Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nog steeds onderzoekende

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Jeanette1976

Nog steeds onderzoekende

Bericht door Jeanette1976 »

Goede morgen,

Lange tijd alleen af en toe hier meegelezen.
20 februari opnieuw naar de neuroloog.
Nog steeds heeft het geen officiële naam, er is wel iets gezien.
Helaas onduidelijk wat iets is.

Ondertussen gaat het hier op en af, echt goede periode en echt slechte periode. Maar ondanks de onzekerheid wat het lichamelijk verkeerd gaat, houd ik de moed erin.

Ik word wel soms kriebelig van de benen, ik loop sinds oktober slechter, de voeten lijken verkrampt en de benen voelen als of gister 200kg heb weg gedrukt in de sportschool.

Maar goed, meestal denk ik zo min mogelijk eraan, gewoon doorgaan, maar nu er opnieuw onderzoeken gaan komen, voel ik toch wel wat zenuwen langs komen.
En behoefte aan praten erover.
Het is sinds 2017 best een vreemde tijd, hoewel ik vooral probeer om het te laten komen zoals het gaat.

Duurde bij jullie het ook zolang?
Dat het " iets" is, maar onduidelijk wat het "iets" is?

Groetjes Jeanette
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Vervelend ja maar je zal toch echt geduld moeten hebben. Geduld is een schone zaak in deze kwestie en hoe lang het duurt is werkelijk bij iedereen verschillend.

Ik was op vrijdag bij de neuroloog, op dinsdag een MRI en de vrijdag daarop de uitslag MS.
Het kan dus snel maar bij iedereen is het anders en er zijn ook mensen bij wie het jaren duurt voor de diagnose er is.

Het is zo 20 februari dus geduld geduld geduld tot die tijd en ga vooral door met leven.
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Hallo Jeanette.

Vervelend is dat hè, dat wachten op duidelijkheid. Zelf ben ik sinds 2013 in de medische molen en nog altijd geen diagnose. Qua symptomen en verloop lijkt het op MS, zo bevestigt ook de neuro, maar ik voldoe niet aan de diagnosecriteria.

Ik heb inmiddels al zo'n 8 of 9 keer een MRI gehad, maar iedere keer maakt dat toch wat los ja. Ok, ergens went het, maar toch niet helemaal. Nou ja, zou ook raar zijn als het me helemaal
niks meer kon schelen of ik nou wel of niet een diagnose krijg. Maar het is wel zo dat ik het nu veel gemakkelijker weer naast me neer leg.


Hopelijk heb je sneller duidelijkheid. Succes bij de neuro in februari.
Mammavan3

Bericht door Mammavan3 »

Heel vervelend dat niet weten wat het is.
Begrijp je helaas, zit in hetzelfde schuitje ook.
Weet eigenlijk niet of het 2017 of 2018 was toen ik mri's heb gehad.


Ben nu ook al een week zo verschrikkelijk moe! Daarvoor ook, maar anders moe.
Benen zo zwaar! Heup die vervelend doet. Aanrakingen op benen pijnlijk en doof. Ademhaling zwaarder. Ga zo maar door. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Sterkte en succes.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp