Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vervolg medisch traject

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE]het hersenvocht zoekt men naar eiwitten die wijzen op een ontstekingsreactie. Bij aanvallen komen ontstekingsreacties in de myeline (de isolerende witte stof rond de zenuwuitlopers) op gang. In die periode is het eiwitgehalte verhoogd en vindt men extra afweerstoffen in het hersenvocht. Extra eiwitten en antistoffen in het hersenvocht komt niet alleen voor bij MS, maar kan ook voorkomen bij andere ontstekingen.

[/QUOTE]

[url]https://www.nationaalmsfonds.nl/over-ms ... ruggenprik[/url]
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Hoi Rogier,
de LP heb je in ieder geval gedaan, viel het mee?
Denk dat er nu niets anders opzit dan te wachten op de uitslag bij de neuroloog. Die heeft er tenslotte voor geleerd. Wij niet..
rogier1973

Bericht door rogier1973 »

Hoi Annemarie! Leuk van je te horen......mijn lp was er een die ik snel wil vergeten....3e keer kwam een neuroloog zelf, die ging het doen met een ouderwetse naald en toen was het oke gelukkig....nu afwachten idd
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

wanneer krijg je de uitslag?
Laat je het weten?
Emile D

Bericht door Emile D »

reactie op 13 juni 2018, 16:03

niets.

lp is nooit maatgevend qua diagnose.
Merce

Bericht door Merce »

De uitslag van die bandjes hebben ze toch pas na 2 á 3 weken?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Rogier heeft het inderdaad over een "definitieve uitslag", dus inderdaad zal er vast nog wel iets uitgezocht moeten worden. Maar de uitslag van mijn bandjes had ik ook echt direct na de LP.
Emile D

Bericht door Emile D »

ik had de uitslag van de bandjes en het eitwit de volgende dag.

Wat me wel opvalt is dat na het prikken mensen naar huis gestuurd worden, ik moest 24 uur platliggen en zelfs niet naar het toilet.

Door een foutje werd ik een uur na het prikken opgehaald voor een longfoto, verkeerde planning.

gevolg een lekkage met de echte hoofdpijn (voorhamer zo gauw je overeind komt).

Maar dit was wel in1992. :o
Dannifan

Bericht door Dannifan »

De tijden veranderen en ook de kennis gelukkig, ik moest 6 flinke glazen water drinken terwijl ik lag, kreeg er wel een rietje in gelukkig, en als die op waren kon ik naar huis.

Nergens last van gehad!
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik moest een uur plat liggen en mocht toen overeind komen. Geen hoofdpijn, alleen pijnlijke plek op rug, verder niks.
We spreken 2001.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp