Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaas problemen

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Chica

blaas problemen

Bericht door Chica »

Beste forum leden,

Eerst heb ik hier wat gebladerd en gelezen op het forum.Ik ben hier
nieuw en bang mijn vraag te stellen.

In februari 2006 kreeg ik een groot cellig diffuus lymfoom waarvoor
ik behandeld ben met chemotherapie.In 2014 ben ik in Nederland naar een hematoloog geweest om te vragen hoe het stond met het lymfoom.Ik woon nl. in Spanje en ben nooit genezen verklaard.

Mij werd verteld dat ik gezond ben maar dat bij alle onderzoeken en fotoos bijna een liter urine in mijn blaas aanwezig was.Dit verbaastte mij niet, ik heb problemen met plassen. Nu terug in Spanje en 4 jaar later stuurde de uroloog mij naar een neuroloog. Alle klachten die ik heb wijtte ik aan de chemotherapie maar zij zag dit als een symptoom van een zenuwziekte.En wel MS.

andere klachten zijn dode voetzolen, brandend gevoel in mijn linkerbil,tintelingen in het achterhoofd en neus,slikproblemen.
ik sondeer mezelf nu 4x per dag en krijg een hersenscan op 5 september. Maar pas in november de uitslag.

Kan het echt MS zijn?
Merce

Bericht door Merce »

Wat oplettend van de uroloog. Ik ben bang dat je echt op de uitslag vande MRI moet wachten...

En zelfs dan kan het nog onzeker zijn. Dat is mijn ervaring.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik kan nu niet direct zeggen dat dit de klachten zijn waar MS mee begint of die ik er gelijk bij vind horen maar ik ben dan ook geen arts.

Het enige is dus afwachten op de MRI en de uitslag want gaan zitten raden en ja en nee bij je klachten slaan toch nergens op.

De MRI zal het duidelijk maken zullen we hopen.
Chica

blaas problemen

Bericht door Chica »

blaas problemen

dank jullie wel voor jullie reacties.

ik denk dat ik inderdaad moet wachten op de uitslag van de MRI.::(:(:(
Chica

blaas problemen

Bericht door Chica »

blaas problemen

Hier ben ik weer even.
Ondertussen heb ik 5 september jl. een MRI scan gekregen in Malaga.
Pas 12 november ga ik de neurologe zien.
Ik zweef nu tussen ongeloof en zeker weten en probeer niet al teveel te doemdenken.
Wanneer ik de diagnose MS krijg kan ik hier in Spanje ,in de bergen,niet blijven wonen.
Hoe is de kwaliteit van leven in Nederland voor MS patienten?
Wat wordt bekostigd door de zorgverzekeraar? Moet je fysiotherapie zelf betalen? Dit alles spookt door mijn hoofd.
Chica
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Chica;1112236]
Wanneer ik de diagnose MS krijg kan ik hier in Spanje, in de bergen, niet blijven wonen.
[/QUOTE]

En waarom kan dat per definitie niet? Misschien ben je nog 20-30 jaar (weet niet hoe oud je bent...) volledig mobiel en is er geen enkel probleem met je woonplek. Ga alsjeblieft geen doemscenario's bedenken voor als je MS blijkt te hebben, het gaat om jouw lijf en om hoe jij je voelt, niet om het etiketje dat je opgeplakt krijgt.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"Hoe is de kwaliteit van leven in Nederland voor MS patienten?
Wat wordt bekostigd door de zorgverzekeraar? Moet je fysiotherapie zelf betalen? Dit alles spookt door mijn hoofd."

Laten we nu even rustig afwachten a.u.b. voor dit soort vragen beantwoord moeten worden, je heb voor jezelf de diagnose al gesteld blijkbaar maar dat is vrij prematuur vind ik.

Mocht je de diagnose wel krijgen heb je tijd zat om alles uit te zoeken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp