Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Even van me afschrijven plus wat vragen

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Linda86

Bericht door Linda86 »

Bedankt voor jullie advies.

het lastigste is dat er allemaal geen tijd meer is voor overleg omdat het dinsdag al is en ik weet ook niet hoe ik nog in contact kan komen met de neuroloog en een medisch psycholoog is ook niet zomaar in gang te zetten.

Maar ik heb besloten om het maar wel te doen. Echt goed voelt het niet, maar dit is ook wat mn familie zegt, wat de neuroloog aanraadt, en wat jullie het verstandigst vinden. Dus dit zal dan wel het normaalst zijn om te doen.
Saara35

Bericht door Saara35 »

Lieve Linda,

Ik zag er ook tegenop om de LP te gaan doen. Ik ging zo stressen. Maar het viel echt mee, ze waren binnen 5 min klaar. Het klinkt heftig en ook de verhalen over LP. Maar dat is echt niet vind ik zelf. Lekker ontspannen dan is het zo gepiept😊.

Succes👍
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Niet bedoeld om je verder te laten twijfelen, maar....

Afspraken kun je afzeggen, jij bent de eerste persoon die aan de rem mag trekken als alles te snel gaat.

Als er inderdaad iets mis is, is dat niet in een paar maand vanzelf weg. Laat anderen zich maar aan jouw tempo aanpassen, als jij daardoor je koppie erbij kunt houden en je beslissingen beter kunt overwegen.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"Afspraken kun je afzeggen, jij bent de eerste persoon die aan de rem mag trekken als alles te snel gaat.
Als er inderdaad iets mis is, is dat niet in een paar maand vanzelf weg. Laat anderen zich maar aan jouw tempo aanpassen, als jij daardoor je koppie erbij kunt houden en je beslissingen beter kunt overwegen.'"

Dan blijf je ook nog maanden in onzekerheid dus, effe doorbijten en je weet wat er aan de hand is.

Probeer snel duidelijkheid te krijgen dan kan je je leven weer op de rit zien te krijgen.
Linda86

Bericht door Linda86 »

Heb vandaag de punctie gehad. Het viel me erg mee, heb alleen nu wel rugpijn bovenaan. Af en toe pijnlijke steken. Lees vaak over hoofdpijn, dus hoop maar dat het normaal is.

Nu ga ik duimen dat het geen devic is.
Saara35

Bericht door Saara35 »

Goed om te horen Linda dat het gelukkig bij jou ook meegevallen is.

Ik had paar dagen last van hoofdpijn, zodra ik ging liggen was het over. Hopelijk is de hoofdpijn gauw over Linda.

Wanneer krijg je de uitslag ?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Saara, Linda heeft juist rugpijn ipv hoofdpijn. ;) Maar fijn dat de LP meeviel, bij mij was hij echt hels!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Bij iedereen verschillend gelukkig, ik was klaar, moest 6 glazen water drinken en toen die op waren mocht ik naar huis.

Ik heb zelf gereden en heb totaal nergens ooit last van gehad meer.
Saara35

Bericht door Saara35 »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1122471]Saara, Linda heeft juist rugpijn ipv hoofdpijn. ;) Maar fijn dat de LP meeviel, bij mij was hij echt hels![/QUOTE]

Ohhh excuses☺️
Linda86

Bericht door Linda86 »

Hoe zit het nu eigenlijk met schubs? Ik snap het eigenlijk nog niet zo goed. Een schub kan schijnbaar heel heftig zijn maar ook iets heel kleins. Maar bij mij gaat het sinds het hele erge doofheid gevoel over m'n hele huid gewoon een beetje af en aan. Dan komt er daar een tintel bij en gaat weer weg om vervolgens een paar weken later weer iets anders te hebben wat weer weg gaat. Soms heb ik heftige rugpijn, dan weer een paar dagen niet, dan weer wel etc... Hoe moet ik dit zien? Zijn dat telkens schubs? Of is het PPMS? Of hoort het er gewoon beetje bij? (kan hier wel mee leven op zich maar maak me gewoon zorgen wat ik er van moet denken, vooral of het mss PPMS is.)

En is er medicatie die het slappe gevoel in m'n armen en handen kan "oplossen"? Vrees van niet zeker. :(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp