Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voorstellen/mijn verhaal

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Geen MS is wel duidelijk nu. Wat het wel is moet je uitzoeken, wij hebben MS en niet jouw klachten.
Sara

Bericht door Sara »

FreshLemon,

Als je je werk niet goed kan doen, kan ik me voorstellen dat je je graag meer wil weten! Maar meer doen dan goed met je huisarts in overleg gaan en zo goed mogelijk haar expertise gebruiken, kun je nu even niet doen. Geef haar alle info die jou van belang lijkt, en laat háár ideeën dan in eerste instantie het werk doen.

En gelukkig wordt niet iedereen met MS zo onbeschoft als Dannifan. :D
FreshLemon

Bericht door FreshLemon »

Ja, beetje vreemde reactie van dannifan. Ik vind toch dat MS nog zeer mogelijk wel kan. Maar omdat ik nog maar 4 a 5 maand last heb van mijn klachten is het nog (vers?)

Ondanks dat de neuroloog vind dat je geen ms kan hebben met een schone hersenscan.

Maar, het is afwachten wat de dokter morgen zegt en hopelijk kan ik iets sneller naar een oogheelkunde.

Dan laat ik het hier even bij tot ik bij de oogarts ben geweest.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=FreshLemon;1126524]Ja, beetje vreemde reactie van dannifan. Ik vind toch dat MS nog zeer mogelijk wel kan. Maar omdat ik nog maar 4 a 5 maand last heb van mijn klachten is het nog (vers?)
Ondanks dat de neuroloog vind dat je geen ms kan hebben met een schone hersenscan.

Ik heb sterk het idee dat jij voor jezelf al uitgemaakt hebt dat het MS is.
Als de MRI zegt dat het GEEN MS is kan je daar ook gerust vanuit gaan.

Alles kan natuurlijk maar ELKE MS wordt vastgesteld door een MRI.
FreshLemon

Bericht door FreshLemon »

Oke, dannifan.

Dus jij bent van mening dat als je schone hersens hebt, dat je dan gelijk geen MS hebt ? Ondanks dat er nog niks bij mij is vastgesteld, ben ik het daar niet mee eens.

Volgensmij zijn er genoeg mensen die alsnog MS diagnose kregen ondanks dat de eerste hersenscan goed was.

Maar, volgende week zou ik al terecht kunnen in hoogeveen bij een oogarts ( eindje van huis ) alleen die afspraak moet ik verzetten, want er kan niemand mee. Maar, daar loopt het wel spoediger dan elders.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=FreshLemon;1126574]
Dus jij bent van mening dat als je schone hersens hebt, dat je dan gelijk geen MS hebt ? Ondanks dat er nog niks bij mij is vastgesteld, ben ik het daar niet mee eens.[/QUOTE]

Correctie: Je hebt volgens mij meermaals geschreven dat de neuroloog ms uitgesloten heeft.
Is het dan vreemd dat Dannifan er van uit gaat dat je geen ms hebt?

Vind je het zelf ook niet een beetje vreemd dat je er dan maar op blijft hameren dat je er van overtuigd bent dat je ms hebt?

Je hebt zeker klachten. Maar is het niet beter om het diagnosticeren aan mensen over te laten die daar meer verstand van hebben dan jijzelf?

Er komt ongetwijfeld eens iets uit. En ik hoop voor je dat dat snel is. Maar misschien kun je het ms verhaal beter even loslaten.
(of je gaat er mee door. ook goed. het is jouw leven.)

Ik wens je veel succes in het traject om er achter te komen wat er aan scheelt en dat er iets aan gedaan kan worden.
Verder laat ik het er nu bij.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=FreshLemon;1126574]Oke, dannifan.

Dus jij bent van mening dat als je schone hersens hebt, dat je dan gelijk geen MS hebt ? Ondanks dat er nog niks bij mij is vastgesteld, ben ik het daar niet mee eens.

Volgensmij zijn er genoeg mensen die alsnog MS diagnose kregen ondanks dat de eerste hersenscan goed was.

Maar, volgende week zou ik al terecht kunnen in hoogeveen bij een oogarts ( eindje van huis ) alleen die afspraak moet ik verzetten, want er kan niemand mee. Maar, daar loopt het wel spoediger dan elders.[/QUOTE]


Alles kan natuurlijk, er zijn mensen die elk jaar zich helemaal laten checken, alles in orde horen ze dan.
Krijgen ze toch ineens een hartaanval of wordt er kanker vastgesteld na een tijd.

Nu is er geen MS zeggen de onderzoeken, wat het later kan worden weet niemand maar laat het los! Jij heb voor jezelf besloten dat het MS is dus blijf je daarbij. Maak het jezelf niet zo moeilijk en ga door met je leven.
FreshLemon

Bericht door FreshLemon »

Prima.

Zet hier maar een slot op dan.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ga mij niet in deze discussie mengen, maar mijn MS zit niet in mijn hersenen. Ja, ik heb 3 minivlekjes, maar daar is de diagnose niet op gesteld. De ellende zit in mijn rug/nek.

FreshLemon: voor nu kun je MS wellicht loslaten, maar aarzel ook niet om terug te keren bij de arts/neuroloog als je nieuwe klachten krijgt. Bij mij heeft het stellen van de diagnose een dik jaar geduurd, omdat we simpelweg moesten wachten op méér ontstekingen.
FreshLemon

Bericht door FreshLemon »

Bedankt leeuwtje.

Ja, ik ga het voor nu loslaten. De klachten blijven toch komen en gaan en als het iets is, komt dat over 1 jaar ook nog wel los.

Eerst over 2 week naar de oogarts.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp