Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voorstellen/mijn verhaal

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
FreshLemon

Bericht door FreshLemon »

Ben 1.5 maand geleden al heen geweest naar de opticien, toen de klachten begonnen in mijn linkeroog. Mijn linkeroog werkt niet same met mijn rechter oog. Maar ondertussen zit het in beide ogen.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Volgens mij kunnen ze dat tegenwoordig wel zien hoor Knillis? Ze kunnen een scan maken van je oogzenuw volgens mij.

@FreshLemon: ik ben het met Suzan eens dat als je dat al hebt geprobeerd, je echt nu op de neuroloog zult moeten wachten. En vertrouwen op zijn/haar oordeel, dat het geen spoed is. Die MS, die kunnen ze niet verbeteren. En levensbedreigend is het ook niet. Alleen erg, erg lastig, dat wel.

Mijn ogen werken ook niet goed samen en de neuroloog kan hier niks aan doen: het is een beschadiging van de zenuwen die de oogspieren aansturen.
Ik rij daarom geen auto meer.
moon2

Bericht door moon2 »

Hoihoi,

Die brede waaier aan klachten kunnen van een even brede lijst van aandoeningen komen.
Jij zegt dat de vitaminen nagekeken zijn, maar wat zijn de waarden van jouw B12,B11, en B6... om er maar even een paar belangrijke uit te plukken die jouw lijst zouden kunnen verklaren.
Artsen zeggen vaak dat waarden prima zijn, maar dan zit je ook vaak in een grijs gebied, en kan je wel degelijk forse klachten krijgen, zoals ondergetekende.
Lymetesten zeggen ook al niet veel, weet niet of je daar op getest bent?
Regie in eigen handen nemen, en uitslagen uit laten printen.

Googlen is prima zolang je maar weet waar te zoeken, hoe te filteren, en geen hypochondrische neigingen hebt.

Voor mij is het levensreddend geweest iig.

Maar net wat Dannifan zegt, dat hoort op de achtergrond te staan, dus voor zover mogelijk gewoon proberen met je leven verder te gaan.

Moon.
FreshLemon

Update

Bericht door FreshLemon »

Update

Hallo

Het is even geleden dat ik hier gereageerd heb. Maar ik heb uiteindelijk een brief gekregen van het ziekenhuis 9 augustus heb ik mijn MRI scan.

Nog steeds heb ik wisselende klachten.

Kom ook net bij de opticien weg aangezien ik na 1 maand met de bril alweer klachten had. Maar nu 1.5 maand later toch maar even weer laten testen. En tot de conclusie gekomen dat mijn ogen snel achteruit gaan. in 1.5 maand tijd van -25 naar -75 aan beide ogen. De opticien vond dat ook wel vreemd en snel en heeft mij een uitdraai meegegeven voor de arts.
Ik moet zeggen, dat het 's avonds wel vechten is tegen de vermoeidheid van mijn ogen... en dan continu die vlekken voor de ogen word ik ook niet vrolijk van.

Nu even wachten op de MRI !
FreshLemon

Update MRI

Bericht door FreshLemon »

Update MRI

Hallo

Ik wou jullie even op de hoogte houden.

Ik heb zojuist mijn MRI scan gehad, gelukkig is het goed verlopen. Ik ben blij dat ik door middel van een spiegel dat reflecteerde naar de achterwand waar een tv staat afleiding heb kunnen zoeken.

Ze hebben wel specifiek gezocht naar MS en daar het protocol op afgesteld.

Nu is het 10 dagen wachten op de uitslag.

Groetjes.
Klick

Bericht door Klick »

Een mri met zicht op een tv dat is nieuw voor mij. Gaaf, waar was dat?

Sterkte met wachten!
FreshLemon

-

Bericht door FreshLemon »

-

Heey Klick

Ja, waar mijn broertje toen was geweest hadden ze dat niet. Maar, bij het Martiniziekenhuis in Groningen dus wel :D Ze hadden een natuurfilm op staan over de dieren in het wild. Dus, dat was tot zover wel te doen.

Toen ik er in werd geschoven voelde ik me wel even licht in het hoofd, het idee dat je vast zit met je hoofd en je er niet makkelijk uit kan, maakte me een beetje opgesloten, maar dat zakte al vrij snel weg.
Klick

Bericht door Klick »

het lijkt me tijdens een mri wel een welkome afleiding prettig ;)
FreshLemon

Terug komend op mijn klachten

Bericht door FreshLemon »

Terug komend op mijn klachten

Ik wil mijzelf niet ziek praten of iets dergelijke, maar ik wil toch even de volgende klachten met jullie delen. Deze zijn overigens gekomen net voor dat ik 9-08-2019 mijn MRI scan kreeg.

Sommige klachten blijven continu en sommige klachten herhalen zich van 3 uur tot 3 dagen tot 1 week.

De volgende klachten waar ik sinds vorige week maandag mee zit is:

Continu kriebelend gevoel rechterarm en ook doof van binnen ( alsof het niet mijn arm is. Je voelt wel dat je, je arm streelt.. maar van binnen is er geen gevoel).

Continu het gevoel alsof ik stroom in mijn nek heb en dat straalt tegelijkertijd met mijn rechterarm.
Ook straalt dat soms uit naar het midden van mijn rug en heb ik last van mijn onderrug.

' Sochtends last van pijnlijke blaas en veel plassen om de 10 minuten ( dat duurde overigens 3 uur en toen was het over ) 2 dagen achter elkaar.
En gistermiddag heel even.

Ik hou sinds 1 week vocht vast in mijn armen, handen en benen.

En ben ik gewoon erg moe en mijn slaappatroon is ongelofelijk verstoord. Ik heb 2 nachten achter elkaar bijna 11 uur geslapen en dat is voor mijn doen '' niet normaal ''.

Het voelt alsof ik hele stramme gewrichten heb, met hier en daar pijn ertussen door.

Overigens kan het zomaar zijn dat ik 's ochtends de dag goed begin en 's middags allerlei klachten beginnen.

Al deze klachten te samen met mijn eerste bericht zijn begonnen begin mei.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Vervelend dat je zoveel nieuwe klachten ervaart FreshLemon.

Nog 8 dagen afwachten is dan lang hè....
Schrijf ze op, meer kan ik je niet adviseren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp