Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vervolg medisch traject

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Tamara42

Bericht door Tamara42 »

Om te beginnen, heel veel sterkte en hopelijk voel je, je snel beter.

Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dus om nu zo te reageren op iemand die de waarheid zegt zonder deze te bedekken met een snufje hoop.

Ik denk dat je bij de artsen moet zijn voor een diagnose en niet moet hopen dat mensen hier klachten herkennen en je focussen op ms.

Dan krijg je een cirkel waarin jij denkt dat je het hebt en op die manier de klachten in stand houdt.

Dit is waarschijnlijk ook niet het antwoord waar je op zit te wachten maar het is niet slecht bedoeld.
sonja11975

al meer nieuws?

Bericht door sonja11975 »

al meer nieuws?

Rogier is er intussen al meer bekend?
en Was jij tevreden over Sittard?
rogier1973

Vervolg verhaal met veel onzekerheid

Bericht door rogier1973 »

Vervolg verhaal met veel onzekerheid

Beste mensen,

Ben hier al vaker op het forum geweest met mijn verhaal. Opnieuw een mri gehad van mijn hoofd (3e) en een emg. Opnieuw zijn er laesies gevonden maar niet in een ms-gebied. Mijn bestaande klachten zijn gebleven, de slikklachten zijn er bij gekomen en iets toegenomen (beangstigend) en ik ervaar inwendige trillingen, zeker na inspanning, tevens kleine willekeurige spiertrekkingen. Ook prikkelingen in de spieren/bloedvaten in de hamstrings zijn toegenomen, mede door hoge spierspanning. Dokter Rooyer vh Orbis zegt me dat hij niet denkt aan MS (ppms in mijn geval) maar had vd zekerheid dus toch weer een mri/emg laten maken. Er is geen lumbaalpunctie gemaakt, dit was overbodig volgens de arts. Inmiddels zit ik in een revalidatietraject om me vooral mentaal weer op de rit te krijgen!

Ik vraag me af of een lumbaalpunctie niet meer duidelijkheid kan geven mbt mijn verhaal?

Nu hoorde ik dat Sjögren een reumatische aandoening erg op MS lijkt, misschien heeft iemand ervaringen in een dergerlijke zoektocht.

Ps ook nog zijdelings op ALS getest! Gelukkig was alles goed!
Knillis

Bericht door Knillis »

Met de tegenwoordige goede kwaliteit van de MRI beelden is veelal een lumbaalpunctie overbodig.

Voor zover ik weet wordt een punctie alleen nog gedaan als de MRI beelden net niet helemaal duidelijk genoeg zijn om MS vast te kunnen stellen. Een afwijkingende punctie wordt niet gevonden als er geen MS leasies te zien zijn.

Probeer met alle kracht die je (nog) hebt volledig te focussen op je revalidatietraject dan heb je de meeste kans er alles uit te kunnen slepen zodat je daar beter van in je vel komt te zitten.

Je zult zeker te maken krijgen met een revalidatie arts gedurende die periode en daar kun je met al je vragen en twijfels op medisch gebied vaak goed terecht.

Ik wens je veel succes.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Lumbaal doen ze alleen in bijzondere gevallen is mij verteld. Ik had een MRI gehad en de diagnose was duidelijk.

Na een klein jaar paste ik nog steeds niet in het plaatje blijkbaar wat iemand met MS moet hebben!?! Vraag me niet waarom maar ik kwam elke maand terug en elke maand weer dezelfde testjes doen en ik had geen terugvallen, geen ozo's en eigenlijk geen MS verschijnselen.

Toen is er een l.p gedaan om te kijken of ik toch wel echt MS had, en ja hoor, gelukkig wel dus iedereen weer gerust.
Klick

Bericht door Klick »

idd is mij ook verteld..
ik hebook nooit LP gehad alleen MRI
Job

Bericht door Job »

.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ook ik heb 2x een L.P. gehad. De eerste keer ging het ook nog mis, waardoor ze meerdere keren in mijn rug moesten porren.:(

Ik wist niet dat laesies in de hersenen m.b.t. MS plaats gebonden zijn.
Jildau

Bericht door Jildau »

Spierziekte aan de fijne zenuwen ??
SanSan

Bericht door SanSan »

[QUOTE=Jildau;1103359]Spierziekte aan de fijne zenuwen ??[/QUOTE]

Ja goeie! Laten we met Rogier gaan meedenken!

Rogier, misschien heb je wel het [URL="https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Alien-handsyndroom"]Alien-handsyndroom[/URL]?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp