Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wel of geen MS?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Boutje

Wel of geen MS?

Bericht door Boutje »

Hallo allemaal,

Ik zal proberen om mijn verhaal zo kort mogelijk te houden.
2 jaar geleden ben ik na vele klachten zoals uitval rechterbeen en arm, zwaar en verdoofd gevoel aan de rechterkant, veel hoofdpijn en tintelingen, doorverwezen naar de neuroloog.

Neuroloog adviseerde om een MRI scan te doen van mijn hoofd. En afhankelijk van de uitslag daar een punctie.
Ik had er niet veel van verwacht, alleen kwam tijdens de uitslag ter sprake dat er witte vlekjes te zien waren.

Punctie volgde daarop en die was zogezegd schoon.

De neuroloog zei dat hij mij niet verder kon helpen, en dat ik misschien ooit kleine TIA's heb gehad en dat deze littekens hebben achter gelaten.

Een aantal maanden later ben ik met spoed opgenomen in een ander ziekenhuis in Antwerpen, daar hebben zij mij helemaal binnenste buiten gekeerd, maar kwamen toch bij heel misschien MS of een TIA.

Ik kreeg preventie medicatie voor mijn cholesterol, vitamine D tekort en bloedverdunners.

Deze slik ik nog steeds.

Het afgelopen jaar ben ik weer aan het sukkelen met mijn gezondheid. Ik ben vermoeid, mijn been en arm voelen na een dagje werken of gewoon een ontspannen dag heel erg zwaar aan. Tintelingen houden niet op en de druk achter mijn oog is ook erg aanwezig.

Oog ook laten onderzoeken middels een VEP, die was volkomen normaal.

De neuroloog zegt nu dat mijn klachten helemaal niet neurologisch zijn, omdat mijn MRI scans in de tussentijd stabiel zijn gebleven.

Ondertussen zit ik nog wel met mijn klachten die een duidelijke impact op mijn leven hebben.

Mensen in mijn omgeving merken het ook aan mij. Want ik dacht heel even dat ik alles verbeeldde.

Ik heb een second opinion aangevraagd wederom en ben daarop aan het wachten.

Mijn vraag aan jullie is: hoe kan ik het beste hiermee om gaan? En wat maken jullie uit op mijn tekst?
Helly

Bericht door Helly »

Ik vind het lastig om een concreet antwoord te geven. Je klachten kunnen MS klachten zijn, maar het kan ook iets heel anders zijn. MS symptonen passen ook bij heel veel andere ziektes. Je neuroloog zegt dat de mri stabiel is dus ik denk dat je hier aanvast kunt houden. Je hebt een second opinion aangevraagd en naar mijn idee kun je niet meer dan dat doen. Als daar het zelfde uitkomt als bij je eerste neuroloog, dan denk ik dat je er van kunt uitgaan dat het geen MS is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp