Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voorstellen/mijn verhaal

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
FreshLemon

Blaas-pijn

Bericht door FreshLemon »

Blaas-pijn

Hoi

Vanochtend dus toch spontaan ineens weer last van mijn blaas en heb in 1 uur tijd al 4 x geplast ookal is het maar een beetje. Alleen tussendoor heb ik eigenlijk best wel veel pijn en branderig gevoel waar je bijna '' u '' tegen zegt.

Ik ga toch maar even naar de dokter om een potje op te halen, zodat ik morgen mijn urine kan inleveren.

En, heb gister niet vermeld dat ik eigenlijk ook al 36 dagen overtijd ben met mijn menstruatie en dat is in januari ook al gebeurt. Ik heb ook geen tekenen van het gevoel ongesteld te moeten worden.
Klick

Bericht door Klick »

je lichaam is duidelijk van slag.

Ik zou het toch ook in de vitaminen en mineralen hoek zoeken.
Het is misschien niet de oorzaak maar kan zeker je klachten verminderen.
Ik denk bijvoorbeeld aan B12 neem een zuiver supplement waar niks anders in zit en vitamine D.

Zelf ben ik ervan overtuigd dat als je lijf ergens tegen knokt dat het vitamine D verbruikt. MAW het heeft vitamine D nodig om te kunnen knokken (100-150 is prima hoger zou ik niet doen zonder echt je er in te verdiepen .. wees terughoudend met calsium bij hoge D) B12 geeft energie en kan niet hoog genoeg zijn (is bij mij onmeetbaar hoog)
FreshLemon

Vitamines

Bericht door FreshLemon »

Vitamines

Hoi klick

Mijn vitamines waren allemaal inorde ! op de D na, maar dat was echt maar een heel heel klein beetje. dus daar neem ik sinds eind mei ook al supplementen voor in :)

Ik heb er bloed voor geprikt.
Klick

Bericht door Klick »

de norm waarden van de arts zijn niet altijd wat je lijf nodig heeft.

D is te laag als je onder de 50 zit volgens de arts, dan heb je botontkalking enz.. maar die norm is al heel oud en inmiddels weten ze dat D voor veel meer processen nodig is.

Waarde van boven de 60 is voor veel huisartsen eng. Vanwege kans op verkalking van organen. Maar dat is echt niet nodig. 100-150 is voor je immuunsysteem beter.

Waarde B12 is (geloof ik) 250 ofzo goed volgens de arts, maar ik ging me pas beter voelen toen het boven de 400 kwam..

gaat er niet om wat de arts vindt het gaat erom wat je lijf nodig heeft..
FreshLemon

.

Bericht door FreshLemon »

.

Hoi Klick

Oke, het zou natuurlijk alsnog kunnen liggen aan de vitamine waardes. Ik wacht de uitslag wel even af.

Het zou kunnen dat als er niks uitkomt, dat ze in het ziekenhuis nogmaals gaan bloedprikken natuurlijk.

Er zit sowieso niet veel anders op, dan maar afwachten.
FreshLemon

doofheid

Bericht door FreshLemon »

doofheid

Hallo

vandaag kamp ik heel erg met tintelingen door mijn lichaam en raar gevoel door mijn nek en hoofd soort buzzing/elektriciteit gevoel.

dat gaat gepaard met ene dove rechterarm en de linkerkant van mijn gezicht is ook doof en warm, voelt heel raar.

tevens een pijnlijke tintelinde tong puntje.

Ik ben zo benieuwd en wacht in spanning op de uitslag.
FreshLemon

Update: Uitslag

Bericht door FreshLemon »

Update: Uitslag

De uitslag is binnen van mijn hersenscan.

De neuroloog vertelde me dat de hersens er goed uit zagen, geen tumor maar dus ook geen MS dat kon uitgesteld worden, waar ik het niet mee eens was. Ik vertelde hem dat mijn hersens er dan wel goed uitzien maar dat het ergens anders wel verkeerd kan zitten. Maar, volgens hem komt het dan eerder neer op psyschische klachen en niet op een ziekte.

Dus, het is hiermee afgedaan. Ik mag weer terug gaan naar de dokter en dan maar langs de oogarts, oorarts, uroloog etc etc, want ja ik heb wel overal last van.

Ik vertelde hem nog over mijn klachten die er ondertussen bij waren gekomen, maar daar was hij niet naar geinteresseerd.

Ik voel me helaas een beetje afgewimpeld.

Ik blijf jullie up to date houden, morgen maar even een afspraak maken weer bij de dokter en kijken waar ik nu dan weer terecht kan :huh::moe:
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Fijn en niet fijn deze uitslag.
In ieder geval super dat het geen MS is.
En tja, wat dan wel. Bedenk dat ook als het psychisch is, het een ziekte kan zijn. Psychisch staat meestal niet gelijk aan aanstellerij.
FreshLemon

-

Bericht door FreshLemon »

-

Hoi Lilianne

Nee, het hoeft ook geen aanstellerij te zijn Maar, heb ook vertelt dat ik niet weten waar het dan vandaan zou moeten komen, die deze klachten veroorzaken.

Maar, we gaan verder met zoeken.

Ik ga eerst wel vragen naar een oogarts, aangezien ik sinds mei al pijnlijke en snel vermoeiende ogen heb en ze snel achteruit gaan, inclusief 24/7 floaters etc voor de ogen. Dus, maar eens kijken of daar een ontsteking zit.

Helaas, weer niks anders dan afwachten.

Ben er alleen niet gerust op, dat het echt geen MS is, aangezien er genoeg mensen later toch MS hadden en het eerst nog niet zichtbaar was. Ik heb ook alleen maar een hersenscan gehad.
Klick

Bericht door Klick »

heel goed nieuws dat het geen tumor is!

wel heel jammer dat er geen diagnose geen oorzaak is gevonden verder en dat ze het er dus ook maar bij laten.

een ravalidatietraject lijkt mij een hele goeie.. met of zonder diagnose zijn de problemen hetzelfde en ermee omgaan en handvaten krijgen hoe dingen beter of anders kunnen.

heel veel sterkte!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp