Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Miss toch ms?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Mammavan3

Miss toch ms?

Bericht door Mammavan3 »

Hallo allemaal.

Ben sinds vandaag nieuw en wil even mijn verhaal doen.

Vermoeidheid was al jaren aanwezig en spierpijn, gewrichtspijn ook. Af en toe peesontstekingen in hand en heel vaak tennisellebogen. Reumatoloog heeft fybromyalgie uitgeroepen. Dit was in 2010.

Nu in juli 2018 begon ik tintelingen in mijn linkerkant van het lijf te krijgen... Na een paar sagen de ha gebeld, kon snel terecht en kreeg vervolgens een onderzoek voor tia.
Vond dat zelf nogal overdreven... Dus ging er niet van uit. Kwam ook niks uit. Door naar de neuroloog, mri scan en de welbekende testen... We waren 3 of meer witte plekken in mijn hersenen, maar niet passend bij mijn klachten toendertijd. Wat blijkt, heb heel veel andere klachten niet genoemd omdat alles zo snel ging en ik er niet bij stil stond. Na half jaar weer mri, geen verandering, dus zal wrs stress zijn volgens haar...prima dacht ik, en wegwezen daar!

Tot een tijd later, meerdere nieuwe klachten en oude bleven komen. Wat nu dacht ik.. Ha weer bezocht en besproken over 2nd opinion omdat ik toen niet alles genoemd had.
Bloedtesten gehad, nu is mijn vitamine d veel te laag. De rest was goed. B12 ook en andere vitamine... Tsh screen was net op het randje met waarde 4. Ik ben nu bijna een jaar verder sinds laatste scan. Ze heeft verder nergens naar gekeken. Geen scan van ruggenmerg, geen vep en bloed en dat soorr zaken... Ga dus nog wel 2nd opinion aanvragen, maar het het is wel zwaar om niet normaal te kunnen functioneren.
Sharon

Bericht door Sharon »

Welkom op het forum.

Vervelend dat je zoveel klachten hebt en niet weet waar het vandaan komt. Hopelijk krijg je met een second opinion meer duidelijkheid.

Ik heb wat witregels toegevoegd aan je tekst, omdat hier veel mensen zijn met oogproblemen en het zo makkelijker te lezen is. Inhoudelijk is er niets veranderd.
Mammavan3

Bericht door Mammavan3 »

Excuus. Zal er voortaan rekening mee houden.
Mammavan3

Miss toch ms?

Bericht door Mammavan3 »

Miss toch ms?

Poehhh wat is dit lastig.
Morgen naar de huisarts voor de te lage vit.d en toch even doorvragen naar de mogelijke ms.

Heb evht veel klachten en het wijst echt merendeels naar ms.

Heb in 2017 eerste mri gehad, 3 witte plekken.
2e was na half jaar, niks veranderd... Geen mri van ruggenmerg. Zagen wel een opvallende hoge signaaltensiteit frontaal...

Klachten zijn:
Heel erg moe
R oog vaak wazig en troebel
Last vd nek en voorover buigen doet zeer in mijn rug
Spiertrillingen
Soms ineens schokkende bewegingen met handen
Koude handen en voeten
Gevoel van intense warmte op bepaalde plekken sporadisch
Lage rugpijn
Pijn r heup
Zeer zware benen en moeilijk lopen
Veel plassen
Concentratie en geheugen slecht
Soms kramp onderbenen
Eczeem op onderbenen
Vaak tintelingen en doofheidgevoel
Soms voel ik warmte vd kraan niet goed.
Niet op woorden komen en soms ook zinnen verkeerd. Woorden niet in goede volgorde

B12 en dat soort zaken zijn goed verder.
Alleen dus veel te lage vit.D

Iemand ook tips voor 2nd opinion?
Heb alle klachten opgeschreven nu. Maar vind het lastig door te pakken
Sharon

Bericht door Sharon »

Mammavan3, ik heb beide topics van jou samengevoegd, op deze manier blijft het forum overzichtelijk en kunnen de andere forumdeelnemers beide topics van jou lezen.

Succes morgen bij de huisarts.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik zie wel en geen MS klachten, alleen de neuroloog zal wijs kunnen worden uit deze wirwar van klachten denk ik.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Wat vervelend al die klachten. Sommige herkenbaar, andere niet.

Ergens rond 1996 kreeg ik ook de diagnose fibromyalgie. Na een tijd werden de klachten minder. Soms weer erger, soms wat anders.
Tot een paar jaar geleden weer wat nieuws. Omdat mij moeder toen net gediagnosticeerd was met Parkinson ben ik naar de neuroloog gestuurd. Na veel onderzoeken bleek anderhalf jaar later dat het ms is.

Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Ik wil alleen aangeven dat het soms lang kan duren voordat je een goede diagnose hebt omdat er veel ziektebeelden zijn die elkaar overlappen.

Sterkte.
Mammavan3

Bericht door Mammavan3 »

Hoi hoi.
Jeetje wat naar zeg!
En ja, lees bij veel dat het ook inderdaad jaren kan duren. Heb nu een afspraak met dezelfde neurloog eind maart. Hopen dat ik toch wat antwoorden krijg en miss toch ook weer een vervolg onderzoek. Tot die tijd maar verder gaan en hopen dat het beter gaat straks.
Hoe hebben ze bij jou de diagnose gesteld?
Sterkte verder voor jullie.
Groetjes Ditta
Iefon1

b12

Bericht door Iefon1 »

b12

wat waren je vit b12 waarden want heel veel klachten in het rijtje kan ik direct matchen aan een b12 tekort en niet elke arts houd dezelfde waardes aan wat bij de een nog een schappelijke stand genoemd wordt is bij de andere arts reden tot injecties weet ik helaas uit eigen ervaring.
Mammavan3

Bericht door Mammavan3 »

Hoi. Mijn andere waardes waren allemaal goed verder. Dus daar ligt het niet aan.
Daarom was ik daar oa ook voor geprikt...omdat de klachten op elkaar lijken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp