de loop van de dag, dagen.
Sara

Bericht door Sara »

Jeannette,

ik zou gewoon wél contact zoeken met de neuroloog. Je kunt hem/haar vertellen wat je ons vertelt, en dan kan hij of zij wel beoordelen of er nu weer stappen genomen moeten worden om aan een eventuele diagnose te werken.

Als het MS blijkt te zijn, heeft behandeling het meeste effect aan het begin van de ziekte. Daarom zitten neurologen er vaak toch wat meer bovenop in een situatie als de jouwe.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Nou dat klinkt allemaal erg concreet. Ik zou ook bellen. Zeker de vermindering van je zicht en de tintelingen. Het instabiele lopen zou ook simpel te testen moeten zijn.

Tip: noem de vermoeidheid als laatste. Neurologen kunnen daar niet zoveel mee is mijn ervaring.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Contact op nemen met het ziekenhuis lijkt mij ook een goede optie. Misschien heeft het ziekenhuis een MS verpleegkundige, daar kan je ook naar toe.
Maar bellen lijkt mij sowieso een goed idee. Sterkte.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp