Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

L'Hermitte

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Vlammetje, daar heb je wel gelijk in. Ik heb jouw berichten even losgekoppeld en een eigen topic gegeven. Je leert het forum vanzelf beter kennen, geen probleem als nog niet alles even goed verloopt!
Vlammetje

Bericht door Vlammetje »

Dank je wel!;)
Vlammetje

Bericht door Vlammetje »

Hallo Klick,

Was het teken van lhermite bij jou het eerste verschijnsel wat zich voordeed wat bleek door de ms te komen? Plus natuurlijk die duizeligheid? En hoe is het nu met je?
Klick

Bericht door Klick »

eerste waarmee ik naar de huisarts ging was de duizeligheid...
3 weken later weer en 3 weken daarna weer.. steeds een andere huisarts, steeds hetzelfde testje, mn ogen draaide bij dat testje dus bbpd (of zoiets) .. maar dat was het dus niet..

het bij nek buigen warm wordende heup en het moeilijker plas op kunnen houden was voor mij nog niet echt een klacht klacht.. zou ik zo niet voor naar de huisarts gaan
tot ik ze opschreef op mn lijstje en toch maar de 3e huisarts vertelde dat ik dat ook had naast de duizeligheid

toen ging het snel...neuroloog, mri en diagnose...
Vlammetje

Bericht door Vlammetje »

Oké, heftig.
Ik moet zeggen dat ik nog niet heel uitgebreid met mijn huisarts gesproken heb. Alleen verteld dat ik bij het buigen van nek naar voren met kin op de borst elke keer stroomstoten voel door bovenrug en armen. Het is van het ene moment op het andere moment ontstaan, nu zo ongeveer 3 weken geleden.
Wacht de foto even af en als dat niets bijzonders oplevert ga ik terug om met de huisarts mijn zorgen te delen over mijn vermoeidheid en andere klachten, heel veel tintelingen en doof gevoel in handen en ook benen. Hoop dat hij me dan naar neuroloog doorstuurt om evt. ook een mri te laten maken.
katje82

Bericht door katje82 »

Hallo Vlammetje,

Bij mij was het inderdaad het eerste symptoom: het teken van l'hermitte. Ook uitval aan benen en armen met doof gevoel in arm en been.
Oorsuizen was en is bij mij het geval, maar volgens de neuroloog had dit niet direct iets met MS te maken.
Overigens blijf ik het toevallig vinden dat dit vanaf het zelfde moment in mijn leven ineens opdook. Maar ik herken de klachten dus wel, maar goed je weet het nooit natuurlijk...Ieder verhaal is weer uniek.

Succes in ieder geval!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Achteraf...denk ik dat dit het eerste teken was bij mij, ik voelde het als ik zat maar omdat ik de hele dag achter de computer zat dacht ik dat het daar van kwam. Als ik opstond was het ook weer weg namelijk.

Dit en nog 2 dingetjes blijken[B] achteraf[/B] voortekenen te zijn geweest.
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Dannifan;1114317]Achteraf...denk ik dat dit het eerste teken was bij mij, ik voelde het als ik zat maar omdat ik de hele dag achter de computer zat dacht ik dat het daar van kwam. Als ik opstond was het ook weer weg namelijk.

Dit en nog 2 dingetjes blijken[B] achteraf[/B] voortekenen te zijn geweest.[/QUOTE]

exact dat had ik ook.. ik gaf de pc de schuld.. wist ik veel
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"exact dat had ik ook.. ik gaf de pc de schuld.. wist ik veel"

Ik wist ook van niets natuurlijk, heb het ook nooit vermeld bij de huisarts, waar ik zelden kwam trouwens, en als ik opstond en wat anders ging doen was het over ook.

Het voelde als een stroompje ja maar niet zo heftig dat het pijn deed en daarom heb ik er ook nooit aandacht aan besteed.
Pas na de diagnose legde ik het verband samen met nog twee andere dingen die ik had.
Vlammetje

Bericht door Vlammetje »

Heb inmiddels de uitslag van foto van de nek. Daar is niets te vinden....geen verklaring voor de verschijnselen van het teken van lhermitte zoals bijvoorbeeld een vernauwing.

Krijg een verwijzing voor de neuroloog.

Weet iemand een goede neuroloog in omgeving van Rotterdam?

groetjes,
Vlammetje
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp