Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

traject x

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Ger-daatje

traject x

Bericht door Ger-daatje »

Hallo Allemaal. Ik heet Gerda, 44, 2 meiden van 8 en bijna 11. Vorig jaar de eerste verwijzing naar de neuroloog maar alles bleek wel goed dus geen aandacht meer aan geschonken. Een aantal weken geleden begon het met een wankel/verstapping.

Stuurloos in handen, zware benen vooral bovenin, zwalkend gevoel bij lopen waarbij ik wel eens mijn been vergat op te tillen. Pijn in mijn oogbol had ik in de zomermaanden maar nu zo af en toe en zie ik zwarte dingetjes verschijnen.

Nu heel soms een steek en zie wat waziger. Verder trekkende/pijnlijke spieren als ik in rust ben, spiertrekkinkjes/trillinkjes. Overactieve blaas, duizelingen of licht in het hoofd. Dus op naar de neuroloog.

De testjes waren niet allemaal goed dus nu wachtend op een mri van hoofd tot rug. Ben erg benieuwd. Mijn man is er niet gerust op ik ik was het ook niet en nu wacht ik af. Misschien is er gewoon niks aan de hand.Maar toch wilde ik het even van mij af schrijven.
Lies1980

Bericht door Lies1980 »

Hallo Gerda,
Ben ook nieuw hier en begrijp het volkomen dat je het zware gevoel van je wil afschrijven.
Ikzelf had gisteren een baaldag en heb het ook van me afgeschreven, tegen de avond voelde ik me beter....Moet je nog lang wachten op de mri?
Want het wachten vind ik persoonlijk het moeilijkste.... Maar heb mezelf moeten leren dat ik er me moet bij neerleggen en bezig blijven, voor zover het kan... Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel iets meer te weten komt!
Groetjes
Ger-daatje

Bericht door Ger-daatje »

Hallo Lies1980

Ik krijg de afspraak per post deze week. Dus het is echt nog afwachten. Ik ben gelukkig verder nuchter. Heb een baaldag voor mezelf ingelast en dat was de dag dat ik van de revalidatiearts te horen kreeg dat ik per direct moest stoppen met werken. (er speelt dus nog wel meer). Ontsteking in achillespees al vanaf april maar eigenlijk kon ik er prima mee doorwerken. Toen dacht ik ....sh#t. Maar nu doe ik rustig aan en ga mijn gangetje. Ben wel benieuwd dat wel.
Lies1980

Bericht door Lies1980 »

Veel sterkte en ik hoop dat je snel meer weet!
Verzorg jezelf maar goed en af en toe een baaldag kan echt geen kwaad ;)

Groetjes
Ger-daatje

scan. ben benieuwd

Bericht door Ger-daatje »

scan. ben benieuwd

[QUOTE=Ger-daatje;1115525]Hallo Allemaal. Ik heet Gerda, 44, 2 meiden van 8 en bijna 11. Vorig jaar de eerste verwijzing naar de neuroloog maar alles bleek wel goed dus geen aandacht meer aan geschonken. Een aantal weken geleden begon het met een wankel/verstapping.

Stuurloos in handen, zware benen vooral bovenin, zwalkend gevoel bij lopen waarbij ik wel eens mijn been vergat op te tillen. Pijn in mijn oogbol had ik in de zomermaanden maar nu zo af en toe en zie ik zwarte dingetjes verschijnen.

Nu heel soms een steek en zie wat waziger. Verder trekkende/pijnlijke spieren als ik in rust ben, spiertrekkinkjes/trillinkjes. Overactieve blaas, duizelingen of licht in het hoofd. Dus op naar de neuroloog.

De testjes waren niet allemaal goed dus nu wachtend op een mri van hoofd tot rug. Ben erg benieuwd. Mijn man is er niet gerust op ik ik was het ook niet en nu wacht ik af. Misschien is er gewoon niks aan de hand.Maar toch wilde ik het even van mij af schrijven.[/QUOTE]

5 januari heb ik de scan en 14 januari de uitslag. Ben erg benieuwd.
Ger-daatje

vraagjes

Bericht door Ger-daatje »

vraagjes

:weetniet:Toch vraagjes

Ik weet, ik moet nog even moet wachten maar heb toch wat vraagjes. Ik had/heb de volgende klachten waardoor ik naar de neuroloog werd gestuurd en zij mij voor een scan van rug en hoofd doorverwees.

Reden was/is; snel uit evenwicht ofwel balansverstoring, pijn in oogbol, duizelingen, spierzwakte en toch hoge spierspanning, trillinkjes in spieren, tintelingen in armen/ handen, koude handen en voeten, veel hoofdpijn, bij rust krijg ik spierkrampen/steken/ soort onbeschrijfelijk gevoel in benen (boven tot beneden) trillerige armen/ handen waardoor ze stuurloos lijken en er ook vaak wat uit mijn handen valt.

Heel erg moe. waziger zien zonder dat mijn sterkte extreem achteruit is gegaan.onthouden, concentratie is ook slecht Het zou zomaar kunnen dat ik nog veel vergeten ben op te schrijven. De tests waren niet voldoende. Ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.

Soms gaat lopen prima soms lijkt het wel alsof ik maar wat doe met mijn benen vooral als ik opstart met lopen of niet in tempo ben. Bij staan leun ik het liefst ergens tegen aan. Herkenbaar ? of toch niet?

Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die net in het beginfase zitten of denken daarin te zitten.
Roadrunner

Bericht door Roadrunner »

Ger-daatje,
Vervelend al die klachten, vooral omdat het zoveel verschillende oorzaken kan hebben.
Maar wellicht een goede om bij je artsen na te vragen of je vitamine B12 weleens getest is. Een heleboel klachten die je omschrijft, passen ook bij een lage of te lage B12 waarde.

Heel veel succes met alle onderzoeken in januari, hopelijk komen de artsen er snel achter wat er aan de hand is!
Ger-daatje

Bericht door Ger-daatje »

Hoi Roadrunner

Ik ben idd al geprikt op vitaminetekorten. Die zijn goed. Ik slik ook altijd vitamine B complex forte van september tm april. Bedankt voor je reactie.
Klick

Bericht door Klick »

ik zou stoppen met B complex forte en overstappen op een hele sterke B12

er zijn b vitamines die veel klachten kunnen veroorzaken bij een overschot, die krijg je meestal ook al genoeg met je eten binnen..
B6 bijvoorbeeld, die is eng..

B 12 kan geen kwaad, plas je uit bij teveel, de norm van de huisarts is waarschijnlijk niet genoeg voor je..
Ger-daatje

Bericht door Ger-daatje »

de reden dat ik vitamine b slik is omdat mijn haar uitvalt. Het kon geen kwaad zei de arts en adviseerde mij dit toch.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp