Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vervolg medisch traject

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Lumle

Bericht door Lumle »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1108688]Rogier heeft het inderdaad over een "definitieve uitslag", dus inderdaad zal er vast nog wel iets uitgezocht moeten worden. Maar de uitslag van mijn bandjes had ik ook echt direct na de LP.[/QUOTE]


Weet iemand hier meer over?

Mij was door de neuroloog verteld dat de tests waarmee je de oligoklonale banden aantoont heel tijdrovend zijn en de uitslagen er pas 5 tot 6 weken na de punctie kunnen zijn. Hier lees ik heel iets anders...

Heeft iemand anders ook al van dusdanig lange labtijden gehoord? Zijn er verschillende soorten onderzoeken na die bandjes?

Mvg
Lumle
Klaartje

3-4 weken

Bericht door Klaartje »

3-4 weken

In 2016 is lp gedaan. Meteen daarna afspraak gepland voor de uitslag: was precies 4 weken later omdat neuroloog aangaf dat het zeker 3 weken zou duren voordat uitslag bij hem binnenkwam. Waarom weet ik niet.

Mocht 1 uur na de prik al weg volgens het personeel, maar heb dat niet gedaan. Heb 2 en half uur plat gelegen en daarna liggend in auto naar huis.

De dagen daarna veel en heftige hoofdpijn gehad. Kreeg het advies om veel te drinken maar werd steeds misselijk en moest steeds overgeven van de hoofdpijn.

Na dagenlang veel pijnstillers en bedrust heb ik pilletjes tegen misselijkheid gekregen van huisarts die bij mij thuis kwam. Dat werkte en daardoor kon ik meer drinken en knapte ik langzaam weer op. Trouwens, de huisarts heeft naast mijn bed nog telefonisch contact gehad met neuroloog. Volgens neuroloog is dit soort klachten zeldzaam na lp.

Na een week was de ergste hoofdpijn voorbij en na 2 weken helemaal.
rogier1973

Bericht door rogier1973 »

Ik krijg volgende week donderdag de uitslag, volgens mij wachten op de igg/bandjes of dit afwijkt....heb 2 weken moeten wachten dan. Het was wel direkt duidelijk dat mijn eiwit TOTAAL waarde 445 was terwijl st Anthonius de marge 200-400 hanteert. Ik heb dus een verhoging....
Merce

Bericht door Merce »

Rogier, weet je inmiddels al wat meer?
rogier1973

Bericht door rogier1973 »

Beste mensen,

Komende week krijg ik defenitief te horen hoe en wat, dan ga ik ook posten hoe de vork aan de steel zit.

Nu heb ik een andere vraag: iemand heeft zonder het te vragen een link gepost in een forum op Facebook....is dit strafbaar?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Als je iets in een openbaar medium als FB plaatst moet je er niet van opkijken als dat gebuikt wordt. Als je dit niet wil moet je het beschermen voor b.v. "alleen vrienden"
rogier1973

Bericht door rogier1973 »

Volgens mij moet je je toch aanmelden hier en is het toch sowieso niet openbaar?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Facebook is een openbaar medium ja, iedereen die facebook heeft kan in jouw profiel kijken, bewust of toevallig.
Alleen als jij FB afsluit en alleen voor vrienden houd, of je messages alleen voor vrienden houd, kan je dit voorkomen.

Het is misschien niet netjes maar dat is een ander verhaal.
rogier1973

Bericht door rogier1973 »

Nee klopt dat weet ik van FB.....maar mijn hele relaas hier op het forum is door iemand op FB gezet. Gewoon een link gekopieërd en op fb gezet....en volgens mij mag dat niet....., maar goed misschien bedoelde jij dat
Suzan

Bericht door Suzan »

Voor de duidelijkheid: Dit forum is openbaar. [B]Iedereen [/B]kan dus meelezen. Geregistreerd of niet. Ingelogd of niet.

Dus ook je buurvrouw, je baas, je kinderen, je ex.... Noem maar op.
Vandaar dat een hoop mensen ook niet hun eigen naam gebruiken maar een nick-name. :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp