Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS of toch iets anders?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
JazzlynS

MS of toch iets anders?

Bericht door JazzlynS »

Hallo allemaal!

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Jazzlyn, ben 27 jaar en ik woon in Spijkenisse. De laatste jaren ben ik heel erg veel bezig geweest met mijn gezondheid, dit omdat mijn lichaam van het één op het andere moment heel anders is gaan doen en anders aanvoelt. Dit alles leidde tot heel veel huisarts bezoeken en onderzoeken, maar zonder resultaat.

De onderzoeken die er gedaan zijn is o.a. een gastroscopie, hier kwam uit dat ik last had van een kleine middenrifbreuk. Verder ben ik naar een neurloog geweest die alleen de zenuwen in mijn linker hand heeft gecontroleerd, daar was verder niks mis mee. Daarnaast is er meerdere malen mijn bloed geprikt, maar ook daar was niks geks te zien.

Het liefst zou ik een MRI willen krijgen van mijn rug en hersenen om dingen te bevestigen of uit te sluiten, maar mijn huisarts vind dat dat nog niet nodig is.

Nu loop ik dus nog steeds met al die symptomen rond en weet ik gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet. Het ene moment is het heviger als een andere, maar ik word er gek van dat ik niet weet wat er speelt in mijn lichaam! Vervolgens ga je van alles googelen en zie je door de bomen het bos niet meer.

De symptomen die ik (vanuit het niets) ondervind zijn:

- Een piep in mijn linker oor + oorsuizen beide oren
- Linker oog die de achtergrond dubbel laat zien en ook een mindere kleurenbeleving heeft dan het andere oog
- Ogen kunnen fel licht veel slechter hebben als voorheen
- Neus lijkt compleet uitgedroogd, alsof ik niet meer verkouden kan worden
- Tintelingen/steken vooral bij mijn handen
- Slechte darmwerking (o.a. constipatie, eten wat niet verteert is, slijm ontlasting en verschillende kleuren)
- Trillende, stijve en samentrekkende spieren
- Op random momenten een verdoofde gevoel op verschillende plekken (paar dagen terug mijn volledige rug, heel erg van geschokken)
- Heel erg vermoeid in warme ruimtes
- Laatste beetje urine komt er pas uit nadar ik 'denk' dat ik klaar ben met plassen
- Enorm vaak last van een droge keel, vooral bij het sporten. Als ik 5 minuten op de crosstrainer sta droogt mijn hele keel uit wat lijdt tot een hartoverslag of het samentrekken van mijn slokdarm

Hetgeen wat ik wel heel erg raar vind is dat de problemen met mijn spieren erger worden zodra ik een bepaald iets of teveel gegeten heb. Daardoor denk/hoop ik nog steeds dat het aan mijn darmen ligt en niet aan iets anders. Het vreemde is ook dat zodra ik aan de probiotica zit de symptomen voor een groot deel weg zijn, maar als ik stop ze net zo hard weer terug komen.

Maandag heb ik een afspraak met een osteopaat om te kijken of het eventueel aan mijn darmen ligt. Toch ben ik bang dat hij/zij mij niet kan helpen en het iets anders is.

Daarom wil ik het hier even neerleggen en weten wat jullie ervan denken/vinden. Dit aangezien ik het best eng vind dat ik veel symptomen van MS van het lijstje kon afvinken.

Jazzlyn.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Hallo Jazzlyns,

Welkom op het forum. Een forum voor lotgenotencontact en niet van artsen. We kunnen natuurlijk geen diagnose stellen. Wel ervaringen delen.

Een flink deel van je klachten zoals oren en keel kan ik zelf niet plaatsen bij MS.
Wat mij opvalt in jouw verhaal is dat je je beter of slechter voelt bij bepaald eten. Ik zal het eerder richting de voeding zoeken dan MS.
Heb je daar zelf al eens aan gedacht?
In ieder geval veel sterkte gewenst, wat het ook is, ziek zijn is niet fijn.
JazzlynS

Bericht door JazzlynS »

Hallo Lilianne,

Bedankt voor je berichtje. Nee ik verwacht ook zeker geen diagnose, maar inderdaad de ervaring van mensen die wel MS hebben. Wat het eten betreft is het echt bij alles en niet specifiek bij sommige producten.

Ik voel me zo bezwaard om weer aan te kloppen bij mijn huisarts en vervolgens te horen te krijgen dat het waarschijnlijk niks is. Misschien moet ik maar een keer een second opinion vragen en iemand anders ernaar laten kijken.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Het geheel van de klachten bekijkend denk ik totaal niet aan MS, er zijn maar een paar dingen die bij MS ook voorkomen maar samen met de andere problemen denk ik totaal niet aan MS.

IK kan wel van alles gaan roepen maar doe dat niet omdat het te ver van MS problemen af staat.

Ik denk dat je in een heel andere richting moet zoeken dan MS.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Vervelend dat je die klachten hebt en als ik je zo hoor je ook niet echt serieus genomen voelt.

Als ik je klachten zo lees denk ik niet aan MS, zou ik het eerder in je voeding zoeken. Misschien kan een orthomoleculair diëtist of iets dergelijke je helpen?
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi JazzlynS,

Bij mij gaat er ook geen Ms-alarm af, moet ik zeggen.
Maar dat zegt natuurlijk niets want ik zit achter een schermpje en heb geen jarenlange studie gevolgd om aan de hand van onderzoek iets te kunnen (mogen!) concluderen....

De neuroloog heeft wel een heel summier onderzoek gedaan, moet ik zeggen.
Blijkbaar had die niet de indruk dat er iets neurologisch speelde (naar aanleiding van de verwijzing van je huisarts)?

Het probiotica verhaal doet me toch meer richting je darmen denken. Ik hoop voor je dat die osteopaat meer voor je kan betekenen.

Want dat je klachten hebt, is een feit. Dat de artsen nu nog geen oorzaak kunnen vinden maakt niet dat je ze niet hebt.
Sterkte er mee.
JazzlynS

Bericht door JazzlynS »

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga gewoon weer naar mijn huisarts en hopen dat er dit keer gewoon uit komt wat er wel speelt. Bedankt voor het advies en hopelijk tot nooit haha. Succes verder met het leven met MS. Het lijkt mij een enorme rot ziekte die je niemand gunt.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ach valt mee hoor, wij weten wat we hebben en jij nog niet.
Linda86

Bericht door Linda86 »

[QUOTE=JazzlynS;1123267]Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga gewoon weer naar mijn huisarts en hopen dat er dit keer gewoon uit komt wat er wel speelt. Bedankt voor het advies en hopelijk tot nooit haha. Succes verder met het leven met MS. Het lijkt mij een enorme rot ziekte die je niemand gunt.[/QUOTE]

lekker aardig dit
JazzlynS

Bericht door JazzlynS »

Was totaal niet lullig bedoeld hoor. :nee:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp