Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ms

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Suzan

Bericht door Suzan »

Goedzo. Beter. Gewoon doorgaan met je leven. ;)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Suzan;1109320]Goedzo. Beter. Gewoon doorgaan met je leven. ;)[/QUOTE] en vooral niet bij alles wat je voelt en onbekend is denken aan een ziekte.
Rens14

Bericht door Rens14 »

Hoi,

Ben een week of 9 helemaal klachtenvrij geweest. Echter sinds 4 dagen, van het een op het andere moment, zijn de klachten terug.
Tintelingen in voeten en soms in handen. Stijfheid. Angst dus ook weer terug.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Vragen om aanvullend onderzoek? 2nd opinion?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik quote jezelf nog even: ;)

[QUOTE=Rens14;1109316]
Neuroloog zag geen ms-gerelateerde klachten. Mri was ook helemaal goed. [/QUOTE]

Je kunt langs de huisarts, maar het idee van MS kun je dus loslaten, er is al onderzoek naar gedaan en er is niets gevonden.
Rens14

Bericht door Rens14 »

Klopt.
Maar toch lees ik veel gevallen dat ms niet altijd uit te sluiten valt via een mri? Verder heb ik ook alleen een mri van de hersenen gehad, dus niet van de ruggengraat.
Ik wil gewoon uitsluitsel waar mijn klachten vandaan komen..
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=Rens14;1111856]
Ik wil gewoon uitsluitsel waar mijn klachten vandaan komen..[/QUOTE]

Sorry Rens, dat is lang niet altijd en voor iedereen mogelijk.

Ik denk dat je voorlopig het meest gebaat bent met het beter leren hanteren van je angst. Wellicht verdwijnen je klachten daar ook mee. Je suggereerde eerder zelf dat ze met spanning te maken hadden. En anders is het sowieso een héél nuttige vaardigheid, als je klachten níet op een nare ziekte wijzen, en zéker als uiteindelijk blijkt dat je wél een vervelende kwaal hebt.

Blijf in gesprek met je huisarts. Als jij/zij het nodig vindt dat er meer onderzoek moet komen is het vroeg genoeg. Je kunt aanvoeren wat jíj vindt, maar stel je ook open voor zijn of haar vakkennis en mensenkennis.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Rens14;1111856]
Ik wil gewoon uitsluitsel waar mijn klachten vandaan komen..[/QUOTE]
Ik denk niet dat je uitsluitsel gaat krijgen zolang je je enkel focust op MS. Je gaf aan dat stress een rol kan spelen; dat kan inderdaad serieuze, en erg vervelende problemen geven.

Bespreek nog eens met je huisarts wat de klachten veroorzaakt; natuurlijk is het belangrijk om die te achterhalen. Maar als je echt in een van de zeer vele mogelijke oorzaken blijft zoeken, is de kans zeer groot dat je die oorzaak nooit zal vinden. Dan doe je jezelf tekort.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"Maar toch lees ik veel gevallen dat ms niet altijd uit te sluiten valt via een mri? Verder heb ik ook alleen een mri van de hersenen gehad, dus niet van de ruggengraat.
Ik wil gewoon uitsluitsel waar mijn klachten vandaan komen.."

Je kan natuurlijk hier blijven mailen maar wij hebben MS, jouw klachten wijzen totaal niet op MS, ook volgens het onderzoek niet.

Je blijft je focussen op MS maar maakt het jezelf alleen moeilijk, het is duidelijk dat wij je niet kunnen helpen.

Laat die onzinnige gedachte eens los en ga door met je leven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp