Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kan het MS zijn?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
lsofie

Kan het MS zijn?

Bericht door lsofie »

Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat ik het bij het juiste onderwerp heb gezet.

Ik ben een vrouw van 25 en heb de laatste paar maanden heel rare klachten. Ik ben hiervoor al een aantal keer bij de huisarts geweest maar die zegt steeds dat er geen reden tot ongerustheid is. Ik heb ook al een paar keer bloed laten afnemen en daar viel niet iets heel raar op (verhoogde suiker maar niet hoog genoeg om diabetes te hebben).

Ik zou graag van jullie weten of jullie deze symptomen herkennen?

Sinds een paar maanden heb ik ongelofelijke pijn aan mijn schouder (linkerkant). Dit is echter niet elke dag maar een paar keer per week. Dan is de pijn zo erg dat ik mijn arm amper kan optillen.

Sinds een paar maanden heb ik ook last van een trillend ooglid (linkerkant). En heb ook het gevoel dat ik troebel zie uit dit oog. Sinds een paar dagen horen daar ook trillingen in mijn linkerduim bij. Sinds een paar dagen neem ik Magnecaps en sindsdien heb ik nauwelijks nog last van de trillende duim (maar af en toe wel).

Ook heb ik af en toe last van krampen in mijn benen en tenen.

Tot slot ben ik ook heel erg moe en heb ik vaak het gevoel van speldenprikjes over heel mijn lichaam.

Herkennen jullie hier veel symptomen van?
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=lsofie;1109331]
Herkennen jullie hier veel symptomen van?[/QUOTE]

Nou, totaal niet. Sorry.

Als ik je klachten zo lees, heb je echt de verkeerde afslag genomen met googlen.
Ik schaar me achter je huisarts.

De dingen die je noemt heeft iedereen weleens in meer of mindere mate last van, hoort gewoon bij een werkend lichaam. Die tintelt, trilt, wiebelt,stuipt en trekt zo nu en dan en doet soms ook zeer.
Het is een lijf, geen machine. Sowieso al een wonder dat het werkt en de dingen doet die je elke dag kunt doen zonder er 1 seconde bij na te denken. :hmmm:

Google kan je vriend zijn, maar ik vrees dat het in jouw geval nu even je vijand is.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik herken er ook geen ms in.

Die schouder klinkt niet fijn zeg! Ik raad je aan om daar een fysiotherapeut naar te laten kijken!

Sterkte met je klachten
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Mooi toch dat MS een ziekte is die iedereen "denkt" te passen. Met een beetje googlen kom je dan vanzelf bij MS uit.

Ik zou me vooral geen zorgen om MS maken en mijn pijlen richten op iets anders.

Vraag eens bij je huisarts om een uitgebreid bloedonderzoek op o.a. vitamines en mineralen. Ik denk dat je daar meer uit krijgt dan je bezoek hier.
Klick

Bericht door Klick »

vitamines en mineralen.. tekort of overschot..
vraag vooral b6 b12 en D

gebruik geen multivitamines enz
Miek232

Bericht door Miek232 »

Als jij het niet vertrouwd dan moet je op je strepen gaan staan en verder onderzoek vragen. Je hebt inderdaad zoals hierboven gezegd niet echt veel klachten die bij MS passen maar wat je hebt zou er door kunnen komen (zoals zoveel klachten). Ik heb naast dove benen ook alleen maar trillingen op verschillende plekjes (als ik moe ben) en en troebel zicht aan de linkerkant en ik heb de diagnose een poos geleden ook gekregen.

Geef duidelijk de problemen met je oog aan en de rest en vraag om een doorverwijzing naar de neuroloog. Deze kunnen misschien een VEP onderzoek doen of een mri en dan weet je misschien iets meer. Succes ermee in ieder geval!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp