Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw op het forum en al direct een vraagje

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Ellke

Bericht door Ellke »

Hoe bedoel je?
j@nnetje

Bericht door j@nnetje »

hoi Ellke, ja ik dacht ook aan borstkanker en later weer dat het mijn hart was ik bleef ook in een cirkeltje ronddraaien:(
Ook maar aan 1 kant van mijn lichaam, links.
maar ik kreeg daardoor hevige angstaanvallen daardoor bij de revalidatie terechtgekomen.
ik herkende precies wat je schreef, heb van de huisarts oxazepam gekregen, maar door die therapie wel mee leren omgaan. Het is dus nog niet over maar wel sterk verminderd gelukkig.

bij mij kwam het indirect wel door mijn beperkingen van de MS ik ging namelijk steeds erg ver over mijn grenzen heen en daar gaat je lichaam toch op reageren:(
Knillis

Bericht door Knillis »

Ook ik ken deze klacht en twijfelde erg met wat deze pijn zou kunnen veroorzaken. Gelukkig heb ik een doortastende fysiotherapeute die het gebied rondom buitenkant borst en oksel flink onder handen heeft genomen. Ze wist precies de echt pijnlijke drukpunten te vinden. :o

Volgens haar kwamen de klachten doordat het betreffende gebied wat overbelast was waardoor spieren (met name de spiertjes tussen de ribben) aan het protesteren waren.

De dag van behandeling was ik haar niet dankbaar want ik had een slechte dag van de pijn maar daarna waren de klachten gewoon weg. :D Gelukkkig ook weer opgelost.
Ellke

Bericht door Ellke »

Hoi, dank je voor de reacties.
Als ik het goed begrijp dan is bij jullie de diagnose MS al gesteld?

Even voor alle duidelijkheid, bij mij is dit niet het geval. De huisarts baseert mijn klachten meer op stress/eventueel chronische hyperventilatie. Ik heb nu lichte angstremmers gekregen maar de tintelingen blijven. Dus ik blijf maar stressen dat het wel MS is...

Kan enkel tintelingen/brandend gevoel in handen/voeten/gezicht MS zijn?

Ik weet dat ik altijd kan vragen voor verdere onderzoekingen, maar ik heb een panische angst voor dokters/ziekenhuizen/bloed,... Heb dit al sinds ik klein was
Suzan

Bericht door Suzan »

Beste Ellke,

Als je antwoord wilt krijgen op je vragen en wellicht gerustgesteld wilt worden, zul je toch écht naar een arts toe moeten. Wij kunnen dit echt niet.

Wij zitten hier op een schermpje te kijken en zijn zeker niet gerechtigd om te zeggen of je klachten wel of niet bij ms horen.
Wat het maakt niet uit wat we zeggen, bang ben toch. Of we nou bevestigen of ontkennen. Je hebt angst voor ms en wilt bevestiging.

Je bent al bij je huisarts geweest en die geeft al aan dat je wat meer rust in je hoofd moet zien te krijgen en dat hij aan stress/hyperventilatie denkt en je daar ook medicatie voor gegeven heeft.

Maar je blijft door panikeren en googlen net zo lang tot je iets tegenkomt waar je je op kunt richten. Ms dus. Je maakt jezelf gek met deze gedachten.
Als je neurologische verschijnselen had gehad, had je huisarts die wel opgemerkt en je doorverwezen naar een neuroloog. En dat heeft hij niet gedaan.

Maar als je er niet gerust op bent, kun je altijd weer met je huisarts spreken. Daar is hij/zij voor.

Sterkte met je angstgedachten, het is zo nutteloos om zo in een kringetje te lopen. Het enige wat je bereikt is dat je steeds verder in die draaikolk van angst verzuipt.

Maar je kunt nu even niet anders, blijkbaar. Ik hoop dat het je binnenkort lukt om uit dat kringetje te stappen, want het leven is te mooi en kostbaar om kapot te laten maken door irrationele angst.
Ellke

Bericht door Ellke »

Dank je Susan, ik ben een zaag hé... :o
Ik weet wel dat je gelijk hebt, maar het is zo moeilijk om de knop om te draaien.
Suzan

Bericht door Suzan »

.... Je maakt jezelf zo vreselijk ongelukkig, en waarom?

Het lijkt me zaak om dáár eerder iets aan te doen, i.p.v. op
Tante Google te vertrouwen en bang zijn voor allerlei ziektes die de arts niet bij je ziet...

Angstgedachten kunnen je leven echt totaal ruïneren, ga daar mee aan de slag.
Ook daar is een huisarts voor om je door te verwijzen. ;)
Linda86

Bericht door Linda86 »

[QUOTE=Ellke;1120868]Hoi, dank je voor de reacties.
Als ik het goed begrijp dan is bij jullie de diagnose MS al gesteld?

Even voor alle duidelijkheid, bij mij is dit niet het geval. De huisarts baseert mijn klachten meer op stress/eventueel chronische hyperventilatie. Ik heb nu lichte angstremmers gekregen maar de tintelingen blijven. Dus ik blijf maar stressen dat het wel MS is...

Kan enkel tintelingen/brandend gevoel in handen/voeten/gezicht MS zijn?

Ik weet dat ik altijd kan vragen voor verdere onderzoekingen, maar ik heb een panische angst voor dokters/ziekenhuizen/bloed,... Heb dit al sinds ik klein was[/QUOTE]

Laat het dan gewoon zitten. De HA verwijst je niet door, let it go. Ik zou daar allang blij mee zijn eigenlijk. En tintelingen komen zo vaak voor, zijn ook typische stressklachten.

Ik zou stoppen met googlen. Dat is bij mij iig de grootste trigger geweest voor mijn angst. Gek genoeg nu de kans op MS echt best groot is is het me eindelijk gelukt om alles wat ik voel in mn lijf niet gelijk te googlen. Ik wil het allemaal niet eens meer weten, levert alleen maar angst op. Ik ging ook vaak googlen zodat ik gerust gesteld kon worden maar vaak kreeg ik die geruststelling niet. Dus nu gewoon een totaalverbod. Misschien helpt het jou ook.
LiliFee

Bericht door LiliFee »

[QUOTE=Linda86;1120904]

Ik zou stoppen met googlen. Dat is bij mij iig de grootste trigger geweest voor mijn angst. Gek genoeg nu de kans op MS echt best groot is is het me eindelijk gelukt om alles wat ik voel in mn lijf niet gelijk te googlen. Ik wil het allemaal niet eens meer weten, levert alleen maar angst op. Ik ging ook vaak googlen zodat ik gerust gesteld kon worden maar vaak kreeg ik die geruststelling niet. Dus nu gewoon een totaalverbod. Misschien helpt het jou ook.[/QUOTE]


Helemaal mee eens ! Zo ging het bij mij ook; ik heb in het begin heel veel opgezocht erover maar ben er op een gegeven moment in gestikt.

Weet je wat het is: onzekerheid maakt angstig en daarom ga je op zoek naar een verklaring. Dan is na al die angst ELKE verklaring goed genoeg; je wilt uit die angst dus bent op een gegeven moment zelfs geneigd MS als verklaring te willen accepteren.

Maar MS als ziekte te hebben is heel andere koek. Want er zijn nog zo veel ontzettend veel andere verklaringen! Dus probeer die zoektocht naar een reden voor je problemen daaraan te denken. Want hoe meer het op echte MS begint te lijken, hoe minder zin je erin hebt. Ga niet zitten jagen naar een uitweg voor je angst in een chronische, progressieve ziekte die je zenuwstelsel ruïneert. Ga liever bij jezelf te rade en probeer eerst eens de gedragspatronen die tot die angst voeren onder de loep te nemen. Zoals googelen en cirkel redeneringen.

Beterschap!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp